Plek waar sticker zat laten verdwijnen

Bas_SM

Rookie
12 jun 2020
1
0
Hallo, ik heb sinds kort een Aprilia sx 125 2t voor mijn a1 rijbewijs gekocht, en heb een aantal stickers eraf gehaald. Echter zit op de achterste kap nu een plek waar deze zat, en die krijg ik niet zomaar weg. Heb het goed gepoetst met sop en siliconen spray maar daar wil die niet van weg, iemand tips of is dit er niet af te krijgen?
 

Bijlagen

  • 15919858527497116063678957345023.jpg
    15919858527497116063678957345023.jpg
    953,9 KB · Weergaven: 17
Met sop en siliconen spray kun je niet 'poetsen'

Inderdaad, zoals hierboven word aangegeven, polijsten.
 
Voor het gemak ga ik uit van lijm resten. In dat geval remmenreiniger, eerst op een minder zichtbaar stuk lak kijken of het niet te agressief is. Op een doek spuiten, dan de lijm resten weg poetsen. Bij mij heeft dit gewerkt, bovenstaande geheel op eigen risico.
 
Ik maak zoiets warm met een föhn en dan WD40 met een doekje.
 
Het kan aan mij liggen maar ik gebruik daarvoor spul dat letterlijk “stickerverwijderaar” heet :?
Soort aceton meen ik.
 
Eerst even wat meer info voordat iedereen begint met wat te roepen.

A: Is die matte plek een restant van de sticker? : thinner, stickerverwijderaar,

B: Is die matte plek een aantasting van de lak door de lijm van de sticker? : polijsten, tenzij je pech hebt dat de lak echt aangetast is dan 2000 schuren en polijsten, tenzij je nog meer pech hebt dat het dieper zit dan de blanke laklaag en dan wordt het overspuiten.

Om je dag te verzieken, meestal is de lak permanent aangetast door de lijm van de sticker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan