Pocketbike problemen

Fedor666

Rookie
13 sep 2004
9
0
Amsterdam
Hoi Allemaal

Ik heb al een poosje een Pocketbike en ik vermaak mij er prima op! Maar alleen rijden is saai dus heeft een maat van me er ook een gehaald, nagenoeg de zelfde als ik heb maar dan een wat nieuwer model.
Dus wij net vol enthousiasme naar de parkeerplaats om zijn nieuwe beestje ff aan te slingeren. Maar helaas! Zijn eerste meters moeten nog ff wachten want we krijgen hem met geen mogelijkheid aan de praat. Hier de symptomen:
Hij start niet, geen eens gepruttel.
Het trekken aan het koord gaat veel zwaarder als bij de mijne. Veel meer compressie lijkt het, overdreven veel want je kan de motor met moeite een omwenteling laten maken door te trekken. Het is duidelijk de druk want als je de bougie er uit haalt gaat het prima.
Die bougie doet het overigens prima, ff er uit gehaald om te controleren en vonken als een gek. De bougie was ook nat dus benzine lijkt ook de motor te bereiken.
Die benzine is goed, gewoon meng 1:25 en heb uit de zelfde tank net in mijn motortje gegooid en die wou wel starten.
Heeft iemand suggesties! Red ons!!! We zitten hier nu allebei onderkoeld bij de kachel met lamme arme van het trekken (aan het koortje)! :X :? :( ;( '(

Alvast bedankt

Greetz
Fedor

PS: nog ff een plaatje van het beest in kwestie
es_1.jpg
 
Klinkt misschien raar, maar het lijkt wel of de uitlaat 'afgestopt' is, omdat je zegt dat de druk zo hoog is.

Komt er tijdens het starten wel lucht uit het uitlaatje?
 
Nou we zijn weer de kou in geweest, want wij vonden het helemaal niet zo gek klinken. Maar de hoeveelheid lucht die hij uit spuugt lijkt goed. Nog ff bij die van mij gevoeld en de hoeveelheid lucht en de druk waarmee het uit de uitlaat komt lijkt gelijk. Dus lijkt er op dat het daar niet aan licht. :?
Maar bedankt voor de suggestie!
 
Misschien toch een andere bougie ff proberen; kennelijk is de compressie wat hoog opgevoerd en dan bewijst een vonk in vrije lucht weinig.

Paardemiddel: snuifje ether (startversneller) in/aan luchtfilter.

Kleine kans: vliegwiel-montage met halvemaan-spietje geborgd; als dat spietje kapot is kan het vliegwiel in verschoven stand staan; lijkt bij koude motor volkomen stabiel te zitten maar is toen-ie warm was "van slag" gegaan, stukje doorgedraaid over de krukas en dan komt geen vonk meer op tijd.
 
Laatst bewerkt:
Hou maar op, komt nooit meer goed! ik bied 5 euro 8-) :+ (dan heb ik er tenminste 1 voor m'n zoontje)
Maar zonder gekheid, ik denk dattie gewoon verzopen is, even rondstarten met de bougie eruit, en de bougie wél in de dop op een massapunt leggen.
Even een nieuwe bougie erin en hoppa, starten maar.
(ik ga er wel even van uit dat hij goed vonkt)
Wil hij dan nog niet starten, dan pas dieper kijken.
 
Bedankt voor jullie reacties!

Maar eureka! We hebben het gevonden! :]
Ik heb zelf de MT-A1 en dit probleem geval is de MT-A2. Dit is zijn opvolger met wat verbeteringen. Een van de verbeteringen is een filter tussen de Carb en de benzine tank halverwege de lijding. Tevens zit er een beschermende veer om de lijding heen.
Dit is allemaal erg leuk maar de combinatie van de veer en de filter halverwege zorgde er voor dat de slang werd gevouwen waardoor er geen benzine meer door liep. Dus het was uiteindelijk vrij simpel een knik in de benzine toevoer!
We stonden nu net dus uiteindelijk naar veel gekloot niet voor niets buiten in de regen en kou!
Maar nu is het mooi geweest…ik ga pitten want moet vroeg weer op!

Nogmaals bedankt! :]

PS: voor de liefhebbers hebben we er foto’s van gemaakt dus als er mensen zijn met dit probleem, geef maar een gil
 
Terug
Bovenaan Onderaan