Plat, platter, platst..

phoebe

MF'er
15 nov 2003
154
0
breda
Hallooooo,


Is er een manier om te leren gaan verzitten (oftewel half naast je zadel te hangen)in mooie bochtjes, zodat ik daarna ook eens met mijn knietje kan 'vonken'?

ik heb het al aan verschillende mensen gevraagd en die hebben niet echt een antwoord. (gewoon doen is het antwoord) :?
Ik wil dit onder de knie krijgen, maar om een of andere reden wil het maar niet lukken. (toch angst waarschijnlijk) Zijn er tips om over deze angst heen te komen of wensen jullie me nu veel plezier mijn mijn motor en moet ik gewoon maar blijven oefenen en 1000 rotonde-rondjes achter elkaar gaan rijden?
 
Waarom als een aap naast je motor gaan hangen als je zittend ook scherp de bocht in kan gaan :?

[me]Rml heeft heeft het ook geprobeert maar moet eerst maar eens de motor perfect onder controle zien te krijgen in de bochten voordat hij gaat stunten. O-) [/me]
 
grootse plannen !

gewoon volgend seizoen naar de baars rijden, daar zijn er genoeg die je wat praktische tips kunnen geven :P

btw, vrouw die kan vonken = :}
 
mijn hart maakt altijd een vreugdesprongetje als iemand voor me super plat door de bocht gaat! En dan denk ik...IKKE OOK WILLEN.
Heb wel eens bij iemand achterop gezeten, dus ik weet hoe gaaf het is!!!

mijn bandjes mogen wel eens wat ronder worden..haha

 
Hallooooo,


Is er een manier om te leren gaan verzitten (oftewel half naast je zadel te hangen)in mooie bochtjes, zodat ik daarna ook eens met mijn knietje kan 'vonken'?

ik heb het al aan verschillende mensen gevraagd en die hebben niet echt een antwoord. (gewoon doen is het antwoord) :?
Ik wil dit onder de knie krijgen, maar om een of andere reden wil het maar niet lukken. (toch angst waarschijnlijk) Zijn er tips om over deze angst heen te komen of wensen jullie me nu veel plezier mijn mijn motor en moet ik gewoon maar blijven oefenen en 1000 rotonde-rondjes achter elkaar gaan rijden?
Rechterbocht!

Bil voor de helft naast het zadel!
Met je borst naar de tank toe zakken!
Met het koppie naar je rechterhendel zakken en natuurlijk je R-knietje uitsteken!
En dan gaat het vanzelf vonken!

ps wacht even hiermee tot het weer wat warmer gaat worden!
 
Rechterbocht!

Bil voor de helft naast het zadel!
Met je borst naar de tank toe zakken!
Met het koppie naar je rechterhendel zakken en natuurlijk je R-knietje uitsteken!
En dan gaat het vanzelf vonken!

ps wacht even hiermee tot het weer wat warmer gaat worden!

Yep, zoist R7 rijder........
 
Rechterbocht!

Bil voor de helft naast het zadel!
Met je borst naar de tank toe zakken!
Met het koppie naar je rechterhendel zakken en natuurlijk je R-knietje uitsteken!
En dan gaat het vanzelf vonken!

ps wacht even hiermee tot het weer wat warmer gaat worden!
mee eens, alleen een kleine toevoeging. Vergeet niet je rechter voet ff te verplekken op je steppie, ff je tenen op het steppie zetten ipv de bal van je voet :)
 
Rechterbocht!

Bil voor de helft naast het zadel!
Met je borst naar de tank toe zakken!
Met het koppie naar je rechterhendel zakken en natuurlijk je R-knietje uitsteken!
En dan gaat het vanzelf vonken!

ps wacht even hiermee tot het weer wat warmer gaat worden!

:^

Wil er alleen ff aan toevoegen dat je eerst zo plat mogelijk de bocht in moet gaan hangen en dan pas je knie uitsteken, ik probeerde ook altijd voor de bocht me knie al uit te steken maar dan krijg ik hem op een of andere manier niet zo plat de bocht in.
 
Ja, flink op je zadel spuiten dan gaat 't vanzelf. :) Dat spul is
werkelijk overal goed voor. :9

hou er wel rekening mee dat vrouwen meestal minder groot zijn en de hoek van hun knie ook kleiner is dan die van de meeste mannen
 
in het kader van plat, platter platst... en de dikke ownage factor vind ik dit wel een toepasselijke foto. Damn, die gozer gaat plat :} :} :} :} :}

hopkins.jpg



Maar zoals je ziet... gewoon met een half kontje/één bil (net wat je lekkerder vindt ;) ) er naast gaan hangen en die knie naar buiten duwen. Mijn eerste kneedown was op de baars en ik hing er toen met m'n hele achterwerk naast (als een aap). maar het was wel lekkah :P
 
Laatst bewerkt:
Een hele grote rotonde opzoeken zodat je steeds sneller gaat
en plater. Zo heb ik het mijn vriendin ook geleerd.

Je kan dan rustig "voelen" hoe plat je maar niet kan gaan
zonder onderuit te gaan.

Succes...
 
Nou jongens, kijk hier hebben we tenminste wat aan (klinkt heel wat leerzamer, dan het antwoord 'gewoon doen').
Nu nog effe hopen op een mooi dagje (laat het voorjaar maar weer komen) :)
maarre zodra het me gelukt is horen jullie het uiteraard!
Mijn motor gaat per 1 december in de winterverzekering, dus ben bang dat het dit jaar niet meer gaat lukken.
(Beetje verkeerde timing van mij om mijn item nu te 'posten' eigenlijk) duh!! |(
Maar goed, ga er zeker iets mee doen met al deze tips!
 
k zou het vooral niet TE hard gaan proberen. Kneedown is een leuke bijkomstigheid imho, maar probeer eerst maar gewoon platter te gaan en te verzitten zoals hierboven uitgelegd, al zal je wschl in het begin je bochten nog trager nemen dan voorheen, gewoon omdat je je moet gewoon maken aan alle handelingen bij het nemen van elke bocht (linkervoet zus, rechter zoo, bil van het zadel, bekken draaien, kie uitsteken ... ) en als je dat wat rustiger aan doet zal het er wel "overkill" uitzien maar dan heb je tenminste tijd om alles juist te doen. ([me]ir_fuel deed/doet dit dus)
[/me]


Oh, en volg eens een circuitcursus, kan je altijd vragen aan een begeleider dattie het eens voordoet/uitlegt, en dan achter je rijdt om te kijken of je het juist doet.
 
yep, I wanne be the first!!!! :)

to late, sommmigen doen het al langer, dus dat moet je ook maar als stimulans zien.
Laat iemand achter je rijden en die kan nadien zeggen wat je moet veranderen of niet moet veranderen. Met dit wer zou ik het niet aanraden, ik doe het nog maar dan ga ik er wel vééééééééééééér naast hangen. :)

Suc6

ineens lukte het mij ook
je moet ook banden hebben de je erg veel vertrouwen geven

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan