Plexi screen verbleekt door benzine, hoe verhelp je dat?

Jorg M

Die hard MF'er
3 sep 2021
327
269
Thuis eventjes vlug de tank bijvullen.. Gekloot met electrisch hevelpompje waarvan de batterijen bijna plat en jerrycan bijna leeg,.. optillen dat ding zo loopt het wel vanzelf.. Aargh overvol,.. benzine gutst overal.. Snel alles afkuisen en opdeppen.. paar minuutjes later dittum (zie fotos)
Heb geprobeerd om zachtjes in te wrijven met natrium-bicarbonaat/warm water pasta maar beter dan dit krijg ik het niet.. de bleke plek komt na drogen gewoon terug.
’k Veronderstel dat ik het ruitje er af moet halen en polieren met één of ander product hiervoor, heeft iemand daar ervaring mee? Of valt dit niet meer te redden, moet ik ’t vervangen?
 

Bijlagen

  • lompekloot1.jpg
    lompekloot1.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 86
  • dommekloot1.jpg
    dommekloot1.jpg
    90 KB · Weergaven: 87
Okée.. Dank jullie voor het uitstekend advies!
Net na Zot’s reply terug de garage in met busje koperpoets, katoenen vod en keukenpapier.. Half uurtje Karate kid stijl training en voìla da’s al veel beter.. Nog een beetje te zien op moeilijk bereikbare plaatsen in de binnenzijde vd kuip maar ’kzal het ruitje er volgend weekend afhalen en het dan nog ’ns grondig opnieuw doen.
 

Bijlagen

  • mr miagi1.jpg
    mr miagi1.jpg
    108,8 KB · Weergaven: 55
  • mr miagi2.jpg
    mr miagi2.jpg
    142,3 KB · Weergaven: 59
Als plastic is aangetast zal je ook na polijsten altijd extra werk er aan houden. Of je moet met blanke lak gaan werken maar dat heeft weer andere nadelen.
De meeste kuipruitjes hebben een uv werende laag. Eenmaal weggehaald wordt de boel sneller dof. Neemt niet weg dat ik nog nooit een doffe ruit heb weggegooid. Beetje polijsten en goed in de wax doet wonderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan