Pluk die motorrijders maar lekker kaal

suzuki gsx600f

Die hard MF'er
25 feb 2003
913
0
Capelle aan den IJssel
Wat is alles voor een motor toch allemaal asociaal duur.
Het lijkt wel of alles van goud gemaakt is.

Koop ie een slot voor je motor, kosten 240 euro alsof het niks is.
Daar wordt volgens mij een goudgeld aan verdient.
Wetende dat het toch wel verkocht word tegen zowat elke prijs.

Kijk je naar kleding, helmen en alles hetzelfde verhaal.
Kom ie voor een achterbandje, betaal je gelijk de hoofdprijs.
En wat is het nou eigenlijk, een stukkie rubber voor de prijs waar je bekant 4 perelli's voor een auto hebt.

Ligt het nou aan mij, dat ik loop te zeverzeiken en lijkt het maar zo.
Het gevoel ontgaat me maar niet dat als je telkens een motorshop binnenloopt het geld al uit je getrokken wordt.
 
Nee... je wilt GOED spul en daar betaal je voor!

Het kan altijd goedkoper... maar dat wil je toch niet. Je kunt toch ook wel met een jasje van de C&A op de motor gaan zitten.
En een simpel hangslot door je achtertandwiel werkt ook. Maja, dat wil je niet.
 
Nee... je wilt GOED spul en daar betaal je voor!

Het kan altijd goedkoper... maar dat wil je toch niet. Je kunt toch ook wel met een jasje van de C&A op de motor gaan zitten.
En een simpel hangslot door je achtertandwiel werkt ook. Maja, dat wil je niet.


Kan wel wezen, maar als het dan VIJF keer duurder is, is het dan ook VIJF keer

BETER, STERKER, DUURZAMER, VEILIGER, en ga zo maar ff door.

m.a.w. de juiste verhouding is zoek prijs/kwaliteit
 
Je hebt maar 1 lichaam en 1 hoofd... die kun je dus niet kopen.

Denk wel dat een degelijk schijfremslot 5x zo sterk is als een hangslot.
 
Dat zeg ie nou wel.

Bij Polo in duitland een Schuberth helm voor 339 euro, bij Motoport in Rotterdam betaal je dus 399 euro.

Is 60 euro verschil, en dan heb ik nog niet eens de aanbieding meegenomen.
 
Zucht... dit wordt oeverloos...

Motorrijden is mijn HOBBY (en ik neem aan voor jou ook). Hobbies kosten geld, maar kun je ook net zo duur maken als je zelf wilt.
Als je geen zin hebt om geld uit te geven aan een hobby moet je ermee stoppen.
 
ik denk dat er te weinig concurrentie is, banden voor de motor zijn bijvoorbeeld ook duurder dan autobanden, tijd dat er een kwikfit voor motoren komt ?
 
Yep, alleen jammer dat als ze je fiets echt willen hebben ze gewoon je schijf aan gort slaan... een nieuwe schijf kost nog altijd minder dan een nieuwe fiets!

Maar goed, het blijft behelpen, beter iets dan niets en een zwaar (duur) slot zal gerust beter zijn dan een licht (goedkoop) slot.

Niet om te doem denken, maar als ze je fiets echt willen hebben krijgen ze hem ook. Kun je er maar beter voor zorgen dat er een slot omheen zat waarvan de verzekering vindt dat ze kunnen uitbetalen.
 
Wat is alles voor een motor toch allemaal asociaal duur.
Het lijkt wel of alles van goud gemaakt is.

Koop ie een slot voor je motor, kosten 240 euro alsof het niks is.
Daar wordt volgens mij een goudgeld aan verdient.
Wetende dat het toch wel verkocht word tegen zowat elke prijs.

Kijk je naar kleding, helmen en alles hetzelfde verhaal.
Kom ie voor een achterbandje, betaal je gelijk de hoofdprijs.
En wat is het nou eigenlijk, een stukkie rubber voor de prijs waar je bekant 4 perelli's voor een auto hebt.

Ligt het nou aan mij, dat ik loop te zeverzeiken en lijkt het maar zo.
Het gevoel ontgaat me maar niet dat als je telkens een motorshop binnenloopt het geld al uit je getrokken wordt.

Ik stel voor dat je een motorshopje begint. Stuur me tzt maar even een prijslijstje. 8-)
 
die dure motorbanden komt door dat het ontwikkelingsgeld weer terug
moet worden verdiend, er rijden nu eenmaal veeeel meer auto's rond.
maar je hebt internet(anders was je hier niet) en door goed te zoeken
kun je veel besparen.
bv. voor banden ga ik naar s&g in numansdorp, en zo zijn er nog
meer tips te vinden op dit forum.
 
Ben het met je eens, natuurlijk is het mijn hobby, natuurlijk mag dat geld kosten, maar ik heb inderdaad ook het idee dat iedereen dat weet in de motorwereld, en dat het dus meer mag kosten.

Ooit eens een mooi voorbeeld van een routerol voor op de motor, lag overal voor ruim 100 euro, dezelfde rol lag ook te koop in de fietsenzaak, voor 25 euro, exact dezelfde, ik bedoel maar.
 
Soms sta ik ook versteld van die prijzen. Ik wil best betalen voor kwaliteit hoor, maar 15,70 euro voor een remlichtschakelaartje? :( Dat snap ik dan ff niet.

K maakte nog een opmerking tegen de monteur van: "goh, das toch niet te geloven hè, zo'n klein dingetje en toch zo duur" Hij begreep mn reactie wel, maar volgens hem had ik nog mazzel, want een Yamaha schakelaartje, dat was helemaal onbetaalbaar.
 
Zie ik hier een gat in de markt? 8-)

Jep... dat zie je idd...

Probleem is vlgs mij ook dat de winkels alleen maar voor een nogal select publiek zijn. De kosten van het pand en personeel vind je natuurlijk altijd terug in de artikelen in de winkel.
Veel is ook kijken niet kopen (doe ik zelf zo vaak, wat zullen we doen, laten we ff motoren kijken). Maar daar staat wel een VET pand voor.

Uiteindelijk zal een motorzaak wel winst moeten maken en omdat ze vlgs mij relatief weinig verkopen (met een gigantisch dood kapitaal) liggen de prijzen gewoon hoger dan in bijv een bouwmarkt (noem maar wat).
 
Totaal mee eens, als iets goed is mag het best wel wat kosten MAAR overdrijven kunnen ze in motorland heel erg goed.
Laats voor het vrouwtje een nieuwe shoei gekocht en omdat de één zwart was en de ander een printje had van één of andere coureur was de helm € 80,- duurder (ofwel dik 175 oud hallandse knaken).
Uitzuigers zijn het!!!!
ik koop gewoon altijd kleding die overjarig is, die is net zo goed alleen een jaarte of misschien 2 oud. < of je bent gek en koopt elk jaar wat nieuws!
 
Jep... dat zie je idd...

Probleem is vlgs mij ook dat de winkels alleen maar voor een nogal select publiek zijn. De kosten van het pand en personeel vind je natuurlijk altijd terug in de artikelen in de winkel.
Veel is ook kijken niet kopen (doe ik zelf zo vaak, wat zullen we doen, laten we ff motoren kijken). Maar daar staat wel een VET pand voor.

Uiteindelijk zal een motorzaak wel winst moeten maken en omdat ze vlgs mij relatief weinig verkopen (met een gigantisch dood kapitaal) liggen de prijzen gewoon hoger dan in bijv een bouwmarkt (noem maar wat).

Select publiek zeg je...idd ja, hoeveel rijbewijhouders heeft nederland?...genoeg dacht ik...maar wie kan het nu eigenlijk nog betalen tegenwoordig?...select publiek met geld in de pocket dus... :9
Voorts is het geen wonder dat ze veel dood kapitaal hebben in en motorzaak, verschillen in prijs ten opzichte van particulier lopen op tot 1000 pleuro's of meer...gek he, dat ze niet zoveel verkopen als ze zouden kunnen.
Wat ik nou graag zou zien is dat ze 2e hands motoren "kaal" gaan verkopen,dus zonder garantie en poetsbeurt, scheelt een boel pleuro's en risico voor hun, garantie koop je dan gewoon bij als je er belang bij hebt.dan wordt het allemaal wat transparanter en wellicht betaalbaarder.
Als je nu een 2e hands fiets koopt heb je gewoon altijd het gevoel zwaar verneukt te worden....ik wel iig...
Ligt natuurlijk ook allemaal een beetje aan ons...we kopen teveel spullen voor te hoge prijzen...als we wat verder kijkt dan je neuzen lang zijn, vinden we het meeste spul voor nettere prijzen (b.v. duitsland e.d.) :]
 
Zie ik hier een gat in de markt? 8-)
Nee.
Denk toch van niet. Ben zelf een motorzaak aan het opzetten, en de inkoopprijzen zijn voor de winkelier echt niet zo laag dat de consumentenprijzen 2x over de kop gaan of zo. Als je het goedkoper kan vinden dan heb je ook meteen troep. (waar je dan ook nog eens heel veel in moet kopen om een leuke prijs te krijgen). En die goedkope troep verkoopt dan weer voor geen meter omdat niemand (nou ja, bijna niemand) inferieur spul aan zijn fiets gaat hangen.
Hoewel ik wel moet zeggen dat toen ik een Honda GL1000 aan het opknappen was en een nieuwe startmotor nodig had toch wel bijna flauw viel toen mijn dealer mij vertelde dat die een slordige 1200 ouderwetse guldens moest kosten..
Owja, en ik snap ook niet dat een Bosch koplamp unit voor mijn auto €40,- kost, en voor mijn Monster €200,=. (beide ronde koplampen) Okee, van die autolampen zullen ze er wel meer maken/afzetten, maar dan nog..
 
Laatst bewerkt:
Ach het geld ligt voor het oprapen, je kan heel veel besparen als je een beetje creatief bent. Ik had een zuiger die lek was, er moeten dan natuurlijk ook nieuwe zuigerveren in. Daar hadden we het gereedschap niet voor, balen dus want dat koste zo 2x 37 euro. Tot een vriend met de ideale oplossing kwam door van een pvc buis a 3.50 de meter in elkaar te prutsen. Werkte als een tierelier en was dus zo'n 70 euro goedkoper.

Moraal van het verhaal, zoek ff verder en denk creatief dan ben je veel goedkoper uit.
 
Nee.
Denk toch van niet. Ben zelf een motorzaak aan het opzetten, en de inkoopprijzen zijn voor de winkelier echt niet zo laag dat de consumentenprijzen 2x over de kop gaan of zo. Als je het goedkoper kan vinden dan heb je ook meteen troep. (waar je dan ook nog eens heel veel in moet kopen om een leuke prijs te krijgen). En die goedkope troep verkoopt dan weer voor geen meter omdat niemand (nou ja, bijna niemand) inferieur spul aan zijn fiets gaat hangen.
Hoewel ik wel moet zeggen dat toen ik een Honda GL1000 aan het opknappen was en een nieuwe startmotor nodig had toch wel bijna flauw viel toen mijn dealer mij vertelde dat die een slordige 1200 ouderwetse guldens moest kosten..
Owja, en ik snap ook niet dat een Bosch koplamp unit voor mijn auto €40,- kost, en voor mijn Monster €200,=. (beide ronde koplampen) Okee, van die autolampen zullen ze er wel meer maken/afzetten, maar dan nog..

Al gekeken bij groothandel in duitsland?...misschien zijn ze daar wat goedkoper... trouwens, nieuw gat in de markt, begin een goedkope groothandel... })
 
Motor :] is populair en dus zit er handel in.......
De mensen kopen het toch wel, al betalen ze 10x de hoofdprijs, lijkt het wel.

Ben me ook rotgeschrokken wat sommige dingen kosten en dan heb ik een oud beestje.
Sommige dingen dan maar niet kopen of 2e hands zien te vinden.
Er zijn echter dingen die je van goede kwaliteit wilt hebben (remmen, banden bijv.) en dan zit er weinig anders op dan de portemonnee open te trekken.
Dat maar liever dan in het ziekenhuis erachter komen dat die goedkope banden......
 
Wat ik nou graag zou zien is dat ze 2e hands motoren "kaal" gaan verkopen,dus zonder garantie en poetsbeurt, scheelt een boel pleuro's en risico voor hun, garantie koop je dan gewoon bij als je er belang bij hebt.dan wordt het allemaal wat transparanter en wellicht betaalbaarder.
Als je nu een 2e hands fiets koopt heb je gewoon altijd het gevoel zwaar verneukt te worden....ik wel iig...

De meeste mensen die willen kopen zonder garantie, willen dat toch als er achteraf iets mis blijkt met de motor. Bovendien is garantie tegenwoordig ook op een 2e hands voertuig wettelijk verplicht. Dus geen enkele verstandige motorverkoper gaat nog op zo'n verzoek in.

Gr. Rob
 
Kijk dat de kosten hoog zijn van motor artikelen, dat vind ik geen probleem, ik koop tcoh een simpel nolan helmpje, en een jas van gericke, echter wat ik mij altijd al heb afgevraagd, is het volgende...
Rijklaar maken, minstens 150 to 200 euro ofzoiets... DAT vind ik vaag.
Even uitkratten en olie erin, accu erin, stuur erop, enzovoorts, netaan 40/50 minuten werk. Normaal werplaats tarief, (geen idee), maar kan nooit 150 tot 200 euro zijn.
Ik ben al aan mijn 12 e motor bezig, maar ik blijf me erover verbazen dat dat rijklaar maken van een nieuwe fiets zo duur is.

Ghostrider
 
Ik heb net een paar laarzen gekocht, 214 euro, daar wordt je niet vrolijk van '(

Maar ja veiligheid boven alles ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan