plussen en minnen moto guzzi griso 850/1100/1200

figaro1234

Rookie
25 jul 2016
6
0
albergen
zijn er regelmatig terugkerende gebreken bij een m g griso , ben voornemens er eentje aan te schaffen , en weet iemand of hij volgend jaar nog te leveren is ivm euro 4
 
Hoi,

Ik rij zelf een MG 1200 sport, echter één uit 2007 dus deze is niet te vergelijken met waar jij naar wilt kijken. (dat is het 4 kleps blok en jij kijkt voor een 8 kleps blok)

De meeste guzzisten zijn naar mijn weten te vinden op:

Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Ik denk dat ondanks dat dit niet specifiek griso is je hier wel de meeste reacties zult krijgen en volgens mij is (technisch) het verschil niet zo groot tussen een Griso en een Breva.

Ook zou je jouw vraag kunnen stellen op MGCN.nl

Succes in je zoektocht en keuze
 
Nou, er zitten wel een paar verschillen tussen de Griso en Breva qua rijbeleving, zithouding e.d. Om van het uiterlijk nog maar niet te spreken.

Er is een apart topic over de Griso in de Naked Bikes subsectie.

Nee, er zijn geen terugkerende problemen bekend. Enige bekende probleem is de slechte nokkenassen/klepbediening bij de eerdere modellen 8V (t/m 2010) wat zo af en toe voorkomt. Maar van een dealer/specialist heb ik begrepen dat dat dan weer alleen optreedt bij exemplaren die niet goed warm gereden werden. De mijne (2010) wordt stevig gebruikt en met voornamelijk langere afstanden heeft hij na 33.000 km nog steeds geen problemen met zijn nokkenassen.

De 8V blokken gaan er inderdaad miv 2017 uit omdat Piaggio er niet in wil investeren om ze geschikt voor Euro 4 te maken. Dus geen Griso, Stelvio en Norge meer.
Ons hart klopt dan ook vol verwachting waarmee ze ons blij gaan maken om het gat tussen V7/V9 enerzijds en California anderzijds op te vullen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan