Poedercoating verwijderen

nukem

Die hard MF'er
2 jan 2009
714
0
Brummen
Ik heb m'n velgen laten poedercoaten, maar nu zit het helaas ook op delen waar ik het niet wel hebben (pasvlakken schijven :( ). Ik heb een keer wat gelezen op dit forum over verwarmen mbv een fohn waardoor het wat makkelijker te verwijderen is..? Alle tips zijn welkom!
 
ik denk dat jij de poedercoating precies wil hebben zitten tot het vlak waar de schijf tegenaan ligt.
Ik denk dat je met verwarmen geen mooie scherpe lijn krijgt.

Ik verwijder poeder meestal met de komborstel op de slijptol.
 
Ik heb m'n velgen laten poedercoaten, maar nu zit het helaas ook op delen waar ik het niet wel hebben (pasvlakken schijven :( ). Ik heb een keer wat gelezen op dit forum over verwarmen mbv een fohn waardoor het wat makkelijker te verwijderen is..? Alle tips zijn welkom!

Tja............dat soort "vlakken" plak je normaal af met hittebestendig tape om dit soort
geknoei te voorkomen ............
 
Ik heb de poedercoating laten zitten en alleen de bobbeltjes eraf gevijld en geschuurd. Met de remschijf gekontroleerd of het vlak wel vlak is gebleven. Remschijf met watervaste stift behandelen en dan schijf op het pasvlak drukken en verdraaien, zodat het afgeeft. Zo kun je goed zien waar wat af moet vijlen/schuren. Net zo lang herhalen totdat je een mooi draagvlak hebt.
 
ik ben bang dat schuren de oplossing gaat worden, net iets netter dan een kom borstel, maar t duurt wel een eeuwigheid.

waarom is schuren netter?
Ik vind een komborstel juist fijn omdat je dan weet dat je bijna geen materiaal verliest, en je dus alleen het zachtere poeder weghaalt.

Tja............dat soort "vlakken" plak je normaal af met hittebestendig tape om dit soort
geknoei te voorkomen ............

bij ons op het werk doen ze het poeder wegzuigen op plekken waar het niet moet zijn voordat het de oven in gaat.
 
Dank je wel voor de reacties manne!! Ik was er al bang voor, word weer schuren en pielen tot die meuk er weer af is... Ze waren "vergeten"om de pasvlakken af te plakken op mijn uitdrukkelijke verzoek. Ben ik weer een avondje zoet mee ben ik bang.
 
Dank je wel voor de reacties manne!! Ik was er al bang voor, word weer schuren en pielen tot die meuk er weer af is... Ze waren "vergeten"om de pasvlakken af te plakken op mijn uitdrukkelijke verzoek. Ben ik weer een avondje zoet mee ben ik bang.

ach...jongen toch
:+

(het blijft irritant, maar zie het als een mogelijkheid om de relatie met je motor op een veilige manier nog beter te maken. Een soort quality time)
 
Terug
Bovenaan Onderaan