Pletteren we allemaal een keertje om?

toossie2006

MF'er
13 apr 2006
143
0
Rhoon
Ik surf al een tijdje op dit forum en zie voortdurend posts van mensen die onderuit zijn gegaan. Zware en minder zware crashes, reakties van heel veel mensen die ook zijn gecrashed en pogen om de topicstarter weer op zijn fiets te krijgen. Het lijkt wel of iedere motorrijder wel een keertje op zijn plaat gaat, al dan niet door zijn of haar schuld. Ik moet zelf nog op voor mijn AVD, maar van al die reakties wordt je bijna een beetje onzeker. Ik heb er totaal geen last van als ik op de lesmotor zit, hoor. Inmiddels best wel wat rare situaties meegemaakt, 1x een noodstop moeten doen en daar schrok ik op dat moment ook niet echt van, maar toch......
Zijn er nog mensen die wel al tien jaar zonder problemen rijden hier op het forum???
 
Ze zijn er wel, maar niet veel.

Vrijwel iedere motorrijder gaat in de loop van zijn carriëre wel één of meerdere keren onderuit. Dat is een gegeven wat je je maar beter kunt realiseren en accepteren voordat je met motorrijden begint.

Een oude en wijze spreuk zegt: 'Je hebt twee soorten motorrijders; motorrijders die gevallen zijn en motorrijders die nog moeten vallen.'

Nu is het natuurlijk wel zo dat je zelf behoorlijk wat invloed hebt (dmv je rijstijl, je oplettendheid en je anticipatievermogen, km's per jaar) op de kans dat je valt. Maar dát je gaat vallen staat bijna wel vast.
 
Laatst bewerkt:
Heb m'n A al 11 jaar, maar nog geen schuiver gemaakt! *O*

okay okay... ik heb pas 7 maanden een eigen motor, daarvoor af en toe een motor gehuurd... :z
 
Ze zijn er wel, maar niet veel.

Vrijwel iedere motorrijder gaat in de loop van zijn carriëre wel één of meerdere keren onderuit. Dat is een gegeven wat je je maar beter kunt realiseren en accepteren voordat je met motorrijden begint.

Een oude en wijze spreuk zegt: 'Je hebt twee soorten motorrijders; motorrijders die gevallen zijn en motorrijders die nog moeten vallen.'

Nu is het natuurlijk wel zo dat je zelf behoorlijk wat invloed hebt (dmv je rijstijl, je oplettendheid en je anticipatievermogen, km's per jaar) op de kans dat je valt. Maar dát je gaat vallen staat bijna wel vast.


:^

ik ben afgelopen hemelvaart voor het eerst in 2 jaar en een heleboel km's tegen het asfalt gegaan.

het is nou eenmaal een risico van op 2 wielen rijden.
 
Laatst bewerkt:
In 25 jaar 5 keer onderuit gegaan. Al dan niet door eigen schuld. Valt dus wel mee, maar wel iets om rekening mee te houden (kleding...).
 
Ik vind het nog best meevallen hoor. Ik ben in mijn motorcarriere, inmiddels alweer 14 jaar ofzo, nu drie keer omgepletterd:

1e keer: net rijbewijs, mezelf overschat bij inkomen snlle bocht, geschrokken, paniekremmen (kon niet meer loslaten) en rechtuit gegaan, gras op, gevallen bij uiteindelijk <20 km/h. Schade: wat kuipschade en 2 duimen uit de kom

2e keer: geen voorang gekregen van fietser. Mislukte noodstop: schuiver. Schade: motor total, ik veel schaafwonden

3e keer: omgekegeld door noodstoppend-busje op de snelweg. Schade: kuipdelen. Ik niks
 
Mijn vader (inmiddels 51 jaar) rijd al zolang als hij dat mag op de motor. (soms jaren niet trouwens) en moest er twee weken geleden ook voor het eerst aan geloven.

M'n broertje en ik hadden de valpartij al vrij snel na het behalen van het rijbewijs achter de rug dus zijn we nu allemaal veilig *O*

Tsja, je gaat heus wel een keer. Al is het bij stapvoets over een perongeluk glad stukje en je motor schuift onder je vandaan.

Volgens mij is het bij automobilisten net zo. Weinig hebben echt nog nooit schade gemaakt / gehad, denk ik.

Mag de pret niet drukken natuurlijk! En vooral niet bang gaan zijn, daar KOMEN alleen maar ongelukken van :) Gewoon genieten en op blijven letten :)
 
2 zware ongevallen en meerdere keer stilstand om gedonderd _O-
 
Toen ik mijn rijbewijs -2 maanden had al op mn plaat gegaan :X (reden onbekend :? )
:9
Dus ja..denk dat iedereens wel eens op de grond smakt :P
 
Geen zorgen, negen van de tien keer heb je zelf niks. Tenminste niet in de 9 keer dat ik al ben gevallen :X
Je moet gewoon uitgaan van je eigen rijkwaliteiten.
 
Ja


Rijbewijs nu 4 jaar en 1 kker op mijn plaat gegaan. Verder veel oef-momentjes waar je net aan het asfalt ontsnapt :P . En idd 1 keer motor neergelegd met manouvereren tussen carport en auto :X
 
1 keer rijdend (in 19 jaar) door een auto de stoep opgedrukt bij een inhaalaktie....verder een aantal malen lopend met de motor aan de hand op een glad algenpaadje....remhandel aantikken en direct onderuit... |(
 
Ik rij ook al >10 jaar, en nog niet onderuit gegaan.
Wel al diverse "oeps" momentjes gekend waaronder een highsider, maar ik bleef wonder boven wonder al vliegend zitten/hangen aan/op m'n motor... absoluut meer geluk dan wijsheid. :X

Het lijkt er wel op dat we allemaal eens een schuiver gaan maken, maar ik hoop echt dat ze mij overslaan! O-) :]
 
De vraag is niet "of je gaat" maar "wanneer je gaat"

kan jaren goed gaan, maar ook binnen 5 min...

[me]zZlaapkopZz die met een rijles, een uur voor het afrijden, nog 2x de motor heeft laten vallen... speciale verichting, beetje te weinig gas, motor sloeg af...
[/me]

Maar ja, slechte generale is een goede voorstelling ;)

sindsdien gelukkig schade- en valvrij... ;)
 
Sinds 1992 mijn motoren nog steeds met het rubber tegen het asfalt kunnen houden :]

Ik ga er van uit dat dit ook zo blijft voor de komende jaren. Ben ook wel een echte mooiweerrijder. Dus (bijna) niet op nat wegdek. Daarnaast is het aantal plezierkm's niet zo hoog en overschat ik mezelf niet :+ Ondanks de weinige motorkilometers wel een zeer goed verkeersinzicht opgebouwd door min. 50k km per jaar in een auto rond te tuffen. En dan let je niet alleen op je eigen situatie, maar ook alvast die van anderen.

Dus voor iedereen is de situatie verschillend en ik denk wel dat als je veel km's per jaar onder alle weersomstandigheden maakt dat je er een keer mee te maken krijgt.
 
Vroeg of laat gaan we allemaal een keer en een enkeling heeft mazzel en gaat nooit.

Maar het maakt mij de schik er niet minder om.

[me]LCB die hem ook 1 keer onbenullig heeft neergelegd[/me]
 
2 maanden geleden ,voor het eerst in 5 jaar.
spookrijder tegengekomen. ik niks, motor total..
Goede kleding is toch wel handig als je van je motor moet springen. :Y
 
ik rij al motor van af begin jaren 70, ben in al die tijd slechts
twee keer gevallen.
eerste keer door achterop komende auto die vergat te remmen
tweede keer bij proefritje zonder bak aan de motor en bij stoplicht
dus vergeten voet aan de grond te zetten |(
 
ik rij al motor van af begin jaren 70, ben in al die tijd slechts
twee keer gevallen.
eerste keer door achterop komende auto die vergat te remmen
tweede keer bij proefritje zonder bak aan de motor en bij stoplicht
dus vergeten voet aan de grond te zetten |(
LOL

Sorry :X Mag nu wel lachen heh ;)
 
Ik vind het nog best meevallen hoor. Ik ben in mijn motorcarriere, inmiddels alweer 14 jaar ofzo, nu drie keer omgepletterd:

1e keer: net rijbewijs, mezelf overschat bij inkomen snlle bocht, geschrokken, paniekremmen (kon niet meer loslaten) en rechtuit gegaan, gras op, gevallen bij uiteindelijk <20 km/h. Schade: wat kuipschade en 2 duimen uit de kom

2e keer: geen voorang gekregen van fietser. Mislukte noodstop: schuiver. Schade: motor total, ik veel schaafwonden

3e keer: omgekegeld door noodstoppend-busje op de snelweg. Schade: kuipdelen. Ik niks
 
Het is net een auto, daar schijnt ook iedereen een keer schade mee te rijden ;)

Ach, en bij de ene schade heb je niks en bij de andere wat meer :X Shit happens!
 
Terug
Bovenaan Onderaan