Poetsen Poetsen Poetsen!

Mooi resultaat zeg! Pfiew... kost een paar uurtjes maar dan heb je ook wat. In ieder geval niemand die hem uit 1998 zou schatten ;)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er top uit voor die leeftijd!
Tip: zou die koffie met melk en suiker in je voorrem reservoir eens vervangen voor een heldere versie.
 
Netjes hoor... en wat een p0rno ding blijft zo'n Blade. Wat heb je besteld voor de overige delen?

dank allen *D

Heb nog de CG light klay kit, monelli raffino mezze + zwarte witte en oranje pad. Doekjes en een aplicator, CG pro detailler en CG hybrid v7 besteld :+
 
Ziet er top uit voor die leeftijd!
Tip: zou die koffie met melk en suiker in je voorrem reservoir eens vervangen voor een heldere versie.

Thanks! Remvloistof is 8 maanden geleden (3000km geleden) nog vervangen.

Mooi resultaat zeg! Pfiew... kost een paar uurtjes maar dan heb je ook wat. In ieder geval niemand die hem uit 1998 zou schatten ;)

Bedankt! Het was die 14 uur absoluut waard ;-)
 
Wow! Jammer idd dat je geen foto's hebt van hoe het er eerst uit zag, maar die lak glanst en spiegels geweldig! Heel mooi hoe je die straattegels ziet weerspiegelen op je onderkuip!
De krassen heb je weggehaald met polijsten?


Thanks! Vind zelf die reflectie ook heel mooi. Krassen zijn verwijderd door medium en licht polijstmiddel. Vervolgen behandeld met een glaze (product om lak te voeden) en 2 lagen wax.
 
Even een vraaagje: ik gebruik nu S100 totaalreiniger om de motor een beetje te reinigen voordat ik begin met wassen maar dit werkt niet echt goed. Nu ben ik op zoek naar beter spul hiervoor. Hebben jullie misschien tips voor mij? Gaat dan om het kuipwerk en de velgen.
 
Even een vraaagje: ik gebruik nu S100 totaalreiniger om de motor een beetje te reinigen voordat ik begin met wassen maar dit werkt niet echt goed. Nu ben ik op zoek naar beter spul hiervoor. Hebben jullie misschien tips voor mij? Gaat dan om het kuipwerk en de velgen.

Kuipwerk kan je het beste gewoon met een autoshampoo wassen icm een washmitt en daarna drogen met een droogdoek.

Je velgen is het makkelijkst met een all purpose cleaner, omdat vettigheid niet wordt verwijderd met een velgenreiniger. Hou je ze goed bij is vaak een shampoo ook al voldoende.

Een goedkope goed werkende shampoo is Chemical Guys mr. Pink. Een goede goedkopere APC is All Clean + Van chemical guys :)
 
Kuipwerk kan je het beste gewoon met een autoshampoo wassen icm een washmitt en daarna drogen met een droogdoek.

Je velgen is het makkelijkst met een all purpose cleaner, omdat vettigheid niet wordt verwijderd met een velgenreiniger. Hou je ze goed bij is vaak een shampoo ook al voldoende.

Een goedkope goed werkende shampoo is Chemical Guys mr. Pink. Een goede goedkopere APC is All Clean + Van chemical guys :)

Bedankt voor de tips :)
 
Ik heb trouwens ook een DAP500 die ik af en toe op de auto gebruik. Maar ik vroeg me af wat er gebeurt met de stickers op mijn motor als ik de DAP gebruik icm een SSR. Iemand een idee?
 
Ik heb trouwens ook wat leuks binnen om te proberen:

Yim-1apvyz2Cj0BEX2Z4J1TlVRAwXH79e3ueg2mHjRE
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat voor wazig goedje?

Je kan het een extreme sealant noemen of een coating zonder krasbestendigheid.

Het is, zoals een coating, gebasseerd op SiO2 waardoor het extreem lang blijft zitten. +- een jaar. En het is gemakkelijk aan te brengen omdat het in een spuitfles zit. Nadeel is dan wel weer dat het geen bescherming tegen krassen geeft, wat een normale coating wel doet.
 
full


Meer heb ik niet nodig.

Ik spuit de motor in met dasty muv de ketting en tandwielen. Na een minuut of vijf pak ik de tuinslang en spoel de dasty eraf.
Vervolgens wat water in een emmer, met een scheutje dasty. Sponsje erbij en kuipdelen schoonvegen met sponsje. Geheel weer afspoelen, afdrogen en tadaaa

Kost me meestal een kwartiertje.
 
Blijf dat vooral zo doen als het bevalt ;)

Denk dat de meeste die hier in dit topic komen een iets hogere kwaliteit grens hebben.
Oftewel wassen met 2 emmers met grid guards erin en gebruik maken van een ph neutrale shampoo die de wax niet aantast.
En dan heb ik het nog niet over de staat van de lak zelf O-)
 
Blijf dat vooral zo doen als het bevalt ;)

Denk dat de meeste die hier in dit topic komen een iets hogere kwaliteit grens hebben.
Oftewel wassen met 2 emmers met grid guards erin en gebruik maken van een ph neutrale shampoo die de wax niet aantast.
En dan heb ik het nog niet over de staat van de lak zelf O-)


heb zelf nog NOOIT mijn motor gepoetst, en denk dat er genoeg zijn die dat ook zelden of nooit doen
 
[afbeelding]

Meer heb ik niet nodig.

Ik spuit de motor in met dasty muv de ketting en tandwielen. Na een minuut of vijf pak ik de tuinslang en spoel de dasty eraf.
Vervolgens wat water in een emmer, met een scheutje dasty. Sponsje erbij en kuipdelen schoonvegen met sponsje. Geheel weer afspoelen, afdrogen en tadaaa

Kost me meestal een kwartiertje.
Helemaal gelijk, maar hoe bescherm je hierna de lak? :P
 
Heeft iemand voor mij een linkje of afbeelding van een betaalbaar poets setje of poets spul?
Ik zet hem nu na het wassen vaak in de turtle wax maar wil toch een stapje verder.
Ik wil een mooie volle glans zoals op de foto's in dit topic. Veel termen zijn voor mij onbekend die ik hier tegen kom dus weet niet echt wat ik nou moet hebben en wat niet.
 
Meer glans krijg je niet van een beetje waxen. Met turtle wax is niks mis. Nadeel is dat het spul nogal witte stukjes achterlaat als je te lang wacht met uitwrijven en het aanbrengt op rubber. Glimmen doet het echter prima en het is prima wax qua bescherming. Gewoon lekker op maken die fles en dan pas iets anders kopen.

Glanzen krijg je van GOED wassen, kleien eventueel, polijsten en dan pas waxen. Mooie polish om oude lak weer netjes te krijgen is Ultimate Compound van Meguairs. Daarmee krijg je echt weer een gladde motor. Het waxen is meer voor bescherming en de slagroom op de taart.
 
Heeft iemand voor mij een linkje of afbeelding van een betaalbaar poets setje of poets spul?
Ik zet hem nu na het wassen vaak in de turtle wax maar wil toch een stapje verder.
Ik wil een mooie volle glans zoals op de foto's in dit topic. Veel termen zijn voor mij onbekend die ik hier tegen kom dus weet niet echt wat ik nou moet hebben en wat niet.


Een pakket bestaat niet want je hebt voor alle soorten en kleuren weer andere producten. Stuur mercury uit dit topic eens een berichtje hij kan je perfect adviseren. Heeft mij ook erg goed geholpen :}
 
Is er niet een x een poetsworkshop te doen onder leiding van de ervaren poetsers in dit topic .
Ik wil mijn motor ook graag super laten glimmen en onderhouden . Mij ontbreekt de kennis van de producten etc . Het zou voor de leken best mooi zijn om in de praktijk onder toezicht van de ervaren mensen met de juiste producten hun motor er mooi bij te zetten . Mogen ook best kosten aan verbonden zijn . Misschien ziet iemand hier mogelijkheid toe om dit te organiseren . Mijn motor staat er niet slecht bij , maar volgens mij kan het met de juiste producten en werkmethode nog wel beter .
 
Is er niet een x een poetsworkshop te doen onder leiding van de ervaren poetsers in dit topic .
Ik wil mijn motor ook graag super laten glimmen en onderhouden . Mij ontbreekt de kennis van de producten etc . Het zou voor de leken best mooi zijn om in de praktijk onder toezicht van de ervaren mensen met de juiste producten hun motor er mooi bij te zetten . Mogen ook best kosten aan verbonden zijn . Misschien ziet iemand hier mogelijkheid toe om dit te organiseren . Mijn motor staat er niet slecht bij , maar volgens mij kan het met de juiste producten en werkmethode nog wel beter .

Toevallig ben ik daar mee bezig om dat te doen in samenwerking met Silverline Den Haag. Gewoon een simpele basis cursus, waarin uitgelegd wordt hoe je het beste de motorfiets kan aanpakken en uiteraard laten zien en zelf doen :)
 
ok, ik ben Noob in dit topic.

leaseauto: nooit gepoetst. (deed mdv wel eens voor bruiloften enzo)
de huur- en leenmotoren: zelden.

Eigen motor: Da's anders.. maar ik sta niet echt te trappelen om te poetsen.
hij (Zij!) moet eerst en vooral RIJDEN.

maar nu die eeuwige vliegen op windsherm en kuip. grrr.

Wat oh Wat is daar het beste aan te doen?
zijn er coatings of spuitbusjes (Liquid bra, zouden de americanen het noemen) ?
of gewoon wachten op meer regen, en dan spoelt het wel weer af?

ik wil op _Mijn_ motor toch eigenlijk wel een mooi + schoon sherm en kuip...

(en de helm ziet er ook niet uit, ik leg bijna dagelijks een nat stuk keukenpapier op het vizier, en dat werkt prima, maar de rest vd helm is "een vliegenkerkhof met een helm eronder" (zoals een collega zei).

so feel free to Point me to some tips...
 
Terug
Bovenaan Onderaan