Poetsen Poetsen Poetsen!

voor het verwijderen van vliegen en insecten bestaan allerlei wondermiddeltjes. Insectfree, insectclean, speciale sponsjes..

beter niet aan beginnen. Die middeltjes zijn vrij agressief en de sponsjes veroorzaken vaak krassen. Dus in feite wat je doet op je vizier, werkt ook het beste op je kuipruit en kuip. Beste is om een microvezel doek zeiknat te maken met goed heet water en die een paar minuten op de kuip te leggen. Zo weken de vliegen lekker in en 2 keer wrijven en ze zijn weg :)

Als je het kapwerk en de ruit inwaxt met een synthetische wax (a.k.a. sealant) dan wordt het lekker glad en blijven de vliegen sowieso minder goed zitten. Scheelt weer met schoonmaken de volgende keer ;)
 
voor het verwijderen van vliegen en insecten bestaan allerlei wondermiddeltjes. Insectfree, insectclean, speciale sponsjes..

beter niet aan beginnen. Die middeltjes zijn vrij agressief en de sponsjes veroorzaken vaak krassen. Dus in feite wat je doet op je vizier, werkt ook het beste op je kuipruit en kuip. Beste is om een microvezel doek zeiknat te maken met goed heet water en die een paar minuten op de kuip te leggen. Zo weken de vliegen lekker in en 2 keer wrijven en ze zijn weg :)

Als je het kapwerk en de ruit inwaxt met een synthetische wax (a.k.a. sealant) dan wordt het lekker glad en blijven de vliegen sowieso minder goed zitten. Scheelt weer met schoonmaken de volgende keer ;)

Thx, kan ik al wat mee.
wat voor "synthetische wax" of sealant soorten/merken zijn er?, waar te vinden ?
 
Heeft iemand voor mij een linkje of afbeelding van een betaalbaar poets setje of poets spul?
Ik zet hem nu na het wassen vaak in de turtle wax maar wil toch een stapje verder.
Ik wil een mooie volle glans zoals op de foto's in dit topic. Veel termen zijn voor mij onbekend die ik hier tegen kom dus weet niet echt wat ik nou moet hebben en wat niet.
Meer glans krijg je niet van een beetje waxen. Met turtle wax is niks mis. Nadeel is dat het spul nogal witte stukjes achterlaat als je te lang wacht met uitwrijven en het aanbrengt op rubber. Glimmen doet het echter prima en het is prima wax qua bescherming. Gewoon lekker op maken die fles en dan pas iets anders kopen.

Glanzen krijg je van GOED wassen, kleien eventueel, polijsten en dan pas waxen. Mooie polish om oude lak weer netjes te krijgen is Ultimate Compound van Meguairs. Daarmee krijg je echt weer een gladde motor. Het waxen is meer voor bescherming en de slagroom op de taart.

Dit bovenstaande inderdaad. Echter ben je voor dit soort setjes gelijk vrij veel geld kwijt, je zit hier al vrij snel tegen de 100 euro aan.

Belangrijkste is dus gewoon het goed wassen van de motor. Dus met de 2-emmer methode, een goede washmitt en een goede autoshampoo. Verder zou ik wel aanraden om turtle wax weg te zetten en naar een mooie carnauba wax over te stappen. Zeker op al die gekke kawa kleuren (ik zie een groene z750 op je foto), heeft dat wel een toevoeging in de glans. Een syntetische wax (zoals turtle wax) is over het algemeen wat doffer, waar je met een carnauba wax de nattere glans krijgt.

Overigens is het wel waar wat Sierria November zegt; de echte glans komt van de staat van je lak. Waar vuil zit, zit geen glans ;) Ook de doffe plekken die je vaak bij de tank ziet, zijn gewoon heel veel kleine krasjes bij elkaar. Als je dat soort dingen weghaalt, krijg je pas je echte glans terug.

Thx, kan ik al wat mee.
wat voor "synthetische wax" of sealant soorten/merken zijn er?, waar te vinden ?

Nadeel is echter dat dit allemaal niet goed blijft hechten op een kuipruit. Blijft wel redelijk lang zitten, maar niet zoals bij lak. Ik zou in jou geval voor de collinite 845 gaan. Dat is dan geen syntetische wax, maar blijft wel net zo lang zitten als een sealant.

Overigens kan je voor vliegen verwijderen inderdaad de methode van kevin gebruiken. Wil je het gewoon meenemen in je wasbeurt, kan je kijken naar Chemical Guys Bug Bugger. Dit kan je toevoegen aan je shampoo en weekt vliegen los :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zet mijn helm inclusief vizier 1 a 2 keer per jaar in de was.
De zelfde was die ik voor de motor/auto gebruik.
(butter wet wax).
Dan week je de vliegen er zo af
 
Ik zet mijn helm inclusief vizier 1 a 2 keer per jaar in de was.
De zelfde was die ik voor de motor/auto gebruik.
(butter wet wax).
Dan week je de vliegen er zo af

Je vizier zou ik een klein beetje mee oppassen. Sommige fabrikanten (zoals shoei) zetten er een coating op. T zal vast goed gaan, maar shoei adviseert om het niet te doen.

Zie ook dit filmpje:
 
Je vizier zou ik een klein beetje mee oppassen. Sommige fabrikanten (zoals shoei) zetten er een coating op. T zal vast goed gaan, maar shoei adviseert om het niet te doen.

Zie ook dit filmpje:

filmpje lukt niet op werk..

maar mn vizier is me dermate dear dat ik daar eigneljik alleen met WATER op wil klooien.
voor lange trip ga ik gweoon nieuw vizier + pinlock kopen. simples. (hoop ik)
(er zitten na 1 jaar enkele krasjes op)
 
Vizier zet ik altijd in de Reload. Werkt super en makkelijk schoon te maken.
Helm zelf staat in de CarPro Cquartz UK O-)
 
nu we het over helmen hebben..

ik heb een matte helm. Ding is altijd helemaal vettig van de vingerafdrukken en dat is zo lastig weg te poetsen op die matte lak..

is er geen matte was te krijgen? Misschien dat dat wat helpt?
 
Hier idem Reload alleen dan de hele helm. Heb sinds kort ook dat nieuwe merk Gyeon en dan de Cure variant das hetzelfde soort product.

Klopt inderdaad. Overigens ben ik sinds gister Gyeon Dealer geworden *O* .

nu we het over helmen hebben..

ik heb een matte helm. Ding is altijd helemaal vettig van de vingerafdrukken en dat is zo lastig weg te poetsen op die matte lak..

is er geen matte was te krijgen? Misschien dat dat wat helpt?

Chemical Guys Jetseal Matte. Of om het bij the houden, chemical Guys Matte detailer.

Of Carpro Reload natuurlijk, om met bovenstaande reacties mee te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Klopt inderdaad. Overigens ben ik sinds gister Gyeon Dealer geworden *O* .Chemical Guys Jetseal Matte. Of om het bij the houden, chemical Guys Matte detailer.

Of Carpro Reload natuurlijk, om met bovenstaande reacties mee te gaan.
thanks, wist niet dat Reload ook voor mat was. Wel makkelijk in zo'n spuitflesje ook.
Je ziet de bestelling wel komen haha ;)
 
Gefeliciteerd M3rcury!

Ga je de complete lijn doen of een deel ervan?

Ik heb de complete lijn op wat grootverpakkingen na. Ben nu bezig met het aanmaken van de producten.aar d kost even wat moeite met deze drukte :p
 
Dit bovenstaande inderdaad. Echter ben je voor dit soort setjes gelijk vrij veel geld kwijt, je zit hier al vrij snel tegen de 100 euro aan.

Belangrijkste is dus gewoon het goed wassen van de motor. Dus met de 2-emmer methode, een goede washmitt en een goede autoshampoo. Verder zou ik wel aanraden om turtle wax weg te zetten en naar een mooie carnauba wax over te stappen. Zeker op al die gekke kawa kleuren (ik zie een groene z750 op je foto), heeft dat wel een toevoeging in de glans. Een syntetische wax (zoals turtle wax) is over het algemeen wat doffer, waar je met een carnauba wax de nattere glans krijgt.

Overigens is het wel waar wat Sierria November zegt; de echte glans komt van de staat van je lak. Waar vuil zit, zit geen glans ;) Ook de doffe plekken die je vaak bij de tank ziet, zijn gewoon heel veel kleine krasjes bij elkaar. Als je dat soort dingen weghaalt, krijg je pas je echte glans terug.Nadeel is echter dat dit allemaal niet goed blijft hechten op een kuipruit. Blijft wel redelijk lang zitten, maar niet zoals bij lak. Ik zou in jou geval voor de collinite 845 gaan. Dat is dan geen syntetische wax, maar blijft wel net zo lang zitten als een sealant.

Overigens kan je voor vliegen verwijderen inderdaad de methode van kevin gebruiken. Wil je het gewoon meenemen in je wasbeurt, kan je kijken naar Chemical Guys Bug Bugger. Dit kan je toevoegen aan je shampoo en weekt vliegen los :)

Bedankt voor de reactie! ik ga eens op zoek naar deze middelen om mijn kawa nog mooier te maken O-)
 
Toevallig ben ik daar mee bezig om dat te doen in samenwerking met Silverline Den Haag. Gewoon een simpele basis cursus, waarin uitgelegd wordt hoe je het beste de motorfiets kan aanpakken en uiteraard laten zien en zelf doen :)

Inderdaad het zelf doen onder begeleiding met wetende welke middellen je een nog wat mooier resultaat krijgt .
Gewoon bij je eigen motor het poetstraject doorlopen .
 
Ik heb een vraagje betreft mn ketting.

Ik wil van de week eens mn ketting schoonmaken. Hij ziet er niet uit. Nu zie ik dat er honderd duizend producten zijn om de ketting schoon te maken. Ikzelf zit er aan te denken het met lampenolie en een kwastje te gaan doen.

Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben? Is dit een beetje goed te doen? Eventueel met een tandenborstel het achter tandwiel beetje schoon schrobben ofzo...
 
Ik heb een vraagje betreft mn ketting.

Ik wil van de week eens mn ketting schoonmaken. Hij ziet er niet uit. Nu zie ik dat er honderd duizend producten zijn om de ketting schoon te maken. Ikzelf zit er aan te denken het met lampenolie en een kwastje te gaan doen.

Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben? Is dit een beetje goed te doen? Eventueel met een tandenborstel het achter tandwiel beetje schoon schrobben ofzo...

Zal die best mooi schoon van worden, maar goed voor je ketting is het absoluut niet.
Je hebt ketting cleaner, werkt goed. Ff inspuiten, in laten trekken en afspoelen.
Wat ook zelfs werkt is het motor schoonmaak spul van muc-off. Al de troep(zand e.d.) loopt van je ketting af. Kan je de rest van je fiets ook mee wassen, al weet ik niet hoe ze tegen dat spul aankijken hier.
 
Inderdaad het zelf doen onder begeleiding met wetende welke middellen je een nog wat mooier resultaat krijgt .
Gewoon bij je eigen motor het poetstraject doorlopen .

Yes, dat is inderdaad de bedoeling. Gewoon een avondvullend programma. Ik zal daar wat dingen uitleggen dmv. een presentatie, en daarna wat voordoen. Daarna kan je zelf aan de slag, uiteraard onder begeleiding :)
Ik heb een vraagje betreft mn ketting.

Ik wil van de week eens mn ketting schoonmaken. Hij ziet er niet uit. Nu zie ik dat er honderd duizend producten zijn om de ketting schoon te maken. Ikzelf zit er aan te denken het met lampenolie en een kwastje te gaan doen.

Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben? Is dit een beetje goed te doen? Eventueel met een tandenborstel het achter tandwiel beetje schoon schrobben ofzo...

Zal die best mooi schoon van worden, maar goed voor je ketting is het absoluut niet.
Je hebt ketting cleaner, werkt goed. Ff inspuiten, in laten trekken en afspoelen.
Wat ook zelfs werkt is het motor schoonmaak spul van muc-off. Al de troep(zand e.d.) loopt van je ketting af. Kan je de rest van je fiets ook mee wassen, al weet ik niet hoe ze tegen dat spul aankijken hier.

Lampenolie gaat wel goed voor je ketting. Is echt een goede ontvetter die je o of x ringen niet aantast. :)
 
Is er niet een x een poetsworkshop te doen onder leiding van de ervaren poetsers in dit topic .
Ik wil mijn motor ook graag super laten glimmen en onderhouden . Mij ontbreekt de kennis van de producten etc . Het zou voor de leken best mooi zijn om in de praktijk onder toezicht van de ervaren mensen met de juiste producten hun motor er mooi bij te zetten . Mogen ook best kosten aan verbonden zijn . Misschien ziet iemand hier mogelijkheid toe om dit te organiseren . Mijn motor staat er niet slecht bij , maar volgens mij kan het met de juiste producten en werkmethode nog wel beter .

vandaag langs geweest bij M3rcury *O*
heb een demonstratie gekregen van een paar producten en met paar tips over hoe je het best te werk kan gaan. heeft 20min geduurd. is zeker een aanrader :Y
 
Yes, dat is inderdaad de bedoeling. Gewoon een avondvullend programma. Ik zal daar wat dingen uitleggen dmv. een presentatie, en daarna wat voordoen. Daarna kan je zelf aan de slag, uiteraard onder begeleiding :)Lampenolie gaat wel goed voor je ketting. Is echt een goede ontvetter die je o of x ringen niet aantast. :)

Ik meld me zeker aan als het zo ver komt.
 
Zal die best mooi schoon van worden, maar goed voor je ketting is het absoluut niet.
Je hebt ketting cleaner, werkt goed. Ff inspuiten, in laten trekken en afspoelen.
Wat ook zelfs werkt is het motor schoonmaak spul van muc-off. Al de troep(zand e.d.) loopt van je ketting af. Kan je de rest van je fiets ook mee wassen, al weet ik niet hoe ze tegen dat spul aankijken hier.

Lampenolie gaat wel goed voor je ketting. Is echt een goede ontvetter die je o of x ringen niet aantast. :)

Haha, wat is het nou? Lampenolie heeft toch dezelfde eigenschappen als diesel of niet? Dit behoort toch tot de middelen die je ketting NIET aantast??
 
Haha, wat is het nou? Lampenolie heeft toch dezelfde eigenschappen als diesel of niet? Dit behoort toch tot de middelen die je ketting NIET aantast??

In diesel en Petroleum zit iets wat je o-ringen aan kan tasten... dit zit in lampenolie weer niet. Maar het schijnt beide geen reet uit te maken als je direct daarna je ketting inspuit/invet.

Ik gebruik altijd lampenolie en mijn ketting slijt langzaam... ondanks 1 cilinder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan