PMR helmset voor Schuberth C3 gezocht

Bochtenkoning

MF veteraan
16 dec 2001
1.803
15
Eindhoven
Ik wilde al een tijdje een PMR setje kopen. Ik heb daarom een Midland G8 gekocht vanwege de goede ervaringen ermee en heb dit in een set samen met een headset voor in de helm gekocht.

Ik heb echter een Schuberth C3 die al een hele dikke rand heeft en waarbij ook een kraag is verwerkt in die rand. Het domme is dat ik die helmset (HS 6000 - deze dus) niet gemonteerd krijg. Je moet het verdeelstuk/blok met een klem aan de rand monteren en dat gaat dus niet door die rand met kraag. Het blokje is ook niet in de helm te wurmen omdat het blokje gewoonweg te dik is. B|
Ik heb echter al eens geexperimenteerd met een PMR en heb toen van iemand ook een helmsetje erbij gekregen. Dat had niet zo'n dik verdeelblokje en was perfect in de helm te verwerken. Dat setje had trouwens ook een soort mini-DIN koppeling en een betere PTT schakelaar voor op het stuur. De herkomst van die helmset is echter onbekend dus de vraag is of iemand misschien een alternatief weet.

Alvast bedankt!
 
Ik wilde al een tijdje een PMR setje kopen. Ik heb daarom een Midland G8 gekocht vanwege de goede ervaringen ermee en heb dit in een set samen met een headset voor in de helm gekocht.

Ik heb echter een Schuberth C3 die al een hele dikke rand heeft en waarbij ook een kraag is verwerkt in die rand. Het domme is dat ik die helmset (HS 6000 - deze dus) niet gemonteerd krijg. Je moet het verdeelstuk/blok met een klem aan de rand monteren en dat gaat dus niet door die rand met kraag. Het blokje is ook niet in de helm te wurmen omdat het blokje gewoonweg te dik is. B|
Ik heb echter al eens geexperimenteerd met een PMR en heb toen van iemand ook een helmsetje erbij gekregen. Dat had niet zo'n dik verdeelblokje en was perfect in de helm te verwerken. Dat setje had trouwens ook een soort mini-DIN koppeling en een betere PTT schakelaar voor op het stuur. De herkomst van die helmset is echter onbekend dus de vraag is of iemand misschien een alternatief weet.

Alvast bedankt!

Die kraag trek je er zo uit (er zit er ook ze weer in) De vraag is" Krijg je de kraag er ook weer in als de klem er op zit?

Alternatief. SRC van Schuberth zelf?
 
SRC is duur, en schijnt lang niet altijd zo goed te werken. Eigenlijk de Ducati onder de communicatiesystemen.
 
Je zult een stukje uit de kraag moeten knippen om de kabel erdoorheen te krijgen. Heb ik ook gedaan en het zit perfect.
Dat blokje zou ik in ieder geval zeer irritant vinden, omdat het de schuifknop van het zonnevizier behoorlijk in de weg zou zitten.

Ik betwijfel trouwens, of dit setje nog verstaanbaar geluid oplevert boven 100 km/h.

Ik heb zelf een headset van waypoint, met beugelmicrofoon en 2,5" klinkaansluiting. HS400-K(Kenwood),niet meer leverbaar. Wel de 300 (zonder 2,5"klink) is leverbaar.
Goed verstaanbaar tot +/- 140 Km/h.
Die plakmicrofoons van andere headsets houden niet in de kinbescherming van Shuberth.

Kraag eruit trekken, even knip knip, kabel erin, kraag erin en klaar is kees.
Je kunt het ook laten doen, er is een bedrijf wat helmsets inbouwt voor Politie e.d.
Is vast wel hier te vinden...

SRC is bijna even duur als de hele helm, dat vind ik dus ronduit belachelijk....
 
Laatst bewerkt:
Ik snap ook niet waar dat blok voor is. Ik heb sinds kort ook een porto en ik heb een gewone helmset. De PTT knop op het stuur. Maar je draagt de porto op het lichaam zeker?
 
Je kan ook denken aan een Interphone F4 BT ding, makkelijk in te bouwen en dan is ie te verbinden met een BT porto van hun, de tribe (€118) zie bijv.: hier. Dan ben je net zoveel geld kwijt als aan die kraag maar het schijnt goed te werken. Ik heb wel de Interphone, maar niet die Tribe. Wij gebruiken de communicatie alleen in de bbk als we ergens naar op zoek zijn en dan gebruiken we de BT van de Interphones. Als je niet te ver bij elkaar vandaan rijdt, tot 100 m, gaat dat meestal goed.
 
Laatst bewerkt:
SRC is duur, en schijnt lang niet altijd zo goed te werken. Eigenlijk de Ducati onder de communicatiesystemen.

Ding is over de 300 euri's en naar wat ik ervan verneem werkt 'ie niet feilloos. Ik heb ook al vanalles geprobeerd en wil juist daarom graag bedraad verbinden.

Ik heb al even met Jeroen van Waypoint Vessem contact opgenomen en hij heeft een passende headset liggen wat ik zo in de Schuberth C3 kan friemelen. Kost 'slechts'' 40 euro maar dan is het geregeld. Ik denk dat ik dat maar doe en die andere headset terugstuur.

Had gewoon eerst bij Waypoint langs moeten gaan ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap ook niet waar dat blok voor is. Ik heb sinds kort ook een porto en ik heb een gewone helmset. De PTT knop op het stuur. Maar je draagt de porto op het lichaam zeker?

Nee, ik heb 'm in het opbergvak van de kuip liggen, met kabeltje naar de PTT knop en eentje met spiraalsnoer naar m'n helm. tenminste, dat was zo met het probeersetje en hopelijk straks ook met m'n eigen Midland porto.
 
Nee, ik heb 'm in het opbergvak van de kuip liggen, met kabeltje naar de PTT knop en eentje met spiraalsnoer naar m'n helm. tenminste, dat was zo met het probeersetje en hopelijk straks ook met m'n eigen Midland porto.

Ik heb 2 bamiporto's. (Wouxun) Onder het zadel met een externe antenne. Als je geen externe antenne hebt moet je wel uitkijken dat de antenne niet te dicht bij het ijzer van de motor zit. Anders kan je de eindtrap van de porto opblazen met het gereflecteerde vermogen.

Die headset die je van waypoint hebt heb ik ook. Alleen bij Conrad.nl zijn ze slechts 20 euro. Ze hebben bij Waypoint uitstekende service. Je hebt het meestal alleen vooraf al betaald...
 
Ik heb een Scala rider G4 ingebouwd in de C3 van mijn vriendin.
Gewoon de kraag eruit getrokken en het apparaat erop geklemd, wel ff proppen tussen de buitenschaal en het piepschuim.
Na montage de kraag weer erin gestopt, behalve waar de Scala rider zit. Beetje eromheen terug gemonteerd eigenlijk.
Weet niet of dit met jou systeem ook zo werkt, maar is mij met de Scala rider G4 na ff stoeien gelukt.
ZONDER in te kraag te moeten knippen! Vonden wij toch een beetje zonde.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan