Plofjes bij statinair draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper2takt

MF'er
22 feb 2020
204
52
Beste lezers
Ik heb een 125cc 4 takt motor met een zelfgemaakte uitlaat als hij stationair draait dan komen er lichte plofjes uit de uitlaat niet zo'n plofjes van als je gas geeft en los laat maar gewoon bij stationair draaien ik heb dit bij 2 motoren allebij 125 cc ik heb al de kleppen gesteld en van degene dat ik nu de vraag stelt is een nieuwe motor. Ik begrijp niet wat het probleem is hiervan. Ik heb ook al verschillende carborateurs gebruikt en het is bij ze allemaal hetzelfde hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Alvast bedankt
 
Ik ben nog vergeten te zeggen dat hij iedere keer bij zo'n plofje zakt in toeren en soms zelf uitvalt en de plofjes zijn niet op een constant tempo de ene keer is het om de 2 seconden en de andere keer is het om de 5 seconden of afwisselend hoeveel tijd er tussen zit
 
Dit kan je beter in techniek plaatsen denk ik.

Zelf heb ik er niet veel verstand van. Het heet een backfire. Als je dat opzoekt kom je uit op:

Why is my motorcycle backfiring? A motorcycle backfire happens because of the presence of uncombusted fuel in the exhaust pipe. This issue is caused by:

  • Incorrect timing
  • Too much fuel
  • Loose exhaust pipe
  • Too short of exhaust
  • Too little fuel
  • Intermittent spark

Bij mijn motor heb ik het niet bij stationair lopen, maar wel na acceleratie en dan het gas loslaten. Dit komt omdat mijn motor te rijk staat en er onverbrande gassen in de uitlaat komen. (Dat ruik je). Dat kan dus ook gebeuren bij te weinig benzine.

En je hebt het over een zelfgemaakte uitlaat, misschien is deze te kort of zit die te los?
 
De uit aan is volgens mij niet te kort in totaal
Dit kan je beter in techniek plaatsen denk ik.

Zelf heb ik er niet veel verstand van. Het heet een backfire. Als je dat opzoekt kom je uit op:



Bij mijn motor heb ik het niet bij stationair lopen, maar wel na acceleratie en dan het gas loslaten. Dit komt omdat mijn motor te rijk staat en er onverbrande gassen in de uitlaat komen. (Dat ruik je). Dat kan dus ook gebeuren bij te weinig benzine.

En je hebt het over een zelfgemaakte uitlaat, misschien is deze te kort of zit die te los?
De uitlaat is volgens mij niet te kort ongeveer 1 meter lang en is voldoende aangespannen maar het zijn niet zo plofjes van acceleratie en dan ga loslaten het zijn veel lichtere plofjes maar zoals je zegt zal ik nog eens een topic maken in techniek mischien krijg ik dan een antwoord op mijn vraag toch bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan