poeder coaten van aluminium onderdelen

looman

MF'er
28 jul 2007
164
11
drunen
ik heb voor mijn Kawa de remklauwen gestraald (glasparel) kunnen deze dan gepoedercoat worden of ontstaat er dan een probleem ivm de gebruikte temperaturen
De remklauwen moeten toch nog gereviseerd worden ik heb ze voor het stralen afgedicht bvd
 
ik heb voor mijn Kawa de remklauwen gestraald (glasparel) kunnen deze dan gepoedercoat worden of ontstaat er dan een probleem ivm de gebruikte temperaturen
De remklauwen moeten toch nog gereviseerd worden ik heb ze voor het stralen afgedicht bvd


denk dat je toch even bij een coater moet informeren. Dan weet je gelijk de kosten.
 
Poedercoaten is echt dik en lelijk op een remklauw. Ik herrinner me iemand van MF die een stel Husky klauwen blauw had laten coaten, zag er niet uit. :N Je kan ze beter gewoon spuiten.
 
voor de kosten hoef ik het niet te laten ,ik heb via het bedrijf waar ik werk diverse contacten in dat wereldje. Het gaat mij er vooral om of de remklauwen tegen de temperatuur van het coaten kunnen ,niks ten nadele van de coaters ,ze kunnen me niet vertellen of het aluminium vervormd als het vervormd zullen de remcilinders niet meer passen neem ik aan.
Spuiten is inderdaad mooier daar heeft mr Zed gelijk in ,daar zit weer het nadeel aan dat er een remvloeistof bestendige lak nodig is
 
Remcylinders worden hooguit 170 graden, hierdoor ontstaat geen schade aan rubbers etc. Ik doe mijn achterbruggen met de demperbussen van de schokbrekers nog gemonteerd. Geen enkel probleem.
Ik zou toch voor poedercoaten gaan, gewone spuitlak kan niet tegen remolie, poedercoating wel.
 
Ik heb je gewaarschuwd, dat gaat lelijk worden.

Ik houd trouwens de remolie aan de binnenkant van de klauw. ;)

Ik heb al diverse mooi gespoten klauwen voorbij zien komen. En bij die foute GTI winkels hebben ze ook speciale remklauwlak.
 
Laatst bewerkt:
Spuiten is inderdaad mooier daar heeft mr Zed gelijk in ,daar zit weer het nadeel aan dat er een remvloeistof bestendige lak nodig is

Spuitbussie remklauwverf van motip. Bestand tegen chemicaliën (benzine, remvloeistof...) en lekker makkelijk. Zo'n klauw krijg je ook strak zat met een spuitbus.


Remcylinders worden hooguit 170 graden, hierdoor ontstaat geen schade aan rubbers etc. Ik doe mijn achterbruggen met de demperbussen van de schokbrekers nog gemonteerd. Geen enkel probleem.
Ik zou toch voor poedercoaten gaan, gewone spuitlak kan niet tegen remolie, poedercoating wel.

Je ziet misschien niks aan de rubbers (het verbrand niet ofzo) maar het word wel veel harder. We laten nogal eens een velgje poedercoaten, en het is wel eens voorgekomen dat we vergaten de stofringen er voor die tijd uit te halen. Die zijn dan echt knetterhard na die tijd en hebben geen enkele functie als stofring meer. Dat zal bij een dempingsrubber niet anders zijn.
 
heb ook even gekeken ziet er dus echt niet uit op die Husky .ik wil de klauwen en nog wat andere onderdelen zwart laten coaten ,over de klauwen begin ik nu te twijfelen .
het frame is al gecoat de andere gecoate onderdelen zijn o.a koplamp +steunen .achtervork dit alle in de zgn kleur verkeers zwart ral 9001 als ik het goed heb(hang me er niet voor op aub ) dit ziet er allemaal goed uit
 
heb ook even gekeken ziet er dus echt niet uit op die Husky .ik wil de klauwen en nog wat andere onderdelen zwart laten coaten ,over de klauwen begin ik nu te twijfelen .
het frame is al gecoat de andere gecoate onderdelen zijn o.a koplamp +steunen .achtervork dit alle in de zgn kleur verkeers zwart ral 9001 als ik het goed heb(hang me er niet voor op aub ) dit ziet er allemaal goed uit

Je moet je allereerst bekijken hoe ziet het onderdeel eruit wat ik wil laten coaten!
Als dat erg aangetast was door de roest zal het eindresultaat ook niet fraai worden als je na voorbehandelen (stralen) gelijk gaat coaten, omdat je de inpitting en deukjes in het materiaal altijd blijft zien.
Poedercoaten geeft voor kleine onderdelen en buisconstructies altijd snel een redelijk resultaat. Voor vlakken en beschadigde onderdelen; plamuren, schuren en natlakken. Dit geeft altijd het beste resultaat! (strak en glans!) De meeste professionele twee-componenten lakken zijn ook redelijk goed hitte en olie bestendig. Hoewel sommige pigmenten dat niet zijn en op den duur toch gaan verkleuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan