POEPSTAMPERS!!

Pino

MF'er
31 mrt 2002
183
0
Hier in de buurt was vorige week een jongen door een glazen deur gevolgen. Door zijn val kwam zijn polsslagader in aanraking met 'n glasscherf...Gevolg daarvan was 'n fixe bloeding...Man die 't zag gebeuren twijfelde niet scheurde de jongen achterop zijn motor zo snel mogelijk naar 't ziekenhuis. Hij reedt zo'n 180/200 op 'n provinciale weg. Het is allemaal nog goed gekomen met de jongen. Had, van horen zeggen,zo'n 1,5 liter bloed kwijtgeraakt. Maar is volledig herstellende. Wat nou 't bizarre is van dit verhaal is dat de man die hem naar 't ziekenhuis bracht nu zijn motorrijbewijs kwijt is en bovendien nog kan rekenen op een fix boetebedrag.
Hij werd aangesproken op zijn rijgedrag, en kon dit niet hebben dus werd kwaad en hierdoor kan hij nu dus gaan betalen dankzij deze levensbespaarende aktie. DIT IS TOCH BELACHELIJK!!!
 
Ik ken de omstandigheden niet. Maar je kunt ook gewoon de slagader bij de elleboog dichtdrukken en 112 bellen. Dan zijn ze echt wel op tijd.
 
Als ik anderhalve liter bloed mis hoeven ze mij niet achterop een motor te zetten.
Ik geef 2x per jaar bloed aan het rode kruis en dan tappen ze een halve liter af. Als je dan opstaat dan merk je het wel. Bij anderhalve liter zou ik van de motor stuiteren.

Om zo iemand te bekeuren.. tsja, niet echt netjes, rechter zal wel niet zo moeilijk doen.
 
Dat is precies hetzelfde als die huisartsen die te hard rijden naar een patient omdat het cruciaal kan zijn voor iemand gezondheid. Die krijgen ook boetes thuis die ze moeten betalen.
Kansloos
 
Dat is precies hetzelfde als die huisartsen die te hard rijden naar een patient omdat het cruciaal kan zijn voor iemand gezondheid. Die krijgen ook boetes thuis die ze moeten betalen.
Kansloos

Nee hoor, bezwaarschriftje is genoeg. Mijn ex is doktersassistente
 
Wat denken deze agenten voor de maatschappij te betekenen??? Die hebben alleen geschreven voor aan hun Quotum te komen!!!

voor mij mogen ze zulke soort uit hun functie zetten en chemisch casteren, daar ons nageslacht voor zulke wezenloze producten beschermd moet worden. ( wat een waardeloze zaadschieters bahh!!) :r


van dit soort verhalen kan ik zo pissig worden dat ze het in Tokyo nog ruiken :r :r :r
 
Waarschijnlijk een actie in blinde paniek, ipv doordacht handelen. Ik heb je verhaal nog eens goed gelezen. Maar wat die man gedaan heeft is op z'n zachts gezegd erg onverstandig. Het lijkt me dat hij het eerder erger gemaakt heeft met zijn gedrag. De jongen zal op deze manier waarschijnlijk meer bloed verloren zijn en had wel van z'n eigen kunnen gaan en van de motor kunnen vallen.
 
Dat is geen slimme actie. Wat nu als het slachtoffer bewusteloos raakt en van de motor kiepert. Bij 200 km/u??????? En dan breng je ook nog anderen in gevaar. Het was weliswaar goed bedoeld maar er waren betere oplossingen. 112 bijvoorbeeld. Of een koekblik. Dan kun je iemand op de achterbank naast het slachtoffer zetten.
 
De laatste 2 reacties kan ik me helemaal in vinden.

Sneu voor de man, hij had vast de beste bedoelingen.
 
Nee, 'r was geen koekblik voor handen. Misschien was dit een overhaaste beslissing. Maar uiteindelijk is 't allemaal goed gekomen. Gaat 'r ook niet om hoe 'ie is vervoerd (een auto zou ook te hard hebben gereden) maar om het feit dat de man een bekeuring kreeg en ook nog eens z'n rbw kwijt is nu...
 
Ik neem dit berichtje wel met een flinke korrel zout. Als je anderhalve liter bloed aan het veliezen bent, zit je niet meer lekker achterop een motor. Je mag vaak al blij zijn als je bij kennis blijft. Vaak raak je bewusteloos of door het bloedverlies of door de aanblik van het er uit spuitende bloed (van een slagaderlijke bloeding schrik je wel ffff).

Als dit waar is, vind ik het ergens wel terecht; het is mijns inziens toch echt niet slim om zo'n iemand achterop te hebben. Het risico dat ie er af valt is zo groot, dat de kans op meer schade voor die persoon en voor anderen onaanvaardbaar groot is.

Dus: dichtknijpen, 112 bellen, afwachten en gerust stellen.

Ik ben weer eens in de minderheid maar goed: betalen jij! :j
 
Als ik anderhalve liter bloed mis hoeven ze mij niet achterop een motor te zetten.
Ik geef 2x per jaar bloed aan het rode kruis en dan tappen ze een halve liter af. Als je dan opstaat dan merk je het wel. Bij anderhalve liter zou ik van de motor stuiteren.
Hoef jij maar 2 x per jaar? Mijn roepen ze 4 x per jaar op hier in Enschede. Heb ik zeker erg lekker bloed :+
 
Aan de ene kant natuurlijk heel erg onverstandig dat die man dat doet. Hij neemt echt heel veel risico.

Aan de andere kant leert hij er helemaal niks van als ze hem hier voor bekeuren. Die man heeft waarschijnlijk idd in paniek gehandeld. Zal hij dat de volgende keer dan niet doen omdat hij zo'n boete heeft moeten betalen? Volgens mij kun je m beter op een EHBO cursus sturen. Dan leert hij met dit soort situaties omgaan en peinst hij er niet over om de jongen op de motor mee te nemen. Als hij de boete krijgt denkt hij misschien: ach wat kan mij het geld verrotten, de vorige keer ging het ook goed en die persoon moet nu geholpen worden.

Ik hoop dat de rechter er ook zo over denkt en dat die man heel snel zijn rijbewijs weer terug krijgt. Moet hij van de rechter niet op cursus, wellicht kan iemand hem dan een hint geven.
 
Stel dat het verhaal inderdaad zou kloppen, maar inderdaad korrel zout zou goed kunnen.

Dan vind ik dat die man verkeerd gehandeld heeft. Dit moet iemand hem vertellen. Maar hij had wel de beste bedoelingen gok ik zo. Hij zal vast niet gedacht hebben, goh, ik zet hem achterop, dan kan ik ff lekker scheuren...

Laat de rechter die man vertellen dat hij de volgende keer een andere optie moet kiezen. Maar om hem nou een grote geldboete te geven... Onzin.
 
Waarschijnlijk een actie in blinde paniek, ipv doordacht handelen. Ik heb je verhaal nog eens goed gelezen. Maar wat die man gedaan heeft is op z'n zachts gezegd erg onverstandig. Het lijkt me dat hij het eerder erger gemaakt heeft met zijn gedrag. De jongen zal op deze manier waarschijnlijk meer bloed verloren zijn en had wel van z'n eigen kunnen gaan en van de motor kunnen vallen.
:^ errug domme actie |(
 
Boete is ontrecht.

Niet echt een handige actie. 1,5 liter is meer dan 25%. Ga je wel tegen de vlakte hoor!!

Lijkt me dus wat veel. Kleren met bloed lijkt ook erger dan het is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan