plastic vorkprotectors, wat een rotzooi

Heb me een paar vorkprotectors gekocht en die naar behoren geplaats.
Rij ik een klein stukje en ja hoor foetsie.
Heb ze gelukkig nog kunnen vinden.
Maar wat is dit een rotzooi, bevestiging gewoon afgebroken en dat met maar 120 km/h. 30 euro voor twee stukjes plastic die niet eens houden, stelletje afzetters.
Heeft iemand ervaring met vorkprotectors die wel houden? Vind namelijk rondrijden zonder een beetje gevaarlijk voor het chroom op de vork.
 
EdwinO vindt dat op alle motoren standaard een Thundercat spatbord behoort te zitten. Die dingen hebben ze in de MotoGP ook en beschermen de onderpoot.
ACFC69.JPG


Mijn bovenpoot beschermers zijn ook toppie en zullen er echt niet afvallen (heb ze getest tot 240 kmh).
 
Ik gebruik stuurhuis rubbers van een opel kadet op mijn zzr 1100
Niet mooi maar wel functioneel en goedkoop ( in mijn geval zie je ze bijna niet )
Het zit er al 4 jaar op en blijven goed zitten ook bij voluit rijden
Het er op zetten is wel wat werk maar je vork gaat niet meer lek en dat is ook wat waard
 
Door P.H.C. Ritzen op 30-06-2002 04:27
Als je die dingen naar behoren geplaatst had waren ze wel blijven zitten.

groeten paul.

Wat is dat nou voor een onzin.
Ik zei toch dat de bevestiging gewoon afgebroken was en ik ga niet beweren dat ik een supersleutelaar ben , maar ik kan heus wel een paar vorkprotectors monteren.Volgens de handleiding nog wel(ook zonder maar effe checken kan geen kwaad).

Mijn fiets (gsx750) heeft standaard geen protectoren en dat vind ik idd minder.
Die rubbers zijn op mijn fiets geen optie, want op een naked lijkt me dat niet zo goed uitzien.

Ze hebben ook rvs protectoren, maar om nou voor een stukje rvs plaat met een klemmetje 45 euro te gaan betalen vind ik al helemaal belachelijk.
Het gaat er dus naar uitzien dat ik ze zelf maar moet maken.
Suggesties iemand?
 
Gewoon terug naar je leverancier! De dingen doen niet wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. Dus dwaling, dus koopovereenkomst nietig. Laat je leverancier dat probleem maar met de producent uitvechten.

Mijn ervaring: koop degelijk spul (bv die RVS dingetjes). Heb je op de lange duur meer profijt van!

Suc6
 
Nee ze zijn niet te vast aangedraaid , dit kan ook niet want het was een soort kliksysteem wat je met de hand moest samenknijpen.
En ze kwamen ook nergens tegenaan, want dat kan niet bij mijn fiets.

Maar ik heb het al opgelost.Was wel van plan om terug te gaan, maar dan kreeg ik waarschijnlijk een zelfde nieuwe en daar heb ik geen vertrouwen meer in.

Dus ik heb een klein groefje in de protector zelf gemaakt en een tiewrap :} er om. Ziet nog beter uit ook en blijft zitten ,zelfs bij 200+.

Maar voor wie nog eens vorkprotectoren gaat kopen, kijk uit met wat je koopt.
Lijkt me ook niet zo fijn als zo`n protector met hoge snelheid ergens tegenaan vliegt.

Toch bedankt voor de reakties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan