Plastidip.. eens kijken of het werkt

Je hebt ook glossifier van plastidip, Daarmee maak je het zijdeglans...
En anders wrappen?

Wrappen is dan de mooiste oplossing vermoed ik. met plastidip zal het nooit echt glans worden. En met al die glossifiers en blankelak erover heen zal het verwijderen van de dip ook geen pretje worden vermoeg ik :P
 
Hey Oma ! Nu opzouten !

Zo weer even bezig geweest met plastidip :P Ditmaal velgen voor het koekblik opgeknapt :D

BEEB3966-246F-46DE-B8A6-959375F78D48_zpsswkepfj7.jpg

47F81B3C-1A9F-4059-9BAC-A4CA4EBA6F79_zpsehbbchq3.jpg


Wat een heerlijk spul blijft het om te spuiten :P Egaliseerd zich zelf mooi en nooit last van lopers oid.
 
Ook heb ik het gedaan, niet van Plastidip zelf maar van Motip/Duplicolor.
Geeft mooi hoogglans. Boel spaken spuiten valt niet mee.
full

full

full

full
 
Ben ook van plan om me velgen een ander kleurtje te gaan geven.
Hoeveel spuitbussen heb ik dan nodig ?
 
Als het laag dik genoeg is het weer makkelijk af te halen zonder dat het te snel scheuren. Heb nog niet geprobeerd, want is mijn 1e keer. Het lost ook makkelijk op bij gebruik van remmenreiniger (getest op speelkaarten).

Hoeveelheid is meer dan ik eerst had verwacht. Dit omdat mijn velgen oorspronkelijk zwart is en heel veel spaken met versterkte ribben erin. Achter 4 en voor 3 nodig.
 
Ook maar eens de motip proberen dus :P

Ik heb tot nu toe aldoor gerekend van ongeveer een bus per velg. Spuit het er dan in 8 lagen op en dan is het net even wat mooier en sterker :) Voor die velgen van mijn auto was ik maar 2 spuitbussen kwijt, Maar dat was niet zoveel oppervlakte natuurlijk :)
 
Iemand al eens een helm met plastidip gedaan?
Mijn vrouw vind het bloemetjesmotief op haar helm niet meer al dat.
 
Als het laag dik genoeg is het weer makkelijk af te halen zonder dat het te snel scheuren. Heb nog niet geprobeerd, want is mijn 1e keer. Het lost ook makkelijk op bij gebruik van remmenreiniger (getest op speelkaarten).

Hoeveelheid is meer dan ik eerst had verwacht. Dit omdat mijn velgen oorspronkelijk zwart is en heel veel spaken met versterkte ribben erin. Achter 4 en voor 3 nodig.

Wat heb je betaald per bus?
 
Ff dit topic omhoog schoppen, hoe zit het met alleen een blanke laag plastidippen? Dit ivm remstof op autovelgen, ik vind ingevreten remstof zo lelijk en wil dit graag voorkomen.
 
Ff dit topic omhoog schoppen, hoe zit het met alleen een blanke laag plastidippen? Dit ivm remstof op autovelgen, ik vind ingevreten remstof zo lelijk en wil dit graag voorkomen.
Velgen kan je ook waxen :+
Meestal word deze wax : Wheel Sealant genoemd.

Dit werkt sowieso goed ;) , veeg nu na 8 maanden met de wintervelgen gereden te hebben zo met een vinger al het vuil er vanaf *D Ik heb toen de wintervelgen er ondergingen ze helemaal schoon gemaakt en 3 lagen van dat spul er op gesmeerd, kostte wat tijd, maar blijft echt lang goed zitten! :)

Geen ervaring met plastidip, maar dat is niet zo sterk tegen steenslag tenzij je genoeg lagen gaat proberen, maar dan heeft het met blanke lak niet zoveel nut gok ik. Maat van me had 2 of 3 lagen zwart op zijn velgen om te proberen, had ie er snel weer afgepulkt :X
 
Je moet ook zowiezo meer als 2 of 3 lagen doen.. Ik heb op al mijn kappen ongeveer 6 a 7 lagen gespoten. Verder heb ik daardoor ook echt 0,0 last van steenslag. Alle steentjes etc stuiteren er gewoon weer af.

Wat betreft de blanke lak zou ik alleen doen als je eronder ook daadwerkelijk plastidip hebt. Die lak is namelijk speciaal gemaakt voor plastidip maar is opzichzelf niet makkelijk te verwijderen. Als je het over je dip heen spuit word het verwijderen ook al een stuk lastiger namelijk.
 
Velgen kan je ook waxen :+
Meestal word deze wax : Wheel Sealant genoemd.

Dit werkt sowieso goed ;) , veeg nu na 8 maanden met de wintervelgen gereden te hebben zo met een vinger al het vuil er vanaf *D Ik heb toen de wintervelgen er ondergingen ze helemaal schoon gemaakt en 3 lagen van dat spul er op gesmeerd, kostte wat tijd, maar blijft echt lang goed zitten! :)

Geen ervaring met plastidip, maar dat is niet zo sterk tegen steenslag tenzij je genoeg lagen gaat proberen, maar dan heeft het met blanke lak niet zoveel nut gok ik. Maat van me had 2 of 3 lagen zwart op zijn velgen om te proberen, had ie er snel weer afgepulkt :X

Ik heb te dikke vingers om achter de spaken te komen.

CoCRogb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb te dikke vingers om achter de spaken te komen.

[afbeelding]

Om erachter te komen dien je ook het wiel te verwijderen. ;)

Waxen helpt goed, en wat daarbij hoort is regelmatig afspuiten met hoge druk koud water, en evt. eerst even inspuiten met Dasty of velgenreiniger.
 
Alkalische middelen doen niets met de lak of waslaag, mits je je wielen van tevoren niet loeiheet hebt geremd.
Warm water verwijdert wel makkelijker de waslaag, sponzen ook.
 
Kan je beter APC PH neutraal van poorboys gebruiken (All Purpose multi Cleaner)

Maarreh, met die wax laag er op haal ik gewoon een spons, die ik enkel voor de velgen gebruik, met poorboys autoshampoo er over heen en het vuil is weg, desnoods nog even een microvezel doekje op offeren om te zorgen dat je alle kleine hoekjes raakt waar je met de spons niet komt.

Vind ik perfect werken, ik gebruik dus geen reinigers die de waxlaag weer verwijderen ;)


(overigens geen gewone spons maar zo'n microvezel flubber ding en die wax laag gaat er niet zo snel af :+
zie: http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Chenille_Wash_Mitt_PB_CM_101231 )
 
Laatst bewerkt:
Ben aan het denken om mijn motor en enkele onderdelen een ander kleurtje te geven.

Ik wil wel met plastidip proberen maar ik ga er van uit dat niet elk deel daarvoor geschikt is.
Iemand ervaring met welke onderdelen zeker niet te doen? (bv de tank omwille van benzine? of valt dat effect wel mee als je maar een drupje morst?)

Ik zou het ook gewoon met spuitbussen proberen. Iemand al ervaring met dit 'hulpmiddel':
http://www.plasti-dip.be/...puitbus-pistool-handgreep

Lijkt me wel handig maar kan ook serieuze kloterij zijn :D

Waar denk ik zelf al aan om te spuiten:
- velgen
- tank
- spatbord
- cover luchtfilter
- deel van de voorvork
- achtervering (typisch zoiets waarvan ik niet weet of het wel een aanrader is. het lijkt me een vrij flexibel goedje maar gaat het de constante bewiging kunnen verdragen?)
- spot vooraan

Wat gebeurt er als plastidip warm wordt?

Ik weet dat er hier her en der al een antwoord op gegeven is maar niet iedereen is het er over eens en mss is er ondertussen meer ervaring mee...
 
alle dingen die jij op je lijstje hebt staan zou in principe gewoon moeten kunnen. Ik heb zelf ook alles gedipt zie foto:
247C78FB-4694-4223-BD55-E95109D50FC2_zps1btk8fvi.jpg


Enige wat een beetje uitvinden is is de tank. En benzine is niet zo probleem, gewoon opletten met tanken en hand eronder houden. Maar tis meer dat je met je benen er bij langs schaaft. Dus je moet hem spuiten en dan kijken waar je tegen aan komt met je been en daar iets van folie of iets anders over heen plakken. Ik heb zelf mat zwart dus heb een rol van die mat zwarte tape om bumpers te beschermen gehaald en die plak ik op plekken waar ik tegen aan schuur. Verder heb ik stompgrips erop geplakt :)

Wat is warm ? Je uitlaat zou ik er niet mee doen :P Maar verder kan het prima tegen warmte ! Heb er zelf iig nooit last van gehad met een onderdeel. Ook niet met de velgen van mijn auto.

Verder zou ik zeggen ga er mee aan het testen. Baat het niet dan schaad het niet je kan het er altijd zo weer aftrekken :D
 
Laatst bewerkt:
Ga je zeker sneller van :D. Die quickwax is een spray, je spuit het er op en neemt het meteen af met een microvezeldoek. Werkt echt goed. Heb het 2 jaar gedaan op m'n vorige motor en geen problemen gehad met het loslaten van de plastidip.
 
Ga je zeker sneller van :D. Die quickwax is een spray, je spuit het er op en neemt het meteen af met een microvezeldoek. Werkt echt goed. Heb het 2 jaar gedaan op m'n vorige motor en geen problemen gehad met het loslaten van de plastidip.
Een goede wax blijft alleen langer zitten? Ik gebruik gewoon harde wax, maar heb geen plastidip beschikbaar om het daar op te testen :+ Op mijn kuipdelen blijft de harde wax lang zitten. Kost alleen ietsjes meer tijd om aan te brengen dan de quickwax :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan