plofende uitlaat

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
eehhjj
als ik erg hoog in de toeren heb gereden en het gas dicht draai begint mijn uitlaat te ploffen in het begin viel het wel mee maar nu schaam ik me haast er komen zelfs kleine vlammen uit de uitlaat.
wat kan daar het probleem van zijn te hoog stationair toerental nu 1000
of te rijk afgesteld.
of moeten kleppen gesteld worden???
 
mijn catje is perfect afgesteld en rommelt, ploft etc ook na het afsluiten van het gas na (erg) hoge toeren... lijkt normaal... ik zag laatst een supersport wedstrijd op assen en die dingen deden het allemaal met afremmen op de motor.

euh, vlammen heb ik nog niet gezien, ben niet zo lenig om om te kijken als ik net afrem van 10.000rpm+

(supersports vlammen ook)


_________________
Yamaha YZF600R Thundercat | getuned door Mobu | 105 PK | opbrengst verkeersboetes 1999: 553 miljoen gulden

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-07-17 22:53 ]
 
een vriend had net hetzelfde met zijn motor

is blijven doorrijden, verbruikte ook enorm olie
na enkele weken een vastloper en dus zware kosten:
nieuwe boring op de cilinders, nieuwe zuigers en segmenten,...

tsjing tsjing!!
zou er zo niet langer mee verderrijden maar de motor snel binnendoen voor een groot onderhoud
 
klinkt wel zwart wit, mijn advies: nix aan de hand
jonas: ga direct naar de dealer...

je kan zelf misschien wel het best bepalen of het om extreem knallen, vlammen gaat of een beetje...
:?
 
Komt ZEER VAAK voor als men een sport demper (lees race/open demper) monteert zonder de afstelling van de motor te veranderen!

Komt het alleen voor bij hoge toerentallen of ook bij lagere toerentallen als je gas terugneemt?

ik denk dat het weinig kwaad kan...klinkt toch wel geinig? of niet....
 
ik heb er inderdaat een sportpijp onder liggen een bos.
en mij olie verbruik is bijna nix dus daar ben ik niet bang voor.
weet niet of er wat aan de instelling van de motor is verandert naa dat er een andere pijp op is gezet.
heb wel geinformeerd bij de dealer die zijden dat het niet hoefde dus heb ik er niet naar gekeken.
hij moet in nov-dec toch voor een groote beurt laat ik wel ff naar kijken.
 
Mijn CB350 rochelt en gorgelt altijd wanneer ik het gas dicht doe. Napraten wordt dat ook wel genoemd. Hij heeft blijkbaar nogal een grote bek :) .

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-07-18 18:18 ]
 
maar zodra je weer start...begint ze weer....het houdt natuurlijk nooit op....tenzij je motorrijden opgeeft :P DENK HET NIET :+


nee...ff zonder dollen....is niets om je zorgen over te maken.


[Patser mode]
Er is niets beters dan roffelend, knorrend bij een stoplicht aan te komen (handen van`t stuur en ff uitrekken voor extra pats :P ) en dan "lekker" weg te rijden alsof het de gewoonste zaak van de wereld is :} |( :P
[/Patser mode]
 
Met m'n FZ ooit eens een steekvlam van ruim een meter weten te produceren.

Zag me maatje niet meer achter me rijden en naderde in een tunnel een auto met 200+, gooide het gas dicht en vol in de remmen. KLABOEM, me maatje zij later dat op dat moment die steekvlam eruit kwam. :9~

;( dat ik het zelf niet gezien heb .
 
Geen probleem. Je rijd met een honda. Ik ken personen met een CBR600 met dynojet kit en ander uitlaat, een VTR1000 en een VF750 met zelfde fenomeen. Honda is nogal gulzig met benzine. Door plots dichtdraaien van het gas komt er onverbrande benzine in de uitlaat die dan ontsteekt met een knal als gevolg.
 
bij m\'n dax (geen motor, maar wel 4 takt) had ik dit eerst ook, bij mij was het de onsteking in combinatie met een andere dan originele uitlaat (lees: sportuitlaat)
6v ontsteking dus dit gaat voor jullie niet op, jullie hebben allemaal 12v cdi, uitlaatkleppen vinden het niet leuk..
echt erg kan het volgens mij niet zijn, een eencilinder zoals bijv. een savage 650 ploft constant bij gas terug...
 
Terug
Bovenaan Onderaan