Turtlewax.wd40 en commandant 4. En hij heb 72000km gelopen. Ik vind dat ie voor zn ervaring nog heel strak eruit ziet!
[~[url="https/s32.postimg.org/6frp2zb6d/20160702_154615.jpg"]afbeelding~][/url]photo hosting sites
Ik snap niet hoe jullie die spullen zo schitterend strak krijgen
De juiste producten, en een beetje kennis over hoe ze te gebruiken
Heb je specifieke punten waar je tegenaan loopt?
Die vervuiling die je nog voelt daar is klei nou voor
Glimmen is van vettigheid en glans is van detailen
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Een auto/motor echt tot in de puntjes detailen kost je al snel minstens een volle dag en dan nog zal je altijd verbeterpunten houden.
Als je echt diepe glans wilt zit er niks anders op dan polijsten, polijsten, polijsten tot dat je het resultaat naar je zin is.
Weer schoon na 1000 km rijden. weet iemand waar ik motor glym poets vloeistof kan kopen. voor de auto is het wel te koop.[afbeelding]
Goed bezig hoor 3 motoren
http://www.dennisdeal.com/images/T/xctmphM3tCp.jpeg
een nieuwe velgenborstel besteld in china
2,99 incl. verzendkosten kan de site niet weergeven
Groeten terug aan Oma!
Gewoon afspoelen met een medium straal, of op grote afstand met de hogedrukspuit (zorgvuldig werken is de crux).
Eerst foamen om het grove vuil te laten weken en van de motor af te spoelen, daarna wassen met twee emmers, kleien met light klei (motorfiets lakken zijn zacht), na het drogen eerst een sealant aanbrengen (optioneel) en daarna een goede wax aanbrengen.
De gespoten delen, ongeacht ondergrond, kun je daarna wassen-kleien-waxen, de ongespoten kunststof delen voorbehandelen met bijv. AllClean+ en beschermen met een goede Trim Cleaner zoals New Look of Q2 Trim
Over welke delen van de motorfiets heb je het eerst, en welke daarna?
Juist! Foam heb ik niet, dus dan maar wat langer spoelen, dan sijpelt het er ook wel af hopelijk.Het staat idd wat door elkaar...
Alles: Gewoon afspoelen met een medium straal, of op grote afstand met de hogedrukspuit (zorgvuldig werken is de crux).
De gespoten delen: De gespoten delen, ongeacht ondergrond, kun je wassen-kleien-waxen. Eerst foamen om het grove vuil te laten weken en van de motor af te spoelen, daarna wassen met twee emmers, kleien met light klei (motorfiets lakken zijn zacht), na het drogen eerst een sealant aanbrengen (optioneel) en daarna een goede wax aanbrengen.
De ongespoten kunststof delen: kun je ook gewoon foamen en afspoelen, daarna schoonmaken met bijv. (verdunde) AllClean+ en beschermen met een goede Trim Cleaner zoals New Look of Q2 Trim.
Oa bij carclean.nl
Maar poets/wax? Is die van de auto niet ook gewoon voor de motor te gebruiken.
Hallo allemaal
Lees af en toe mee en steek er wel wat van op qua poetsen, maar heb een vraag mbt een auto poetsen ( ik weet dat we op het MOTOR Forum zitten ).
Ik heb ( ja hebben we weer zo een schriep ) een goedkope poetsmachine gekocht bij de Praxis en er zitten 2 pads bij, maar welke polijstmiddel heb ik dan nodig?
Wat is om te beginnen een redelijke budget middel? Wil de "goede" dure middelen niet misbruiken als beginner.
Het gaat om 2 zwarte metallic kleurige auto's.
Alvast bedankt!
Poeh daar vraag je me wat, ik heb een zwarte golf 4 uit 2000 en die is denk ik wel een keer overgespoten ( druppel op de motorkap te zien ) en mijn vriendin heeft een zwarte Suzuki Swift uit 2006 ( Magic Black ofzo volgens Madam ) en pads? Het merk van de machine is: XCEED een goedkope zoals ik al zei van de Praxis.Terwijl het juist de iets duurdere middelen zijn die makkelijker werken en mooier resultaat geven
Je selecteert je polish bij de lak en bij de hardheid van de pads, daar hangt het met name vanaf. Op welke auto's ga je het gebruiken (aka: Hoe hard is de lak) en wat voor pads heb je?
Staat overigens wel dat het een polisher is, maar zegt zeker niks over het materiaal wat je uit moet polishenDe poetsmachine die je omschrijft is waarschijnlijk geschikt voor het
aanbrengen van wax .
En niet geschikt voor polijsten.
Plaats anders even een plaatje.