ploffen bij starten

Jeremayah

MF veteraan
23 nov 2004
8.261
7
Assen
Ik heb een Honda CR500 uit 1987, iedere keer als ik de motor wil starten komt er een enorme knal uit mn uitlaat. Mijn demper heb ik vervangen omdat die niet al te best was en uitelkaar geploft is.. Volgens mij krijgt ie teveel benzine en heeft dus naverbranding.. kan dit? en zo ja wat moet ik eraan doen?
 
Ik heb een Honda CR500 uit 1987, iedere keer als ik de motor wil starten komt er een enorme knal uit mn uitlaat. Mijn demper heb ik vervangen omdat die niet al te best was en uitelkaar geploft is.. Volgens mij krijgt ie teveel benzine en heeft dus naverbranding.. kan dit? en zo ja wat moet ik eraan doen?


* draai je de benzinekraan wel dicht ? (benzine->carbs->cylinder en wordt bij het starten doorgespoeld richting uitlaat waar deze ontbrandt)
* onsteking (eerder genoemd)
 
Hoe bedoel je benzinekraan dicht? Bij het starten heb ik de benzine kraan openstaan.. ik heb de motor net gekocht.. de demper is nooit goed geweest.. kan het daaraan liggen?Heb nu een "nieuwe"demper..
 
nee, ik bedoelde dat sommige carburateurs met de benzinekraan open hun vlotterbakken laten overstromen en vervolgens benzine in de cylinder loopt.
wanneer je dan start, ontploft deze benzine in de uitlaat.
dit los je dan op door de benzinekraan dicht te draaien net voordat je de motor uitzet of direct na het uitzetten.
als je de motor net gekocht hebt, kan het ook gewoon zijn dat de ontsteking niet goed staat.
als je start of rijdt moet natuurlijk de kraan wel open staan... anders pleur je nog om als je in een bocht hangt ofzo..
 
loopt hij wel of krijg je hem helemaal niet gestart?
Ik heb weleens een KTM 500 gehad die ik altijd even platlegde en de carburateur over liet lopen voor hem te starten.....1 trap en lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan