PMR446-gebruikers: vraagje

Guido

MF'er
28 apr 2002
113
0
Ben van plan om me zo'n setje aan te schaffen en het in de verschillende posts al het een en ander gelezen dat me goed op weg helpt...
Maar ik zit nog met één prangende vraag.
Werkt dat spul nu ook eigenlijk van auto naar auto? We gebruiken op vakantie met het koekblik steeds een cb-zender, maar het steeds in- en uitbouwen van die spullen (+vergunning ieder jaar)gaan me een beetje tegen.
Ik vermoed dat je wat zendafstand moet inboeten, maar we rijden toch steeds op minder dan een kilometer van elkaar, dus...
Iemand ervaring mee?
Alvast :}
 
Motor-auto gaat prima, dus ik denk dat auto-auto ook zonder problemen moet werken. Inderdaad zal de afstand wat minder worden maar binnen de kilometer
moet het toch lukken.
 
Auto-Auto gaat nog beter dan motor-motor, omdat je geen windruis hebt.
Let wel even op dat je in Frankrijk (mocht je het willen gebruiken op vakantie ofzo) bepaalde kanalen niet mag gebruiken (dacht 1 en 2), staat in de handleiding van je portofoon DACHT ik.
 
wij hebben een pmr setje van 'alan' en dat gaat tot een kilomertje of 5...

is wel een beetje afhankelijk van de auto waar je in zit denk ik. veel ijzer/metaal is natuurlijk nooit bevorderlijk voor je bereik.

en atmosferische condities spelen ook een belangrijke rol, de ene dag doet ie het gewoon beter dan de andere.

maar 3 tot 4 kilometer moet te halen zijn op snelweg (in stedelijke omgevingen is het beduidend minder)
 
wij hebben een pmr setje van 'alan' en dat gaat tot een kilomertje of 5...

is wel een beetje afhankelijk van de auto waar je in zit denk ik. veel ijzer/metaal is natuurlijk nooit bevorderlijk voor je bereik.

en atmosferische condities spelen ook een belangrijke rol, de ene dag doet ie het gewoon beter dan de andere.

maar 3 tot 4 kilometer moet te halen zijn op snelweg (in stedelijke omgevingen is het beduidend minder)

Kan geen probleem zijn: van Espace naar mobilhome: veel polyester en plastiek ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan