Plattegrond/layout circuits

Tip voor de volgende keer ook met regenbanden als je daar gaat remmen in de regen ga ongeveer anderhalve meter links van de ideale lijn rijden. Zo leren ze je het daar met cursus, wij rijden best vaak op zolder en 2 van mijn maten hebben hem daar ook opgevouwen in de regen.

goeie tip. en ook de eerste ronde gewoon wat minder hard gaan is misschien een idee. En die regenbanden die moeten er idd komen.
 
Tip voor de volgende keer ook met regenbanden als je daar gaat remmen in de regen ga ongeveer anderhalve meter links van de ideale lijn rijden. Zo leren ze je het daar met cursus, wij rijden best vaak op zolder en 2 van mijn maten hebben hem daar ook opgevouwen in de regen.

Wat is de gedachtengang daarachter?
(Behoorlijk offtopic allemaal trouwens)
 
Wat is de gedachtengang daarachter?
(Behoorlijk offtopic allemaal trouwens)

Meer grip door minder rubber in/op het asfalt buiten de racelijn.
asfalt vol met rubber is fijn met goed weer, met regen absoluut niet :+
 
Laatst bewerkt:
Wat is de gedachtengang daarachter?
(Behoorlijk offtopic allemaal trouwens)

Behoorlijk off-topic excuses hier voor. Zoals ik al zei wij rijden best veel op zolder en in 2016 hadden we elke dag ongeveer regen. Volgens de instructeurs daar is erop de ideale lijn daar geen grip in de regen. Wat 2 maten van mij bevestigd hebben door zich alle 2 daar onderuit te remmen op regen banden. Met alle 2 het zelfde verhaal:ik kwam aan de rem en zonder waarschuwing voorwiel weg. En later bij een cursus in de regen kregen we te horen dat je in regen daar een hele rare lijn moet aanhouden. Gezien de ervaringen van mijn vrienden en de tip van de instructeurs houdt ik voortaan me daar aan. :t
 
pfffff echt. lezen is een kunst. kan er niet tegen dat mensen dan deze dingen uitprinten en dat er dan een fout in zit.

full
 
Doet ie het of doet ie het niet....

YOU WILL NEVER KNOW!!!! })

Zo worden stalkers geboren. Die op iedere circuitdag startnummers achterhalen. En dan 's nachts als je denkt veilig op de paddock in je bus te liggen.. Hoor je iemand aan je bus morrelen. Je denkt, het is de wind. En pas de ochtend als je wakker wordt, blijkt het plattegrondje van zandvoort, dat je zoals altijd onder je kussen had gelegd, vervangen te zijn door een exemplaar met een correcte bochtnaam.

:o
 
Laatst bewerkt:
Ik dénk dat we de verkeerde Lausitzring hebben...
Volgens mij moeten we deze hebben, kan je die nog aanpassen @SpaceMonkey? :whistle:

Edit: En de Sachsenring heb ik ook niet op de HD staan, de rest zal ik nog weer uploaden... leuk dat nieuwe forum.
Edit 2: OP bijgewerkt, alleen Lausitzring nog niet.

1536699544774.png
 
Laatst bewerkt:
Dit is echt een tof topic.
Mooi om zo overzichtelijk de layout van alle circuits bij elkaar te hebben.
Ik weet jammer genoeg alleen niet wat de 'draairichting' van alle banen is.
De meeste zijn rechtsom, maar er zijn er vast wel een paar linksom toch?
 
Dit is echt een tof topic.
Mooi om zo overzichtelijk de layout van alle circuits bij elkaar te hebben.
Ik weet jammer genoeg alleen niet wat de 'draairichting' van alle banen is.
De meeste zijn rechtsom, maar er zijn er vast wel een paar linksom toch?

Klopt, maar als je er heen gaat kom je daar snel genoeg achter en als je van tevoren middels een filmpje wil intekenen zie je de richting op YT wel.
 
Ik wil inderdaad wel van te voren weten hoe het rijdt. Mogelijk is het een idee om een pijltje in de tekeningen erbij te zetten ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan