Plat, platter, platst..

maak je maar niet druk....ik ben ervan bewust dat het alweer eventjes is geleden dat ik heb gereden en dat de weg nog glad/vies etc is!!

Daarom trek ik er ook alleen op uit... niemand die ik hoef bij te houden of zo.... :)

het gaat er meer om dat je banden niet op temperatuur komen...

met 5 graden lijkt het me niet verstandig je "kneedowns" te oefenen.

dat is sowieso niet verstandig eigenlijk, je moet de bochten oefenen. dat je knie uiteindelijk dan de grond raakt is alleen het gevolg van een goed genomen bocht.

je moet dat niet als een doel aanhouden denk ik...


maar ja wie ben ik :+
 
dat is sowieso niet verstandig eigenlijk, je moet de bochten oefenen. dat je knie uiteindelijk dan de grond raakt is alleen het gevolg van een goed genomen bocht.

Juist....eerst vertrouwd raken met bochten nemen....dan vertrouwd raken met daadwerkelijk gaan verzitten (vond ik nl een appart gevoel toen ik ermee begon)...en dan eens met die knie richting asfalt gaan..

Just my 10 cents...
 
Als het je eerste keer is zou ik nog effe wachten tot het een graadje of 10 warmer is. je banden krijg je met deze warmte nooit op temperatuur. Verder zijn alle nuttige tips al gegeven.(denk ik) Heel veel succes.
 
Ik heb trouwens nog een interessant word-document over motorrijtechniek, als je interesse hebt daarin kan je even mailen (anderen mogen ook mailen, het is een behoorlijk lang stuk tekst waarin zo goed als alle aspecten van het motorrijden beschreven worden, behoorlijk diepgaand en technisch, maar heel begrijpelijk... copyright DikeRaider trouwens!)

Wow wil ik ook wel hebben :p
j.ramp@planet.nl
 
der staat een plaatje van een vrouw op een duc,in et topic fotos hoevelaken2 geloof ik,die gaaaaat oooook errug plat
 
Waarom toch altijd de vraag hoe je moet gaan verzitten om je knietje aan de grond te rijden.... Als je maar ver genoeg naast je motor gaat hangen kan iedere jan onbenul op zn motor een knietje aan de grond rijden ja, dat je daarbij volledig voor lul staat bij iedereen omdat je zo achterlijk op je motor zit wordt vaak vergeten. Als je nou gewoon netjes leert bochtjes rijden komt dat knietje echt ooit wel aan de grond zonder dat het er belachelijk uitziet.

Ga dus gewoon es lekker bochtjes "leren" rijden dan komt het echt vanzelf en sta je niet voor lul.

Veel plezier met het oefenen ieder geval, aan mijn reactie heb je geen fuck maar ik moet het gewoon ff kwijt.
 
Ik kan me rijders uit de oude doos herinnerren,Boet v.Dulmen en b.v. Christian Sarron ,die niet bewogen op de motor maar ongeloofelijk hard en plat gingen {de ultime testrijderts van michelin destijds..... !!! :Z
Op die manier beleef je de kick ook véél meer in de bochten,want je hebt op die manier ook je hoofd in één lijn met je motor.
Je ziet de weg letterlijk schuin in je gezichtsbeeld staan.
Ik kan je vertellen dat dit aardig wat adrenaline oplevert.
Je voelt ook meer druk op je lichaam.
Maar verzitten is ook :} :}
 
Op die manier beleef je de kick ook véél meer in de bochten,want je hebt op die manier ook je hoofd in één lijn met je motor.
Je ziet de weg letterlijk schuin in je gezichtsbeeld staan.
Ik kan je vertellen dat dit aardig wat adrenaline oplevert.
Je voelt ook meer druk op je lichaam.
Maar verzitten is ook :} :}

Kijk techniek is weer een andere vorm van... :] maar zeker nog! belangrijker ...!!
 
Ik hoop dat je het goed kan zien. Gewoon een beetje gaan verzitten en dan gaat het op den duur vanzelf. Dit is een van mijn eerste k.d.'s. Nu hang ik minder ver en leg ik de motor platter. Die manier van rijden bevalt mij beter dan ontzettend ver te gaan hangen/verzitten. Maar je moet het gewoon doen op de manier waar jij je het fijnst bij voelt.

full
 
Laatst bewerkt:
gewoon een middagje gaan klaveren,wel met kniesliders,(anders broek kapot |( )

Bijlage: Pivo zx6r.jpg
 
Op die manier beleef je de kick ook véél meer in de bochten,want je hebt op die manier ook je hoofd in één lijn met je motor.
Je ziet de weg letterlijk schuin in je gezichtsbeeld staan.
Ik kan je vertellen dat dit aardig wat adrenaline oplevert.
Je voelt ook meer druk op je lichaam.
Maar verzitten is ook :} :}

Ze hebben verzitten natuurlijk niet voor niks uitgevonden , mensen die niet verzitten en toch erg plat gaan gaan sneller onderuit dan mensen die net zo snel gaan en verzitten en daardoor iets minder plat rijden.
 
phoebe: kheb nog een combi broek MQP maat 46 (heren) met half versleten knee sliders *D
 
Ze hebben verzitten natuurlijk niet voor niks uitgevonden , mensen die niet verzitten en toch erg plat gaan gaan sneller onderuit dan mensen die net zo snel gaan en verzitten en daardoor iets minder plat rijden.
Tuurlijk hebben ze het niet voor niks uitgevonden,en ik heb beide varianten ook onder de knie.
Soms ga ik knieën,en soms ga ik niet verzitten en houd ik mijn hoofd in één lijn met de motor.
Ik zie de wereld dan letterlijk schuin en dat geeft me véél meer een kick.
Het verschil met knieën of niet knieën is overigens minimaal qua bochtensnelheid.(vaak geeneens merkbaar)
Kijk je moet het zo zien,als je niet gaat verzitten en je hoofd in één lijn met de motor houd,dan zie je hetzelfde als de tankcam's.(daar zie je toch ook de weg schuin?)
Als je gaat knieën dan zie je de weg meer horizontaal.
Ik wissel het wel eens af,de ene keer knieën,de andere keer gewoon blijven zitten.
 
Ze hebben verzitten natuurlijk niet voor niks uitgevonden , mensen die niet verzitten en toch erg plat gaan gaan sneller onderuit dan mensen die net zo snel gaan en verzitten en daardoor iets minder plat rijden.
Dat is bullshit!
Als je met verzitten géén vaste hand in je gas hebt,dan ga je veel sneller onderuit dan waneer je niet gaat verzitten.
Leg me eens uit hoe je op jou standpunt komt.
 
Dat is bullshit!
Als je met verzitten géén vaste hand in je gas hebt,dan ga je veel sneller onderuit dan waneer je niet gaat verzitten.
Leg me eens uit hoe je op jou standpunt komt.
Is geen bullshit hoor, maar je moet het ff goed uitleggen.

Als je erg plat gaat zonder ernaast te hangen heb je een erg hoog zwaartepunt tov je banden (contacvlak) en da's ongunstig, en je banden krijgen ook een steeds kleiner contactvlak bij het schuiner gaan.
Ga je er naast hangen verlaag je je zwaartepunt bij een rechter op staande motor. Dus je zwaartepunt hangt dan ongeveer hetzelfde als dat je bij rechtop zitten veel schuiner zou gaan, maar je banden hebben een groter contactvlak en dus ook meer grip. Dat is dus safer, of je kan harder, wat je wil...
 
Is geen bullshit hoor, maar je moet het ff goed uitleggen.

Als je erg plat gaat zonder ernaast te hangen heb je een erg hoog zwaartepunt tov je banden (contacvlak) en da's ongunstig, en je banden krijgen ook een steeds kleiner contactvlak bij het schuiner gaan.
Ga je er naast hangen verlaag je je zwaartepunt bij een rechter op staande motor. Dus je zwaartepunt hangt dan ongeveer hetzelfde als dat je bij rechtop zitten veel schuiner zou gaan, maar je banden hebben een groter contactvlak en dus ook meer grip. Dat is dus safer, of je kan harder, wat je wil...
In feite leg je dus de motor minder plat,en bereik je hetzelfde.(toch :? )
Op de openbare weg heeft het weinig nut.
Als je met de banden van tegenwoordig rijd,dan kan het vaak nog veel gekker als je zelf denkt.
Als je uitgaat van 90% van de rijders,dan kan je zonder ernaast te hangen zonder gevaar flink op het gas gaan.
Zonder ernaast te hangen kan je zonder gevaar je randen wegrijden.
Maar hoe je het ook bekijkt,je kan dan wel mischien harder door ernaast te gaan hangen,maar ik vindt de motor gevoeliger voor het gas.(dit heeft niets te maken met hoe hard je op het gas gaat)
 
Terug
Bovenaan Onderaan