poeliematen inch (Harley) naar mm?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb nu een poelie welke 1.1/2 inch is.
Nu zou je zeggen dat dit circa 37mm is.
Helaas is deze dus circa 45mm. :? :?
Nu wil ik mijn poelie versmallen naar 1.1/8 inch wat normaal gesproken circa 27.5mm is.
Maar voordat ik hem versmal wil ik zeker weten of het wel 27.5 mm moet worden.
Dus is er iemand met een 1.1/8 harley poelie die hem even wil opmeten voor me zou ik dat erg waarderen.
 
ik heb nu een poelie welke 1.1/2 inch is.
Nu zou je zeggen dat dit circa 37mm is.
Helaas is deze dus circa 45mm. :? :?
Nu wil ik mijn poelie versmallen naar 1.1/8 inch wat normaal gesproken circa 27.5mm is.
Maar voordat ik hem versmal wil ik zeker weten of het wel 27.5 mm moet worden.
Dus is er iemand met een 1.1/8 harley poelie die hem even wil opmeten voor me zou ik dat erg waarderen.
Ik denk dat die 1.1/2 inch de maat is van de poelie op het diepste punt. Jij meet de uitwendige maat van de poelie dus je moet er dan 2 keer tandhoogte/diepte bij op/van af tellen.
 
Eeeh, 'versmallen'...

Heb je het nu over de diameter, of de breedte op van het loopvlak, of de totale breedte van de poelie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1 1/8" is de breedte van de belt die op de pulley moet komen.

Verder is de maat van een pulley uitgedrukt in het aantal tanden.

Dus ja, als de zijkanten van het loopvlak vrij dik zijn en je meet de buitenmaat dan kom je misschien wel op die maat uit.

Ik snap niet helemaal meer wat je wilt bereiken.

Ik ben geen schat haha
 
Laatst bewerkt:
dit topic mag op slot ;)
Ik heb mijn belt eens opgemeten ipv mijn poelie, en deze blijkt wel tussen de 38 en 39mm te zitten zoals dat dan overeenkomt met 1.1/2 inch.
De reden dat ik hem wil versmallen is omdat ik een poelie heb besteld in de vs die 1.1/8 is, vandaar dat ik mijn voorpoelie ook die maat wil hebben.

martel bedankt O-)
 
ah, ok.

Ik was net een pagina van een dik boek Harley zooi aan het inscannen, met pully's in vershicllende maten, ook off set.

Nou, als je nog wat wilt, roep dan maar he!

Slot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan