plots drong het door: ik rij meestal maximaal in d

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
Hebben jullie ook dat de net niet legale snelheden op de snelweg het fijnst in de vierde versnelling gaan?

Lekker fel, niet AL te veel toeren.

Gisteren kwam ik er op een lange Duitse B-weg achter dat ik op de nederlandse snelweg ALTIJD in de vierde versnelling rijd! (120 - 140 km/u)

Die 5 en 6 gebruik ik alleen als ik opzoek ga naar hoogst illegale snelheden.

 
Kheb met mijn FZR wel veel in 4 gereden, domweg omdat ik niet in de gaten had dat ik "pas" in 4 zat....

De R1 heeft zijn versnellingen zo dicht bij elkaar zitten dat ik wel regelmatig in 6 zit. Bij bochten of andere spannende dingen ga ik terug naar 3. ( op binnenwegen naar 2.) Een sportpijp zorgt meestal er ook voor dat je hoger in de toeren gaat rijden en wat langer in dezelfde versnelling...
 
Het heeft natuurlijk heel veel temaken met de spatiering van de versnellingen.
Toch zijn mijn 5 en 6 geen overdrives! Ik ben niet vies van hoge toeren, dat kan er ook mee temaken hebben. Een chopper-rijder had waarschijnlijk al lang in de 6 gezeten.

De 1e gaat tot 100 km/u (13.000tpm) de 4e tot 200km/u (13.000tpm)


 
Mmm.... nee, ik rij dan meestal gewoon in de 6e versnelling. Gaan we vervolgens door stomen naar de hogere illigale snelheden dan gaan we ff terug naar de 4e en dat GaaaaaaaZZzzzzzzzzzzzzz!!!!
 
snelwegen is het enige dat ik al best veel kilometers heb gedaan (best veel is ERG relatief, kilometertje of 1000 maar dus).
'k Vind het toch leuker rijden in 6e of 5e.. 6e als 't je allemaal niet intresseerd en je totaal relax naar huis vroemt. 5e als je toch eens af en toe iets sneller wil zijn dan die irritante mobilisten.

Wat ik wel irritant vind is 50 /uur rijden.. gaat makkelijk in eerste maar dan wordt ie zo jumpy bij't minste dat je minder of meer gast.. dus meestal al naar 2.
 
Ik heb mezelf al betrapt tijdens toertochten 60 km/pu in mijn 6 te rijden. Oke, acceleratie is nergens meer te bekenen maar dan schakelen we wel een keer of 4 terug.
 
Sinds ik een andere (race) uitlaat heb is het beestje nog feller in de eerste versnelling.

Maar ik zie het als een uitdaging om gewoon in de eerste te blijven rijden :icon_smile:

[patsmodus]Op de snelweg rij ik in de 6de nog steeds de meeste auto's eruit[/patsmodus]
 
Sinds ik een andere (race) uitlaat heb is het beestje nog feller in de eerste versnelling.

Maar ik zie het als een uitdaging om gewoon in de eerste te blijven rijden :icon_smile:

[patsmodus]Op de snelweg rij ik in de 6de nog steeds de meeste auto's eruit[/patsmodus]

Hee, dat in zijn 1 rijden dat doe ik ook altijd... Ik oefende met mijn FZR altijd om zolang mogelijk in zijn 1 te blijven, dwars door de stad heen e.d. Vrienden van mij verklaren me ook voor gek... Alles in zijn 1... Ik haal 100 km/h dus schakelen in de stad is gewoon niet nodig..
 
tsja, maar als ik te hard ga in m'n eerste versnelling (harder dan bijv 60km/u) maakt het apparaat zo'n
onbehoorlijke hoop herrie dat IK toch ff opschakel.

Ik zie mezelf niet met een huilende donderpoes door amersfoort rijden... :icon_smile:
 
tsja, maar als ik te hard ga in m'n eerste versnelling (harder dan bijv 60km/u) maakt het apparaat zo'n
onbehoorlijke hoop herrie dat IK toch ff opschakel.

Ik zie mezelf niet met een huilende donderpoes door amersfoort rijden... :icon_smile:

Knie, ik vind dat wel lache al dat kabaal... vooral als je dan weer afremt... Dan poft ( knalt.) ie zo leuk...
 
Die van mij gebruikt bij gewoon gebruik al 1 op 15 en dan heb ik geen zin om dat nog een keertje om te toveren naar 1 op 10. Ik schakel dus ook gewoon op.
 
Heeft volgens mij niet zo heel veel te maken met verbruik, meer met motorbeheersing.... Je leert erg goed met je gashandje omgaan... Ennuh het verbruik van mijn fiets is iets van 1 op 14...
 
Mijnus verbruikt 1:18 met een normale donderpoes rijstijl...

Ja, hoge toeren en dan gas los:

grommende rommelende gorgelende zoem uit de uitlaat, klink enorm racy, maar wel een beetje patserig.


 
Ik ben al goed in motorbeheersing, ik kan al:

Op de tank zitten tijdens het rijden.
Lang uit op de motor liggen, buik op de tank en voeten op de buddy en dan armen wijdt.
Recht op op de stepjes staan en dan armen wijdt en over een verkeers drempel.
Achter overhangen met je rug op de buddy liggen, en nog wat van die grappen. Daar hoef ik dus niet voor in de 1e versnelling te rijden.

MzzzzzzzzzzzzL
The Saint
 
Ik ben al goed in motorbeheersing, ik kan al:

Op de tank zitten tijdens het rijden.
Lang uit op de motor liggen, buik op de tank en voeten op de buddy en dan armen wijdt.
Recht op op de stepjes staan en dan armen wijdt en over een verkeers drempel.
Achter overhangen met je rug op de buddy liggen, en nog wat van die grappen. Daar hoef ik dus niet voor in de 1e versnelling te rijden.

MzzzzzzzzzzzzL
The Saint

BertV had me al door.... :icon_razz:

Ennuh ja hoor je hebt gelijk daarvoor hoef je niet in de 1e versnelling te rijden.
 
Nu kan ik dus aardig de RF onder controle houden maar nu wil er niemand meer achterop :icon_lol: Komt dat ff mooi uit!
 
Hmmm...ik rij meestal in de 6 op de snelweg. Als ik dan gas geef, kom ik nog aardig vooruit....als ik ECHT hard wil gaan, schakel ik eerst 3 keer terug...

Maar op binnenwegen (80-120) rijd ik ook meestal in de 4...
 
Ik rij meestal in zn 5 (hoogste versnelling)
Lekker laar in toeren, maakt niet uit voor het verbruik , 1 op 10 blijft ie doen, rustig , maar ook continue 200.
Op de snelweg rij ik soms in zn 3 met 6000 rpm, dan is ie lekker fel.
 
Het heeft natuurlijk heel veel temaken met de spatiering van de versnellingen.
Toch zijn mijn 5 en 6 geen overdrives! Ik ben niet vies van hoge toeren, dat kan er ook mee temaken hebben. Een chopper-rijder had waarschijnlijk al lang in de 6 gezeten.

De 1e gaat tot 100 km/u (13.000tpm) de 4e tot 200km/u (13.000tpm)
Een chopper met een 6e versnelling :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan