ploffen uit de uitlaat wat betekent dat?

Ploffen... dat doet mijn Kwaak. Staat de VN750 om bekend, heerlijk geluidje. Bledder...bledder...plof...plof...bledder...blof...bledder...blaf... Ik zal het volgend jaar missen!
 
ploffen uit de uitlaat wat betekent dat?
Bij mijn motor heb ik het ook gehad bij gas afsluiten op hoog toerental.
Dan kwamen er knallen als kanonslagen en vlammen van ongeveer 20cm uit de uitlaat. Op zich heel stoer maar uiteindelijk voel je je toch niet op je gemak.
Dit werd veroorzaakt door een lekke uitlaatpakking.
Deze vervangen en het knallen was verdwenen.
gr,
Paul.
 
kawa 1300 6cil 6carb's 6 lucht schroeven
2x een hele draai open open gezet alle zes
waarschijnlijk te veel loopt kut bij stationair
ploft af en toe lijkt of hij op vier poten loopt
bij gas geven no problemo de volle 120 pk tot me beschikking
 
ploffen in de uitlaat, hebben in principe alle motoren, enkel bij 2 cyl is de demping minder en het geluid beter hoorbaar. Ik praat nuu verder over carb-motoren:
Vaak veroorzaakt door het feit dat bij gas terug nemen er toch nog een klein beetje (stationair) mengsel wordt aangezogen, omdat dit te weinig is om te ontsteken zal dit de uitlaat in gaan. Dit komt omdat bij een bepaalde stand van de krukas de inlaat EN uitlaat klep open staan. Bij een goede flow zal het mengsel in de uitlaat verdwijnen. Als zich hier voldoende ophoopt zal het mengsel op een gegeven moment ontbranden.
Oorzaak de "arme" afstelling van modernere motoren.
Verhelpen kan door het stationair mengsel ietsje rijker te stellen, dan verbrand alles in de cylinder.

Wim
 
He! dat doet die van mij ook! Vooral als ik hem laat uitaccelereren. Bij pak hem beet 8000 toeren. En vooral als ik de ontsteking even onderbreek. Dan gaat het van "pof" "pof" "BAM!!!" Incl steekvlam... }) O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan