Poetsen Poetsen Poetsen!

Ook op de ouderwetse manier net als ik met mijn XRV deed dus. Waxje, corrosiespraytje, kettingvet en klaar. Maar het huidige paard voor mijn deur is wat nieuwer/ duurder dus daar wil ik best wat meer moeite in steken deze netjes te houden. De 'naakte' vorkpoten die hij heeft bijvoorbeeld waren op mijn vorige motor netjes ingepakt dus geen omkijken naar.
Regenrijden heeft ook niet mijn voorkeur maar vermijden lukt ook niet altijd. Daarnaast staat ie onder een hoes die niet helemaal tot de grond reikt voor mijn deur. Drooghouden is dus nauwelijks een optie daarom maar goed inpakken met daarvoor bestemde middeltjes.
Boodschappenlijstje zover;
Natty's Paste Wax
EXP Pure Sealant
Spray & Clean Wheelcleaner
Wheel sealant (vraag me wel af of dit net zo goed werkt als corrosiespray)
Nog zoekende naar een middeltje om de matplastic delen (bijv rond de koplampen) netjes te houden.
Met de PB Spray and rinse zou ik wel oppassen. Dit is een erg sterk product en dient al zelf verdunt te worden. Dit product is ontworpen voor erg vieze auto velgen die onder het remstof zitten. In denk dat je met een simpele APC+D motor velgen ook goed schoon krijgt. De apc dien je ook 1:10 tot 1:20 te verdunnen dus het wordt dan een erg goedkoop product.
 
Ook op de ouderwetse manier net als ik met mijn XRV deed dus. Waxje, corrosiespraytje, kettingvet en klaar. Maar het huidige paard voor mijn deur is wat nieuwer/ duurder dus daar wil ik best wat meer moeite in steken deze netjes te houden. De 'naakte' vorkpoten die hij heeft bijvoorbeeld waren op mijn vorige motor netjes ingepakt dus geen omkijken naar.
Regenrijden heeft ook niet mijn voorkeur maar vermijden lukt ook niet altijd. Daarnaast staat ie onder een hoes die niet helemaal tot de grond reikt voor mijn deur. Drooghouden is dus nauwelijks een optie daarom maar goed inpakken met daarvoor bestemde middeltjes.
Boodschappenlijstje zover;
Natty's Paste Wax
EXP Pure Sealant
Spray & Clean Wheelcleaner
Wheel sealant (vraag me wel af of dit net zo goed werkt als corrosiespray)
Nog zoekende naar een middeltje om de matplastic delen (bijv rond de koplampen) netjes te houden.
Wheel sealant ga je niet gelukkig van worden op je blok delen ;)
Vind dat trouwens een wat tegenvallend product van poorboys..

Om jouw hele probleem in 1 x op te lossen adviseer ik Gyeon Can coat, is een spray coating die echt goed en makkelijk te verwerken is.
Kan zowel op lak als ongelakt, kunstof, metaal etc etc.
Dus dan kan de wax uit je lijst, de sealant ook en de wheel sealant ook.
Eind bedrag zal nog steeds zon beetje gelijk zijn .
 
Wheel sealant ga je niet gelukkig van worden op je blok delen ;)

Om jouw hele probleem in 1 x op te lossen adviseer ik Gyeon Can coat, is een spray coating die echt goed en makkelijk te verwerken is.
Kan zowel op lak als ongelakt, kunstof, metaal etc etc.
Moet nog even kijken wat ik met het blok doe idd.
Gyeon Can Coat ziet er veelbelovend uit. Zal er nogeens een nachtje over slapen.
 
Gyeon cancoat is ook gemakkelijk aan te brengen met de applicator die ze bij de duurdere coatings leveren. Voor de vele ronde delen lijkt het mij wel makkelijker om een gewoon doekje te gebruiken.

Ik gebruik zelf ook de gyeon cancoat en op de auto bleef het zeker 1 jaar goed werken. Op mijn crossmotor was het na 1 keer weg omdat alles gezandstraald word. 😂
 
Poets picca's*O*

IMG_20210528_152044.jpg

IMG_20210528_152102.jpg
 
Probleem is een beetje ik heb een etagewoning dus moet naar de wasstraat voor een hogedrukspuit. Voor mijn deur gaan lopen klooien met een emmertje gaat hem dus niet worden. Ik ben beter gebaat bij een spray-stay-rinse produkt zoals S100 ipv dat ik spul moet gaan verdunnen.
@LockOn Oké roept u maar. Waarmee conserveer jij je matzwarte plastic delen en je matzwarte achterbrug?
 
Gyeon cancoat is ook gemakkelijk aan te brengen met de applicator die ze bij de duurdere coatings leveren. Voor de vele ronde delen lijkt het mij wel makkelijker om een gewoon doekje te gebruiken.

Ik gebruik zelf ook de gyeon cancoat en op de auto bleef het zeker 1 jaar goed werken. Op mijn crossmotor was het na 1 keer weg omdat alles gezandstraald word. 😂
Klopt, gebruik zelf de applicator met de suede doekjes.
ronde delen en hoekjes met suede doekjes zonder applicator.

Ik heb op de auto de MOhs q2, zit er nu ruim 3.5 jaar op en word nu pas minder. Ga hem in de bouwvak doen met die nieuwe variant van gyeon , de Q2 syncro.

Voor de motorfietsen pak ik de can coat omdat he heel makkelijk en snel werkt en een geweldige standtijd heeft ( sowieso een vol seizoen met Cure als onderhoud middel )
 
Probleem is een beetje ik heb een etagewoning dus moet naar de wasstraat voor een hogedrukspuit. Voor mijn deur gaan lopen klooien met een emmertje gaat hem dus niet worden. Ik ben beter gebaat bij een spray-stay-rinse produkt zoals S100 ipv dat ik spul moet gaan verdunnen.
@LockOn Oké roept u maar. Waarmee conserveer jij je matzwarte plastic delen en je matzwarte achterbrug?
Wat dacht je van een handsprayer of zelfs een hand foamer ?

Hoge druk is echt niet nodig, goede shamppoo/ los week spullen wel
 
Klopt, gebruik zelf de applicator met de suede doekjes.
ronde delen en hoekjes met suede doekjes zonder applicator.

Ik heb op de auto de MOhs q2, zit er nu ruim 3.5 jaar op en word nu pas minder. Ga hem in de bouwvak doen met die nieuwe variant van gyeon , de Q2 syncro.

Voor de motorfietsen pak ik de can coat omdat he heel makkelijk en snel werkt en een geweldige standtijd heeft ( sowieso een vol seizoen met Cure als onderhoud middel )
Zit je ook op het CC forum?
 
Zijn er hier ervaringen met deze "starterset"...? Handig Schoonmaken
Niet specifiek deze set, maar een spons is wel wat achterhaalt. Tegenwoordig is een washmitt de standaard om krassen te voorkomen. De velgenspons lijkt een melamine spons, die zou ik zelf niet op m'n lak gebruiken.
De prijs is best heel ok, want als je dit allemaal los besteld bij Carclean, ben je zeker het dubbele kwijt.

Zelf gebruik ik de iK Foam Pro 2, Meguiars Shampoo plus en mashmitt.

Velgenreinger is wel heel agressief spul, dat gebruik ik niet voor de motor.
 
Idd, vooral niet moeilijk doen met die opgehemelde poetsspullen.

Ik heb Valma auto shampoo, klinkt niet zo goed als Maquiars oid maar ik krijg mijn motor ook wel schoon mee en dat al heel lang...

Teveel lui die gehersenspoeld worden door reklame..._O-
 
Idd, vooral niet moeilijk doen met die opgehemelde poetsspullen.

Ik heb Valma auto shampoo, klinkt niet zo goed als Maquiars oid maar ik krijg mijn motor ook wel schoon mee en dat al heel lang...

Teveel lui die gehersenspoeld worden door reklame..._O-
Dreft! Maakt nog het beste schoon.
 
Zijn er hier ervaringen met deze "starterset"...? Handig Schoonmaken
Als je wilt gaan foamen zou ik gaan voor een degelijke foamlans voor op een hogedrukreiniger(Monello Lancia bijv.). Die creëert ook werkelijk een dikke foamlaag waar je wat aan hebt. Echt een wereld van verschil ten opzichte van zo'n handmatige foamer zoals in dat pakket zit. (Karcher heeft ook een foamslans voor op een hogedrukreiniger maar die haalt bij lange na niet de resultaten die een Monello bijvoorbeeld haalt.)
 
Idd, vooral niet moeilijk doen met die opgehemelde poetsspullen.

Ik heb Valma auto shampoo, klinkt niet zo goed als Maquiars oid maar ik krijg mijn motor ook wel schoon mee en dat al heel lang...

Teveel lui die gehersenspoeld worden door reklame..._O-
Schoon wordt het met chloor en azijn ook wel hoor.
Dreft! Maakt nog het beste schoon.
Ik was mezelf ook met opgeloste vaatwastabletten, daarmee krijg je echt alles eraf. ;)

Gewoon een (goede) autoshampoo gebruiken ipv huis tuin en keuken afwasmiddelen.
Er is een reden waarom er verschil tussen die producten zit.
 
Voor de auto gebruik ik ook de Monello lancia 2.0 maar voor de motor vindt ik dat overdreven. Voor de motor gebruik ik ook de IK foam pro 2 en deze geeft niet zo'n dikke schuimlaag als de lancia maar als je een goede foam shampoo hebt is er zeker niks mis mee.

Dreft heeft een hele goede ontvettende werking maar is erg sterk voor een normale onderhoudswas. Als je motor erg vies is kan het geen kwaad om wat dreft bij je autoshampoo sop te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan