Poedercoat verwijderen, hoe?

TZ750 Owner

Die hard MF'er
3 nov 2002
644
0
Aalsmeer
Ik kon het weer niet laten en heb er nog een Bakker frame bijgekocht. Allemaal heel leuk en aardig maar nu had de vorige eigenaar het sublieme idee om dit frame blauw te poedercoaten :r . Dit ziet dus echt niet uit en ik wil dus van deze blauwe coating af,ook al omdat onder deze coating het frame vernikkeld is.
Heeft iemand een idee hoe ik dit eraf krijg of waar je dit kunt laten doen? Schuren is geen optie omdat je daarmee de nikkellaag beschadigd.
 
Laatst bewerkt:
Veel coaters hebben een bak met een niet nader te determineren vloeistof erin wat volgens mij nog wel een gat zou kunnen branden in de Hondsbossche Zeewering... Ik heb mijn (ooit gecoatte) wielen gepolijst en liep toen ook tegen dit euvel aan. Schuurpapier liep zo vol en Albastine verfafbijt hielp niets.
Gerritsen Coatings gebeld en voor 20 euro heeft deze de wielen in eerdergenoemd bad ontdaan van de coating.
 
Zo... oma even een schop gegeven... Ik moet namelijk een stalen frame laten 'ontcoaten'...

@TZ750 Owner: Is dat nog gelukt met C02 stralen? Zo ja, wat kost het en waar heb je het laten doen?

Is er inmiddels consensus over wat de beste manier is?
Mijn vriend heeft jaren gepoeder coat.
De enige en makkelijkste manier is eraf laten branden.
(alleen kun je je frame daarna waarschijnlijk weggooien)
Je kunt er wel overheen poedercoaten. (als 1e laag niet te dik is)

En anders: veel schuurplezier, gaat heeeeeel lang duren. :9 :9 :9
 
Dear Mr TZ750
I found this link while Googling
I am trying to find a TZ flat tracker
so that I can make a photo reportage for a new (English based) flat track magazine
you can Email me at:
partb@hotmail.com

hoping this message gets to you
I am not familiar with this forum

yours sincerely
Ben Part
 
Ik heb mijn (stalen)frame ook laten stralen om de coating er af te krijgen,is wel gelukt maar er komen wel kleine putjes in van het groffe stralen.Vernikkelen daarna word een hele klus ja.
 
Opnieuw vernikkelen , of is het verchromen, is niet te doen.
Vaak wordt voor het verchromen het frame vernikkeld, dan houd het chroom beter.

Allereerst moet de oude nikkellaag/chroomlaag verwijderd worden. Dat moet in een chemisch bad met de polen omgekeerd. Van je frame blijft ook niet veel meer over, want de framedelen die geen nikkel/chroom meer hebben gaan erg hard in oplossing.

Afschuren en overspuiten is de meest plausibele oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan