poedercoaten of spuiten

Zeker weten poedercoaten, is duidelijk stukken mooier.
Hier een adresje www.brassto.nl rekenen meestal 50 euro voor een setje velgen.
En resultaat is toppie heb al twee keer een setje laten doen daar.
 
Het ziet er hetzelfde uit, kost net zo duur, alleen poedercoaten is 10x zo sterk.

Wel netjes alle gaten afdichten voor je gaat coaten, anders moet je daar de boel weer uit krabben, en da's geen leuk werk.
 
Laatst bewerkt:
zit te denken om straks op mn Veloce
corsaro1200veloce.jpg


om aan de zijkant van de wielen rode striping te doen....
dus in de tank-kleur een lijn aan de zijkant v/d velg.

wat kost zoiets?
 
Op het achterwiel zou ik nooit 100% hoogglans willen.
Dan zie je het kettingvet en straatvuil nog eerder.


Als je het gewoon bijhoudt, is het allemaal niet zoveel werk.

(CH Racing M900 heeft op één motor hoogglans gepolijste wielen en op de andere matzwart gecoatte. Op de matzwarte wielen is het vuil/remstof minstens zo goed zichtbaar als op de gepolijste wielen! Maar 1x in de week even een doekje erlangs met WD40 erop en het is weg.)
 
BTW klein vraagje tussendoor, ook m.b.t. poedercoaten, vandaar. Kan je met zinkspray gespoten delen ook poedercoaten? Ik wil bepaalde onderdelen gemonteerd op hun plek poedercoaten, maar daar waar geen coating komt moet de bescherming al vooraf zitten & dan kom ik enkel op een lak die dus die hoge temp kan hebben.
 
met een slecht wisselapparaat heb je idd de kans dat je coating eraf springt. Maar om dat soort leveranciers moet je sowieso heen lopen ;) met een gelakte velg heb je hetzelfde probleem namelijk. Als het kapot moet lukt dat natuurlijk met beide coatings...
 
Laatst bewerkt:
Alle delen die gecoat worden, worden eerst gestraald om alles schoon te krijgen en een perfecte basis te genereren voor de poedercoating. Ik heb al -tig frames en wielen laten coaten, maar ook carterdeksel en 1001 andere kleine delen. Het spul is niet kapot te krijgen! Met gespoten frames is het terughangen van het blok altijd een netelig iets.
Met poedercoaten is de kans op beschadiging practisch nihil. Ook al sla je er met een hamer op! Oh ja, tegen DOT 3, 4 en 5.1. kan het (op termijn) NIET tegen!
Het is een fantastisch proces!
 
Hm, het is maar net wat je wilt.

Powdercoaten is netjes en glimt wel soort van... maar bij lange na niet vergelijkbaar met een goed gespoten velg.

Na ervaring wil ik je trouwens alvast zeggen : laat na het powdercoaten geen blanke lak over de coat heen spuiten. Sommige coaters doen dat... dat wordt er niet mooier op, of minder mooi... maar de laag blanke lak laat snel los!

Spuiten hoeft trouwens ook helemaal niet onstevig te zijn, maar aangezien je nog wel eens een slot door je achterwiel heen haalt... last hebt van steenslag etc, zou ik m'n velgen wel eerder laten coaten ipv spuiten.

In driebergen zit trouwens een goede coater. Daar bracht ik altijd m'n 10'' scootervelgjes, dat kostte me 15 euro per velg incl stralen.
Motorvelg is ongetwijfeld duurder, maar vast geen 50 euro per velg.
 
Hm, het is maar net wat je wilt.

Powdercoaten is netjes en glimt wel soort van... maar bij lange na niet vergelijkbaar met een goed gespoten velg.

Na ervaring wil ik je trouwens alvast zeggen : laat na het powdercoaten geen blanke lak over de coat heen spuiten. Sommige coaters doen dat... dat wordt er niet mooier op, of minder mooi... maar de laag blanke lak laat snel los!

Spuiten hoeft trouwens ook helemaal niet onstevig te zijn, maar aangezien je nog wel eens een slot door je achterwiel heen haalt... last hebt van steenslag etc, zou ik m'n velgen wel eerder laten coaten ipv spuiten.

In driebergen zit trouwens een goede coater. Daar bracht ik altijd m'n 10'' scootervelgjes, dat kostte me 15 euro per velg incl stralen.
Motorvelg is ongetwijfeld duurder, maar vast geen 50 euro per velg.

Jasper je hebt een mailtje. :W
 
Als ik moet kiezen ging ik voor annodiseren, dit is echt mooi.

Poedercoating geeft vaak een iets ''hamerslag effect'' in tegenstelling tot spuiten en annodiseren. Annodiseren vergt wel meer voorbereiding en is duurder.


Gr. Kevin

Maat Motorsport
Emmer-Compascuum
 
Anodiseren geeft wel een mooi effect... maar dat is weer totaal anders dan normale lak. Soort van black-chrome idee krijg je dan. + het is echt duur!

Robinjo, sorry ik bedoelde Driebrugge. Stom foutje.

Adres van deze coater :

Maren BV, Van
Hogebrug 20
3465HG Driebruggen

Tel : 0348 501456
Fax : 0348 502040
 
Moet je een (al) gespoten onderdeel helemaal blank/kaal schuren/stralen voordat je 't poedercoating aanbrengt? Of is licht schuren voldoende?


...nog ff een vraagje over het "kaal" aanleveren....

....wat te doen met de gaten die zichtbaar worden, waarin/op je eigenlijk GÉÉN verf/poedercoating wilt hebben?...
..gaten zoals de boutgaten van de remschijfbevestiging en zo ook het pasvlak waarop een gedeelte van de remschijf "rust" op de velg....
...en daar waar de lagers hebben gezeten....?.....

...op die maatvoeringen wil je niet hebben dat er gestraald of ge-coat wordt!!...

Hoe hiermee verder te gaan!.....wie doet wat en hoe..?
 
Laatst bewerkt:
hallo gewoon naar deze tent brengen plakken alles zelf af ,en nergens zit verf .
kost wel 2 wielen 150 euro.
wel heel mooi
Autospeed

Okidee....75€ per wiel dus....

net m'n mailbox weer ff bekeken...

Heb vrijdagmiddag ff info-mailtje verstuurd naar Renoblast en info opgezocht van bedrijf in de buurt --> Henegouwe...
Renoblast doet de wielen zelf afplakken ( dus onder die voorwaarde zal er ook gewerkt( betaald) gaan worden..)...voor 50€ per wiel ( basiskleuren).
Het bedrijf naast de deur ( 7km) vraagt 70€ per wiel.

Mijn ritje gaat dus naar Mijdrecht,..( vlak bij Uithoorn--> autospeed..),...Renoblast= goeiekoperd.


:P 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan