Pluk die motorrijders maar lekker kaal

De markt (wij) bepalen de prijs.

Als de vraag maar groot genoeg is kan bovenop de kostprijs een leuke marge worden gezet, het wordt toch wel gekocht omdat de buurman 't ook heeft, kijk naar het voorbeeld Automobiel.

Met meerdere zaken samengevoegd kun je ook nog hogere afnames bij de leveranciers realiseren, je macht vergroten en zo een nog lagere inkoopprijs bedingen, terwijl je vanwege je overheersende aanwezigheid op de markt nog hogere prijzen kunt vragen.

Nog interessanter wordt het als je met je branchegenoten afspreekt de prijzen kunstmatig hoog te houden, maar dit mag niet, zie Bouwfraude. Maar je kunt er wel leuke huizen, auto's en boten van kopen, zolang geen boekjes met afspraken bijhoudt en weggeeft.

Dit verzin ik zo maar even op de vroege morgen, maar is niet meer dan boereklompeneconomie.
 
De prijzen zijn idd vaak pittig.
Maar je kan het ook zo zien, het is je hobbie, pure passie voor velen.

Dat kost geld.....
Voor sommige veel geld.

Vind dat je op zaken als kleding, banden ed. niet moet bezuinigen.
Het is je veiligheid.

Wat bereft het kopen van een motor zonder garantie, niet slim lijkt mij.
Mocht er dan toch wat aan mankeren, heb je geen poot om op te staan en het scheelt je een hoop gemopper.

De rijklaar kosten, pffff die liggen snel rond de €200.
Aan de hoge kant vind ik zelf.


Maar het is je hobbie.... en die kosten geld.
Ga maar naar de sportschool, maandelijke contributie, drankje aan de bar....
Wat kost je dat ???
 
Zucht... dit wordt oeverloos...

Motorrijden is mijn HOBBY (en ik neem aan voor jou ook). Hobbies kosten geld, maar kun je ook net zo duur maken als je zelf wilt.
Als je geen zin hebt om geld uit te geven aan een hobby moet je ermee stoppen.


Motorrijden is voor mij deels een hobby

De motor is voor mij een must om op mijn werk te komen.
Woon in Capelle en werk aan de andere kant van Rotterdam.

Met openbaar vervoer 1,5 uur enkele reis.
Met de auto 40 min irritante file.

Met de motor 20 min en heerlijk ontspannen na een dag werken.

En aangezien ik elke dag rijd bespaar ik niet op kleding e.d, maar ben wel tot de conclusie gekomen dat het in Nederland asociaal duur is.

De verhouding is totaal zoek.

En dan nog mogen ze een VET pand neerzetten, daar zit ik niet op te wachten.
Motoport Rotterdam is groter geworden sinds ruim een jaar en ziet gelijk dat de prijzen meegegroeid zijn.
Ik heb liever een monteur die weet wat ie doet tegen een normaal tarief.
 
D'r valt 'n hele hoop te besparen, maar dan zit je dus wel met 'n lelijk (vaal) oud pak, op 'n klein roestig met ijzerdraad aan-een-hangend brikje. :P


Zelfs dan reken ik nog altijd da'k +-nus 500euro per jaar kwijt ben aan onderdelen/accesoires/verbruiksspul. (doe vrijwel alles zelf & vervang onderdelen alleen als 't hard nodig is)

Hoe duurder de nieuwe spullen worden, des te meer ze op de sloop durven vragen. '(



alles is relatief eej ;)
 
m'n schoonvader heeft nog een mooi pandje te huur voor een motorshop! als ik monteurtje was geweest dan wist ik het wel. lekker erboven gaan wonen enzo..
maar toch vraag ik me af wie er nou die prijzen zo hoog maken, het kan het niet veel goedkoper voor groothandel en winkel anders hadden ze dat heus wel gedaan. ik woon toch dichtbij duitsland, ik koop er alles voor m'n motor. :P slecht voor de nedelandse economie, maar anders is 't slecht voor mijn econonie!
 
Schuberth Concept Helme
Katalogpreis 2003: ab € 339,-
jetzt ab € 269,-

Donderdag stond exact hetzelfde helm voor 399 euro bij Motoport Rotterdam.

Scheelt 33%.

Beetje erg veel van het goede.
 
Zie het zo:

Er staat een groot pand met 20 man personeel... wie betaalt dat? de consument....
Motorbanden moet je effe voor rondbellen ik kom altijd bij alband in rotterdam (www.alband.nl) en tja dat kleding zo duur is? valt ook wel mee... ga maar eens een paar Nike schoentjes kopen ben je ook 100 euro kwijt en dan zijn ze nog niet eens veilig of waterdicht!!!! Tuurlijk kost motorrijden geld maar ja iedere hobby kost nu eenamaal geld... en de marges die zaken op kleding hebben vallen zwaar tegen hoor... of ze moeten boven de advies verkoopprijs gaan zitten..... dan verdienen ze er goed aan....
 
HEt feit dat motor spullen duurder zijn heeft met het afname potentieel te maken.

Je kan motor spullen niet vergelijken met auto spullen.
Van auto's worden veel een veel meer onderdelen gemaakt dan van motoren.
Dus kan de prijs van auto onderdelen lager zijn. de ontwikkeling en productie wordt immers goedkoper naarmate je meer produceert.

Maar 240 euro voor een slot gaat wel erg veel perken te buiten.
Maar er zijn genoeg zeer goede sloten vor minder dan dat hoor.
 
Kijk dat de kosten hoog zijn van motor artikelen, dat vind ik geen probleem, ik koop tcoh een simpel nolan helmpje, en een jas van gericke, echter wat ik mij altijd al heb afgevraagd, is het volgende...
Rijklaar maken, minstens 150 to 200 euro ofzoiets... DAT vind ik vaag.
Even uitkratten en olie erin, accu erin, stuur erop, enzovoorts, netaan 40/50 minuten werk. Normaal werplaats tarief, (geen idee), maar kan nooit 150 tot 200 euro zijn.
Ik ben al aan mijn 12 e motor bezig, maar ik blijf me erover verbazen dat dat rijklaar maken van een nieuwe fiets zo duur is.

Ghostrider

Je vergeet de volle tank benzine, de nummerplaat, de legeskosten, de kenteken-aanvraag en de koffie :)
PS: olie zit er vaak al in.

Maar inderdaad: sommige dingen zijn schandalig duur! Iemand mag mij vertellen hoe het komt dat ik net voor de komst van de euro een paddockstand bestelde bij Louis voor 59 guldens en dat nu hetzelfde ding 59 euro's kost :?

Hetzelfde met die digitale bandenspanningsmeter: Halfords verkoopt ze voor 19 euro, Bridgestone geeft ze weg bij een setje nieuwe banden en de Lidl verkoopt ze voor 6 euro. Exact dezelfde, maar ander stickertje.
 
Laatst bewerkt:
Een vriend van mij heeft net een nieuwe buell gekocht. :)
Hij moest volgens mij 300 euro betalen voor het rijklaar maken van de motor :(
Volgens mij gaat er 14 liter benzine in een buell en de rest :?
 
Ach het geld ligt voor het oprapen, je kan heel veel besparen als je een beetje creatief bent. Ik had een zuiger die lek was, er moeten dan natuurlijk ook nieuwe zuigerveren in. Daar hadden we het gereedschap niet voor, balen dus want dat koste zo 2x 37 euro. Tot een vriend met de ideale oplossing kwam door van een pvc buis a 3.50 de meter in elkaar te prutsen. Werkte als een tierelier en was dus zo'n 70 euro goedkoper.

Moraal van het verhaal, zoek ff verder en denk creatief dan ben je veel goedkoper uit.

Kan je ook een grote slangen klem voor gebruiken,.. werkt perfect....

Maar de echte onderdelen voor motors blijft behelpen.. een koplamp (alleen het glas) voor mijn magna kost 150 euro !!! Ik heb een goedkopere geprobeerd, maar dan zie je gelijk geen flikker meer.... Gelukkig hebben ze ook motor slopen en beurzen waar je vaak wel aan goedkopere spullen kan komen......
 
tja..

vraag en aanbod..

wij willen..hun bieden aan..wij kopen het..

dus wie zit er dan eigenlijk fout ? ;)



ach alles is duur.. heb daar met iemand al gesprek over gehad ;) ik denk teveel in auto onderdelen en auto rijden :) Motor is gewoon duur. Jammer dan.. weinig aan te doen..of allemaalniet meer kopen ;)

Creatief met kruk werkt goed hoor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan