Pocketbike motor problemen

Dominic db

Rookie
23 okt 2005
4
0
Gent
Hey,

Ik ben in het bezit van een pocketbike ,nu heb ik een probleempje.
Hij start zeer goed dus dat is oke , maar meestal draait hij maar een minuutje of 3 en dan valt hij stil ? dit heeft hij niet altijd maar op de 10 keer toch 8 keer dus bijna altijd .
WAT MOET IK NU DOEN??
WIE KAN ME HELPEN??

Vriendelijke groeten
Dominic (Belgie-Gent)
:]
 
Hey ,

Allemaal bedankt voor de recatie en de uitleg.
Ik ga het deze week controleren.
ps zoals iemand op de forum hier zij "stijgt je toerental voordat hij stil valt?" jah zo is dat .

merci he :]
 
laat hem eerst eens lopen zonder de benzinedop,
check meteen ff of er genoeg benzine in zit, want dat ene litertje wat erin gaat is zo op ;)

daarna kijken of je benzineslangetje niet geknikt zit ergens, benzine kraan eventueel ook even nakijken, en anders kan het nog zijn dat je vlotterbakje blijft hangen..

het is iig zeker iets met de benzineaanvoer ;)


( ik heb een zelfbouw minibike, en heb af en toe ook problemen met de benzineaanvoer omdat het hoogteverschil tussen tankje en carb. nogal weinig is)
 
Gevonden !!!! *D

Omdat jullie der zeker van waren dat het met benzine te maken had heb ik gans de motor(tje) er af gehaald . heb dan de carburateur (of zoiet) derafgehaal en open gedaan en volledig uit gekuist heb ook een het kraantje op de carburateur er af gehaald en open gedaan en daar zat een zwart kantjoetje da kapot was zodanig da er bijna geen benzine meer door kost .Alles is uitgekuist en gemonteerd en pocketbike rijd beter als de 1ste keer bedankt voor de tips

zeker dank aan MAIKEL84 , heb ook eens naar je project (moto) gekeken en tis een schiek ding .
GROETEN Dominic :W
 
ik wou wat vragen over minibikes, wat word er bedoeld met een geknepen minibike??

alvast bedankt

Tweetakkertje.

Ik denk:
1. een te kleine òf in de lucht-inlaat geknepen carb (dan natuurlijk ook te kleine sproeier(s)/doorgangen)
2. een verkleininkje in/aan de uitlaat-opening/bocht.

Soms ook (als bij brommers, erger):
- cilindertje met te kleine of in hoogte verschoven poorten,
- cq een vervormd zuigertje, bijvoorbeeld van onderen iets te lang.

Ergst: lees dit als en/of, vaak 1 + 2 samen gezien in brommers en ook een keer daarbij nog dat verziekte cilindertje.

Dieren worden beter beschermd.

:(
 
Terug
Bovenaan Onderaan