Plastic voor een XR600R uit 1986

Steert

MF'er
12 sep 2006
248
0
Palingcity
Hallo,

Ben druk op zoek naar nieuw plastic kappen, spatborden, en tank voor m'n net aangeschafte XR600R uit 1986.
Oud beestje, maar hij loopt als een beest, ziet er alleen niet meer uit.
Wil er op m'n gemak aan een super-motard van maken.

Wie weet er een adres of internet adres waar ik aan plastic parts kan komen?

Alvast bedankt!

Groet, Steert.
 
Ik neem aan dat je nieuwe kappen wilt kopen. ik heb ook een xr600r uit 86'
daar heb ik kappen van een crf 450 passen opgemaakt. kost wel wat moeite maar lukt wel.

ik weet niet waar je vandaan komt. maar je zou eens in de gouden gids kunnen kijken voor de dichts bij zijnde MX shop of anders oline bestellen http://www.fmxshop.nl (www.fmxshop.nl)

of wil je de orginele kappen? dan moet je toch naar een motor sloop denk ik.
een nieuwe tank is zeer duur die zou ik ergens 2dehands kopen. of zelf maken zoals menegeen hier op het forum doet.

Hoe is de motor motorisch? de mijne gebruikte nog al wat olie.

succes met knutselen
 
Je hebt een moeilijk bouwjaar, de zijkappen en tank van dit bouwjaar zijn anders. Als je een modernere tank wil, probeer misschien eens deze van een FMX650, enige mogelijke probleem is de tunnel van de tank.
 
nieuwe tank is vrij duur... op ebay kun je nieuwe zwarte kopen voor paar honderd dollar... 2ehands zijn tanks nog wel te betalen.
Plastic kun je imitatie kopen, maar tis maar net of je origineel wilt of wilt gaan ombouwen.
Dan zou ik voor crf gaan...maar dan moet je wel een 'beetje' kunnen klussen ;)

voordeel van crf spul is dat als het stukgaat je voor weinig weer nieuwe hebt, is volop leverbaar.
 
Streppel motoren in Vaassen heeft wel een hele hoop netjes gebruikt plastic voor XR liggen.
FF googlen op streppel, hebben ook een site.
 
Ik neem aan dat je nieuwe kappen wilt kopen. ik heb ook een xr600r uit 86'
daar heb ik kappen van een crf 450 passen opgemaakt. kost wel wat moeite maar lukt wel.

ik weet niet waar je vandaan komt. maar je zou eens in de gouden gids kunnen kijken voor de dichts bij zijnde MX shop of anders oline bestellen http://www.fmxshop.nl (www.fmxshop.nl)

of wil je de orginele kappen? dan moet je toch naar een motor sloop denk ik.
een nieuwe tank is zeer duur die zou ik ergens 2dehands kopen. of zelf maken zoals menegeen hier op het forum doet.

Hoe is de motor motorisch? de mijne gebruikte nog al wat olie.

succes met knutselen
Hhmmmm, ga wel rommelen met crf spul. Goede tip! Thkx.
De motor is prima. Hij is van iemand geweest waar ik altijd mee ging rijden, en die was alleen zuinig op het motorblok, dus dat zit wel goed.

Heb al eerder een XR gehad, en die gebruikte ook best wat olie. Heb er toen nieuwe klep-seals in laten zetten, probleem opgelost.

Daarna nog een poos rondgescheurd op een KTM LC4, en nadat die de deur uitging is het een poos stilgeweest op off-road gebied.
Heb wel nog steeds m'n Yamaha V-max uit '88. Ook leuk, maar ik wilde al een poos weer een off-road fiets om lekker mee te rommelen.

Groet, Steert
 
Laatst bewerkt:
Hoop goede tips!! We gaan eens kijken wat we kunnen rommelen!

Lekker! Weer een XR-etje waar ik lekker aan ken gaan rommelen!

Bedankt zover voor de tips!

Groet, Steert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan