Poetsen Poetsen Poetsen!

Zijn er hier ook mensen die hun motor hebben (laten) coaten?

Krijg (hopelijk) mijn nieuwe motor binnen en zit er wel over na te denken dit te (laten) doen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
 
Zijn er hier ook mensen die hun motor hebben (laten) coaten?

Krijg (hopelijk) mijn nieuwe motor binnen en zit er wel over na te denken dit te (laten) doen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Ja.
Auto s en motor gedaan, allemaal uitsluitend met gyeon producten ( zowel spray coating als glas )
Top resultaat maar alleen mogelijk als je de juiste spullen en kennis hebt !

IMG-20200825-WA0075.jpg
Mohs2 glas coating

Recent nog een amg gedaan met deaaller nieuwste versie mohs en laag skin er over voor extra gladheid en beading, gaf helemaal een super resultaat.

Can coat is makkelijker in gebruik en verwerking, is ook een stuk beter betaalbaar 20210221_204915.jpg
 
Zelf gebruik ik ook veel Gyeon producten maar ook veel andere merken zoals Poorboys world, Bilthamber, Dodo juice, Monello en Nanolex.

Ik heb zelfs mijn crossmotor in de Gyeon cancoat gezet maar dat was er na een aantal dagen weer vanaf. 😂
Bij de auto houdt hij het veel langer vol.
 
Zelf gebruik ik ook veel Gyeon producten maar ook veel andere merken zoals Poorboys world, Bilthamber, Dodo juice, Monello en Nanolex.

Ik heb zelfs mijn crossmotor in de Gyeon cancoat gezet maar dat was er na een aantal dagen weer vanaf. 😂
Bij de auto houdt hij het veel langer vol.
Klopt, heb het idee dat het alleen "werkt"op lak.
Kunstof e.d. lijkt ook enige tijd iets meer glans te hebben maar daar was je het zo weer van af.

Ik gebruik ook allerlei merken hoor, alleen qua coating uitsluitend gyeon ;)
 
Ik heb het ook op metalen onderdelen gebruikt en op de vinyl stickers maar ik denk dat het meer aan het zandstralen van de modder lag als de hechting op de ondergrond. Op de ergste plekken was het na 1 keer rijden er al vanaf.
 
Ik wist niet eens dat poetsen zo'n ding was...

Gebruik gewoon een lauw emmertje water met autoshampoo, een spons en een microvezeldoek. Geen strepen en/of krassen in de voorbije tien jaar door het (slecht) poetsen. Alles glansde ook altijd mooi. Ketting reinigen nog nooit in mijn leven gedaan, alleen smeren. Velgen werden ook gewoon met datzelfde emmertje gedaan. Reed ook alle seizoenen door en moto's zijn altijd als nieuw overgenomen.

Volgens mij dien ik eens een cursus te volgen. :9

Ga me eens een washmitt aanschaffen en die twee emmer methode proberen. Een keramisch laagje lijkt me misschien ook nog eens wat.

Hoe maak jij eigenlijk die ketting 'proper' zonder schade te berokkenen? Afborstelen tot daar toe maar toch geen producten er op? Liet deze altijd lekker vettig.
 
De ketting schoon maken is eigenlijk onzin.
Maar als je deze toch graag wil reinigen.
Gebruik dan een dunne olie zoals motorolie of lampolie.
 
Ik heb het ook op metalen onderdelen gebruikt en op de vinyl stickers maar ik denk dat het meer aan het zandstralen van de modder lag als de hechting op de ondergrond. Op de ergste plekken was het na 1 keer rijden er al vanaf.
Hahha ja zandstralen is wel een dingetje.. daar kan zelfs de glas coating niet tegen denk ik.

Misschien is een product als bathe + of cure iets voor de crosser ?
Ik gebruik beide sowieso om de coatingen te onderhouden/updaten.
Vooral cure is echt heerlijk spul
 
Hoe maak jij eigenlijk die ketting 'proper' zonder schade te berokkenen? Afborstelen tot daar toe maar toch geen producten er op? Liet deze altijd lekker vettig.

Precies mijn idee. Laat maar lekker vettig. Er zijn mensen die ontvetters op de ketting gebruiken om hem helemaal schoon te krijgen, en vervolgens vetten ze hem weer in. Ik zie de meerwaarde hier niet van. Hooguit dat de O of X ringen juist uitdrogen door ontvetter waardoor alles sneller slijt.

Af en toe maak ik m'n ketting wel schoon hoor, gewoon voor het 'grove vuil', maar voornamelijk voor het zicht.
Een paar keer per jaar even een droge doek langs de ketting halen en het grove vuil er af vegen, dan is hij weer mooi goud.



Verder ben ik niet zo'n poetser. Ik was m'n motor (sinds ik de gsx-f heb) regelmatig en zet hem soms in de was. Ik gebruik, om het simpel te houden, alles van muc-off. Overal te krijgen en werkt prima. Eerst afspoelen, dan sop er over, zachte spons voor het kuipwerk, borstel voor de rest. Drogen met microvezel en de gelakte delen in de was. Uurtje bezig op die manier. Heel af en toe heb ik wel echt zin in, dan pak ik de bumperspray er bij voor alle zwarte plastic delen, neem ik de ketting af zoals hierboven genoemd.

Schoner/glimmender dan dit wordt m'n 22 jaar oude gebakje niet.

1626112373191-png.1653942
 
Hahha ja zandstralen is wel een dingetje.. daar kan zelfs de glas coating niet tegen denk ik.

Misschien is een product als bathe + of cure iets voor de crosser ?
Ik gebruik beide sowieso om de coatingen te onderhouden/updaten.
Vooral cure is echt heerlijk spul
Cure heb ik nog nooit gebruikt. Ik gebruik voor de crossmotor regelmatig Sonax Brilliant Shine Detailer. Mede omdat ik een 5L kan heb en omdat die niet erg snel te gebruiken is. Na een jaar met dezelfde stickerset op de motor is die ook niet echt meer kras vrij en ben ik er op sommige plekken doorheen gesleten dus zo super netjes houdt ik hem niet meer bij als in het begin. 😂
 
Hahha ja zandstralen is wel een dingetje.. daar kan zelfs de glas coating niet tegen denk ik.

Misschien is een product als bathe + of cure iets voor de crosser ?
Ik gebruik beide sowieso om de coatingen te onderhouden/updaten.
Vooral cure is echt heerlijk spul
Wat maakt Cure zulk heerlijk spul?
Zat net te lezen over Bathe+ vs Wetcoat vs Cure.
Cure moet je aanbrengen en uitwrijven met een doek, de andere twee spoel je weer weg. Veel verder met vergelijken kwam ik niet.
Ben benieuwd!
 
Cure is de sh*t omdat ;

Het een betere beading en "standtijd"heeft dan bathe+ en wetcoat ( wat trouwens ook beide super middelen zijn en sneller te verwerken )

Zoals gezegd gebruik ik de combi Bathe+ en cure, cure om de maand denk ik en Bathe+ in de maand dat ik geen cure gebruik ( volg je het nog ?! :) )
Zo heb ik altijd een super glanzende auto met super sheeting en beading.

Officieel is de cure volgens mij eens per 3 maand nodig om de coating op te frissen en te onderhouden.
 
Cure is de sh*t omdat ;

Het een betere beading en "standtijd"heeft dan bathe+ en wetcoat ( wat trouwens ook beide super middelen zijn en sneller te verwerken )

Zoals gezegd gebruik ik de combi Bathe+ en cure, cure om de maand denk ik en Bathe+ in de maand dat ik geen cure gebruik ( volg je het nog ?! :) )
Zo heb ik altijd een super glanzende auto met super sheeting en beading.

Officieel is de cure volgens mij eens per 3 maand nodig om de coating op te frissen en te onderhouden.
Duidelijk! Ben al erg te spreken over Bathe+, dus dan Cure me zeker aanspreken.
 
Dit is mijn nieuwe aanwinst. Hij is nieuw en zo wil ik hem graag houden. Wie kan/wil mij op weg helpen met welke spullen ik moet gaan aanschaffen. 2 emmers, washmitt maar welke spullen voor de lak, velgen, schoonmaken en beschermen.
 

Bijlagen

  • 4B2887E9-517D-4C82-9BDC-4254327F9C14.jpeg
    4B2887E9-517D-4C82-9BDC-4254327F9C14.jpeg
    671,6 KB · Weergaven: 57


Begin hier maar eens met lezen.
Of alle 100 pagina's hier voor:+
 
Dit is mijn nieuwe aanwinst. Hij is nieuw en zo wil ik hem graag houden. Wie kan/wil mij op weg helpen met welke spullen ik moet gaan aanschaffen. 2 emmers, washmitt maar welke spullen voor de lak, velgen, schoonmaken en beschermen.
Carclean.nl
Je kan daar lid worden van het forum of een keer langs de showroom voor advies en je spullen kopen.

Nanolex en Gyeon zijn goeie merken.
Je kunt beginnen met Gyeon Bathe als shampoo en Gyeon wax voor de lak en velgen. Die wax laat je 30 minuten drogen voordat je hem uit wrijft, door de lange droogtijd is beter om het binnen te verwerken. Anders een Collonite of Bilt Hamber wax.

Waxworld is ook een leuke winkel.
 
XCP-Rust Blocker besteld, eens kijken of het nog beter is dan ACF zoals beweerd in MotorcycleNews en Ride Magazine.
Misschien behandel ik wel de linkerkant met ACF en rechts met XCP.
Heb nog wel ff tijd, het ziet er niet naar uit dat er al gestrooid gaat worden.
 
Hoi!

Na het lezen van dit topic heb ik besloten om een IK foamer te halen om mijn nieuwe MT10 een beetje schoon te houden :)
Maar met welke shampoo zou ik het beste resultaat krijgen, er zijn tegenwoordig zoveel soorten! Ik weet van mijzelf dat ik geen fan ben van poetsen dus een shampoo met een wax erin zou wel prettig zijn ;)

Hebben jullie tips voor mij?

Als wax gebruik ik Collinite 845, deze heb ik voor de auto. En kan ook vast wel op de MT10 :)
 
Welke shampoo is het minst belangrijke deel. Ze werken eigenlijk allemaal wel. Ik vind Meguiars Gold Wash altijd prettig maar om eerlijk te zijn maak je mij met een shampoo van de Action ook gelukkig. De was in een shampoo is puur om geen krassen tijdens het wassen te veroorzaken vaak en om beter op te drogen. Het heeft niet een wax effect.

Verder kun je de wax die je hebt uiteraard op de motor gebruiken.
 
Wat verwacht je precies?
Een shampoo gebruik je om te wassen (water, emmers, washmitt) en foamer gebruik je om een prewash (foam) aan te brengen op je auto of motor.

Zoek je een foam dat effectief schoon maakt (Bilt Hamber autofoam) of die lekker foamed (Ultimate snow foam)?

Japan26 heeft een goede shampoo of Born to be mild.
 
Wat ik precies verwacht is simpel, de motor moet mooi schoon worden met zo min mogelijk werk ;)
@Neelis_V4 je zegt dat je met een foamer een pre wash aanbrengt, wat is de stap daarna dan?
Zoals ik het zie is het toch gewoon op deze manier?

Motor afspoelen van boven naar onder.
Motor infoamen.
Met een washmitt wassen.
Afspoelen en drogen.
In de wax zetten.
 
No !

Na foamen altijd afspoelen ! Daarna pas wassen.

Foam is voor het losweken van vuil, als je hiermee meteen gaat wassen verplaats je het vuil over je hele motor ( incl de bijbehorende krassen etc )
 
Beetje ofr topic,maar als ik mijn auto door de wasstraat doe ,doet hij alles in 1 reinigen waxen en pantser plus aanbrengen
En dan is hij als nieuw
Jammer dat je op de motor zo nat wordt
 
Hhahah voor de mensen zoals jij ( en heel groot deel van nl ) , die klakkeloos de bordjes geloven, zijn er gelukkig wasstraten ;)

Voor de mensen die iets verder kijken dan hun neus lang is zijn er alternatieven zodat je lak er wel echt als nieuw uitziet
 
  • Leuk
Waarderingen: Ztje
Terug
Bovenaan Onderaan