Poetsen leren pak

alextreem

MF veteraan
26 mrt 2008
9.873
0
Rheden
Morguh, middag, avond, nacht.. mensen...

Heb ff een vraag.

Ga mn pak maar s poetsen binnenkort en vroeg me af of er iemand een goede tip heeft om mn koe schoon te poetsen. Zitten witte delen op en die zijn nu bruin/zwart van de vliegen en andere ongedierte.

Weet dat er veel spul te koop is om het voor mekaar te krijgen maar ben toch benieuwd naar de ervaringsdeskundigen van t forum.

Heur t wel...
ciao :W
 
Groene zeep. Werkt perfect, kun je meteen het kevlar mee schoon maken. Laat geen sporen achter en het droogt het leer ook niet heel erg uit. Omdat het een natuurlijk product is zitten er ook geen enge stofjes in die je pak op enige manier kunnen aantasten.
Geweldig spul, goedkoper dan saddle soap en beter verkrijgbaar :P :)
 
Laatst bewerkt:
Driehoek-groene-zeep.jpg
 
Ok dan. snelle unanieme antwoorden... morgen meteen die driehoek troep meenemen..

thnx m8s
 
pak met een niet te grof schuursponsje samen met veel water en groene zeep schrobben. Goed laten drogen en wanneer het pak droog is even invetten met ledervet.
 
pak met een niet te grof schuursponsje samen met veel water en groene zeep schrobben. Goed laten drogen en wanneer het pak droog is even invetten met ledervet.

En dat ledervet haal je dus niet in lullige kleine potjes bij de motorzaak, daarvoor ga je naar een ruitersportwinkel. ;) Ze hebben het daar zowel in vloeibare als in vaste vorm en het kost zo'n 12 euro per liter. Met 1 blik doe je echt jaren en het is misschien zelfs nog wel beter spul ook.
Ik gebruik hetzelfde spul voor mijn pak en m'n laarzen en ook voor zijtassen en toolrol.
Als je de boel hier regelmatig mee invet krijg je de vliegenlijken er ook veel beter af.

D'r zal hier vast wel weer iemand een geintje :+ :( van weten te maken maar probeer het toch maar eens.
 
En dat ledervet haal je dus niet in lullige kleine potjes bij de motorzaak, daarvoor ga je naar een ruitersportwinkel. ;) Ze hebben het daar zowel in vloeibare als in vaste vorm en het kost zo'n 12 euro per liter. Met 1 blik doe je echt jaren en het is misschien zelfs nog wel beter spul ook.
Ik gebruik hetzelfde spul voor mijn pak en m'n laarzen en ook voor zijtassen en toolrol.
Als je de boel hier regelmatig mee invet krijg je de vliegenlijken er ook veel beter af.

D'r zal hier vast wel weer iemand een geintje :+ :( van weten te maken maar probeer het toch maar eens.
Toeval wil dat mn meisje paarden liefhebster is en dat vet vast wel heeft... thnx 4 the tip
 
En dat ledervet haal je dus niet in lullige kleine potjes bij de motorzaak, daarvoor ga je naar een ruitersportwinkel. ;) Ze hebben het daar zowel in vloeibare als in vaste vorm en het kost zo'n 12 euro per liter. Met 1 blik doe je echt jaren en het is misschien zelfs nog wel beter spul ook.
Ik gebruik hetzelfde spul voor mijn pak en m'n laarzen en ook voor zijtassen en toolrol.
Als je de boel hier regelmatig mee invet krijg je de vliegenlijken er ook veel beter af.

D'r zal hier vast wel weer iemand een geintje :+ :( van weten te maken maar probeer het toch maar eens.


Haha ja klopt bij een ruiterwinkel genoeg te koop. Ik heb geluk mijn dochters rijden op een knol en die hebben genoeg van dat spul. Sterker nog ze peotsen mijn pak regelmatig.
 
in bad leggen met wat zeep
full

:+
en ja dit werkt goed, wel goed laten drogen (niet in de volle zon) en daarna goed invetten
 
Ik maak mijn pak na elke ritje schoon met een natte doek. En ik moet zeggen dat mijn vooral witte pak verrassend wit is gebleven. Hier nog maar even meelezen, want ik ga 'm binnenkort ook ff helemaal reinigen en weer in het vet zetten?

Hoe zit het met meubel-leder-vet? Dat spul krijg toch ook elke dag aardig wat te verduren? Daar heb ik hier nog wel wat van staan...
 
Met eerdere opties eens: groene zeep in potten, niet in de flessen.

Ook prima voor je lederen bankstel :Y


in bad leggen met wat zeep
[afbeelding]
:+
en ja dit werkt goed, wel goed laten drogen (niet in de volle zon) en daarna goed invetten
Dat was nodig zo te zien :o
Of had je deze er net ingelegd, nadat jezelf in bad was geweest :+
 
Laatst bewerkt:
Ik maak mijn pak na elke ritje schoon met een natte doek. En ik moet zeggen dat mijn vooral witte pak verrassend wit is gebleven. Hier nog maar even meelezen, want ik ga 'm binnenkort ook ff helemaal reinigen en weer in het vet zetten?

Hoe zit het met meubel-leder-vet? Dat spul krijg toch ook elke dag aardig wat te verduren? Daar heb ik hier nog wel wat van staan...

:^

groene zeep werkt goed, maar ik pak gewoon na elk ritje een vaatdoekje met warm water en neem mn pak eff af als ik het nog aan heb, is makkelijk en pak blijf langer mooi :Y

invetten doe ik 3maal per jaar met rapide ledercrème = topspul :Y
 
Dit valt nog wel mee, op de foto heb ik het water al een keer ververst :X

hoop dat het dan het zwarte leer is dat afgeeft of leervet ofzo wat eraf komt, anders wat het zwaar nodig ja.

Zelf doe ik altijd na een ritje m'n pak even na met een washandje (bovenstuk eigenlijk alleen) omdat ik toch m'n helm vliegvrij maak (vind het erg vervelend om met een vizier vol vliegen te rijden).
 
hoop dat het dan het zwarte leer is dat afgeeft of leervet ofzo wat eraf komt, anders wat het zwaar nodig ja.

Zelf doe ik altijd na een ritje m'n pak even na met een washandje (bovenstuk eigenlijk alleen) omdat ik toch m'n helm vliegvrij maak (vind het erg vervelend om met een vizier vol vliegen te rijden).


het leer zal wel afgeven idd
Zal iig niet allemaal zweet een dooie vliegen zijn, hoop ik :+
 
in bad leggen met wat zeep
[afbeelding]
:+
en ja dit werkt goed, wel goed laten drogen (niet in de volle zon) en daarna goed invetten

Dit werd mij dus afgeraden....

Doen meer mensen het op deze manier?? En word je leer er soepeler van?
En wat voor zeep gebruiken jullie hiervoor?

Hier ook alleen invetten met originele spuitbusje van Rev-it
 
Dit werd mij dus afgeraden....

Doen meer mensen het op deze manier?? En word je leer er soepeler van?
En wat voor zeep gebruiken jullie hiervoor?

Hier ook alleen invetten met originele spuitbusje van Rev-it


pak is gewoon soepel gebleven
Er zat gewoon wasverzachter bij, daarna heb ik het goed uitgespoeld
 
Leer kan je ook prima insmeren met
transparante naaimachine olie.
Trekt snel in en plakt niet. :Y

Klik
 
Terug
Bovenaan Onderaan