Plots hoger toerental bij hogere versnelling

hangmenforest

Rookie
4 jan 2012
12
0
Dag iedereen,

Ik heb overlaatst een Yamaha XV250 gekocht, die stond dacht ik al een jaar stil, maar starte wel meteen, maar na enkele ritjes kom'k steeds hetzelfde probleem tegen, als ik schakel, bv van 1ste naar 2de dan kom ik plots in een hoger toerental terecht (geen toerenteller dus kan niet zeggen hoeveel het is), na enkele seconden valt dat hoger toerental weg en heb'k het gevoel meer kracht te hebben en gaat mijn moto ook sneller. Als de motor warm heeft (je hand leg je er niet zomaar meer op) dan heeft hij dat probleem niet, de koppeling moet'k ook redelijk ver laten lossen om aan te zetten, geen idee als dit er iets mee te maken heeft.

Iemand suggesties of ook al dit probleem gehad?

Groeten,
Mitch.
 
Net eens wat opzoekingswerk gedaan en zou er nog redelijk goedkoop van af komen, bedankt! (nu maar hopen dat het daadwerkelijk dat is), nog eens wat navraag doen bij de Yamaha dealer in de buurt, wil namelijk ook wat onderhoud doen want ik heb geen idee hoe dat beestje verzorgd is door de vorige eigenaar.

Nog eens bedankt ;)
 
je moet de hendel een paar mm kunnen aantrekken voordat de kabel meekomt.
meestal zit er wel een stelmogelijkheid op om hem ietsje losser te zetten.
als de kabel te strak staat gespannen kan het zijn dat de koppelingsplaten niet ver genoeg naar elkaar toe kunnen komen waardoor de koppeling slipt.
dit moet je dus eerst afstellen om te weten of je koppelingsplaten nog goed zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan