Pocketbikes

pocketbiken vind ik al echt leuk, maar geef mij toch maar liever een street magic om mee op een kart-circuit te racen: ik ben te lang voor een pocketbike \ '(

al is street magic niet altijd zonder gevaar/brokken: de voorlaatste keer reed ik er een kapot in de banden(voorvork geplooid) en de laatste keer heeft een vriend er een naar de knoppen gekregen
waarschijnlijk zijn pockets toch steviger
 
Streetmagic.. da\'s toch een 50cc\'tje?
Een pocketbike lijkt klein en schattig, maar dat zijn ze niet. :)
Pocketbikes van bijv. Polini heb je in verschillende soorten en maten:

- 6 pk; 70-80 km/u
- 12-15 pk; 120 km/u

Ik las dat het besturen van zo\'n monstertje net zo zwaar kan zijn als het besturen van een 500cc.
 
zwaar is niet het woord,
het is wel lastig maar voor mij althans vooral pijnlijk!

ik ben te groot en niet lenig genoeg om mijn knieen en enkels meer dan een kwartier in goeie positie te houden

streetmagics zijn iets groter en dus comfortabeler maar ook een minder stabiel weggedrag
 
Weet iemand ook hoeveel ca$h zo\'n dingetje moet kosten?

Leuk voor erbij als het betaalbaar is *D

Ik bedoel trouwens bikes van een ander merk die evt. goedkoper zijn.. Hoe duur deze mini\'s zijn staat wel op de site..
 
Laatst bewerkt:
Bouw zo\'n ding toch zelf.

Koop een ouwe puch met spaakwielen.
Wat heb je hiervan nodig: blokje, wielnaafjes, uitlaat, balhoofd en voorvork.

Je bouwt een framepje waar het blokje inpast. Balhoofd van de puch erin. Voorvork inkorten en vastlassen(vering = niet nodig). Alle spaken wegknippen en bandje om naaf monteren.
Wieltjes in frame monteren. Tankje monteren en afbouwen.

Resultaat: Veel bouwplezier, en een snelle bak.

Het is leuk om zo\'n ding te bouwen, en ook leuk om erop te rijden, maar wel gevaarlijk.
Mijn 2 maanden gips zijn nog niet vergeten.

PS: totale kosten waren zo\'n fl 1000,-
 
Laatst bewerkt:
Wij (mn neef en ik) hadden ook het plan een minibike te bouwen.
Het frame en de voorvork zouden we laten maken (is erg moeilijk om zelf te lassen).
Als krachtbron zouden we een motorblok gebruiken van een Puch Maxi, compleet met racekrukas, 65cc membraancylinder, grote carburateur, uitlaat en noem maar op.
De kuipen, velgen en banden enzo zouden we bestellen.
Ik heb het er nog over gehad met iemand die meedoet aan de open NK minibike-races maar die wist mij te vertellen dat het kopen van een 2e-hands pocketbike veel goedkoper is.
Ons kostenplaatje zat namelijk rond de 3000 piek. :j

Overigens, we hadden dit voor ogen. (bovenste foto)
 
Laatst bewerkt:
Mijn pocketbike zag er niet zo mooi uit. Hij had geen kuip.

Hij heeft een 70cc cilinder. Originele kop voor extra compressie, 24mm carb.
Dit alles is eigenlijk teveel van het goede. Ik trek hem constant op het achterwiel, en hij rijd zo\'n 80km/uur.
Als je gewoon een origineel 50cc blok houd kan hij ook zeer hard. Het grote probleem ligt in de uitlaat. Je moet een grote uitlaat hebben, en die kan je moeilijk kwijt, dus veel laswerk om een paar bochten te maken.
 
Nou hier is mijn minimoto, Het is die op de voorgrond. Niet op het ouwe mormel daarachter letten.

Hij is zo\'n 93 cm lang, 50 cm breed en 50 cm hoog(stuur)

misc.php
 
hehe, als ik je nu 1000,- geef heb je weer veel plezier, veel gevloek (lucht lekker op!) en geen gebroken poot :)
 
Jammer Poohbeer,

Ik zou wel blij zijn met 1000 piek, dus als je wat over hebt...

Alleen de bike doe ik niet weg, want het gevloek is al afgelopen, en mijn been doet het alweer.

Er is nu alleen nog de fun van de bike.

:]
 
Jammer Poohbeer,

Ik zou wel blij zijn met 1000 piek, dus als je wat over hebt...

Alleen de bike doe ik niet weg, want het gevloek is al afgelopen, en mijn been doet het alweer.

Er is nu alleen nog de fun van de bike.

:]

Juist, zet er nog een paar in elkaar en ze gaan als zoete broodjes over de toonbank !
Erg leuke foto :) Is ook een mooi ding voor dwergen :) Toen ik de foto zag moest ik meteen aan die kabouters denken aan dat stripje in de telegraaf ;)

Overigens ken ik dat gevloek wel, maar dat heb je ook als je gewoon aan het sleutelen bent aan je -normal size- motor :)
 
Erg leuke foto :) Is ook een mooi ding voor dwergen :) Toen ik de foto zag moest ik meteen aan die kabouters denken aan dat stripje in de telegraaf ;)

En een mooi ding voor lilliputters (=Dwergen :? )

Bij jackass reed die dwerg op zo\'n mini crossertje (kant en klaar neem ik aan), best wel lijp hoor als er crossmotoren een halve meter van je vandaan landen.
 
En een mooi ding voor lilliputters (=Dwergen :? )

Bij jackass reed die dwerg op zo\'n mini crossertje (kant en klaar neem ik aan), best wel lijp hoor als er crossmotoren een halve meter van je vandaan landen.

Ja dwerg=lilliputter. Was inderdaad een mooi stukje bij JackAss. hij op een PW50 en de ander op een RM125 ofzo :) En die dikke op een quad. Schitterend ;)
 
ik heb ook een zelfbouwminibike.

ben er 3 dagen aan bezig geweest, al het polyester van de 911 dreambike (alleen de voorkuip niet)

ben in totaal ongeveer 1000,- kwijt

is wel mooi (wheelies en stoppies mogelijk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan