Plotseling geen wheely maar kunnen maken...HELP!!!

Flex1000

Rookie
24 jul 2006
7
0
Maarssen
Heren (en dames) R1 rijders graag even uw aandacht voor het volgende:

Ik ben de (trotse) bezitter van een r1 2004 (nieuw model dus) en ik durf te zeggen dat ik redelijk overweg kan met dit apparaat en zijn (of moet ik zeggen haar) vermogen. Dus ook het maken van een wheely is geen probleem. Ik krijg dit echter sedert korte tijd niet meer voor elkaar. 8000 toeren in zijn eerste versnelling, flinke dot gas en gaan...normaal geen probleem, maar nu dus geen wheely meer, geen cm zelfs. Ben bij Arie Molenaar geweest en heb een monteur laten rijden maar die kan niets ontdekken, zijn verhaal: Nee hoor, gaat wel op zijn achterwiel, koppelingetje erbij en gaan, ja hallo: dit is een 1000 hoor, geen 600 dus daar is geen koppeling voor nodig...Kan het weer zijn (warmte dus) zegt ie. Nu lijkt me dit sterk want de week ervoor deed hij het bij dezelfde temperartuur wel gewoon. Nu moet ik zeggen dat hij prima loopt, dat maakt het allemaal zo geclompiceerd.
Een kleine toevoeging: bij het omdraaien van het contact hoor je normaal gesproken een aantal relaitjes schakelen, de laatste schakeling hoor ik dus niet meer, zou dat ermee te maken kunnen hebben?
Wie o wie kan dit probleem plaatsen en mij van goed advies kunnen voorzien??

:} Ik vindt het rijden gelijk niet meer leuk terwijl het mijn grootste hooby is, de nood is hoog en geprezen zei hij die mij kan helpen!!!!!

Greetz Lex
 
Joh mijn fiets gaat in de eerste versnelling met alleen de trappers omhoog. En BLA BLA BLA

Neem anders eens een wheelyles bij Da Liks. (ook voor gevorderde!!!)
RWP Wheelieles en Stuntfoto's!!




Denk aan balanspuntwheely's of zelfs afremmende wheely's 12 o clock, highchair enz enz. Is echt een aanrader en maar €20,- voor een hele middag.

Dit is ook helemaal niet bedoeld als commentaar en heeft inderdaad weinig te maken met zijn probleem. Was alleen bedoeld als tip. Ik heb er ook veel aan gehad en bovendien ook erg veel lol in gehad thats all..
:Y :]
 
Je hoort het zoemende geluid wat je normaal gesproken hoort niet meer?
In dat geval zou je exup motor wel 's vast kunnen zitten of defect zijn.
Dat kan je idd vermogen kosten. (in 't ongunstigste geval als de klep in gesloten toestand vast staat)

Alleen zou je in dat geval een foutcode op de dashboard moeten krijgen, en daar meld je niets over... :?


Heren niets meer dan lof :} :} :} :} :} :} :} optimaal gebruik van het forum :)

Een R1 met 8000 toeren in zijn 1 MOET op het achterwiel })
 
Ook een manier om een wheelietopic aan te maken.
Zeggen dat je fiets het 'ineens niet meer kan' terwijl je het zelf nooit voor elkaar hebt gekregen. :+

Maar serieus;
Ik kan me niet voorstellen dat je 8000 toeren daarvoor moet draaien.
Zelf heb ik nooit op een 1000cc 4 cilinder gereden, maar ik weet wel dat mijn twin het vanaf 3500 toeren al kan. Alleen kan ik het zelf nog niet. ;( :+


8000 toeren om een r1 omhoog te krijgen is een beetje overdone ..

dat ding doet dan direct 360 graden
 
Mijn gevoel zeg gas dicht en dat doe ik altijd als die kreng in de lucht ga en die ga de lucht in wanneer je niet verwacht 9die Bi.th


Blijven oefenen ,en niet schrikken als "ie" omhoog komt(ik weet het ,is makkelijker gezegd dan gedaan).

Met een power wheely kun je hem het beste tot de toerbegrenzer door trekken want dan komt ie ook weer rustig neer.(stuur recht houden en voet bij de rem!).

Maar je moet niet te snel teveel willen ,gewoon met kleine stapjes oefenen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan