Poetsen Poetsen Poetsen!

Dus volgens jou haal je een vette wd40 achtige siliconen waas weg.. met WD40 ?! Dat gaat toch niet op man, blijft toch sowieso weer een vettige waas achter.
Als die waas weg te wassen was dan had EZ87 dat vast allang gedaan.

Jou berg schoonmaakmiddelen bestaat uit huishoudelijke producten, gok ik.

Ik raad hem zeker geen Dasty aan, ik geef aan dat je het kan proberen maar dat ik er geen fan van ben ?! Ik geef zelfs aan wat ik wel gebruik.. Ik ben er wel eerlijk over dat Dasty soms nut kan hebben, ik vind alleen dat het niet klakkeloos zomaar aan iedereen geadviseerd moet worden als HET product.. met remmenreiniger kun je namelijk ook ontvetten maar dan zijn mensen ineens wel bang.

Prima dat jij jou mening hier over hebt, ik heb dat dus ook en heb uit ervaring gezien dat veelvuldig gebruik van middelen zoals dasty ( andere huishoud troep ) schade oplevert.
Betaal iets meer voor een veilig en goed werkend product ;)

Punt 1: Is begrijpend lezen moeilijk? Sommige vet resten krijg je met een sopje niet weg, maar met bijvoorbeeld WD40 wel. Een WD40 siliconen achtige waas bestaat namelijk niet dus we hebben geen idee wat er op zijn kuipdelen zit. Zelfs met een foto zou ik nog steeds geen idee hebben. WD40 is behoorlijk vriendelijk om te proberen dus er is geen reden dat niet te doen. Kost geen zak en als het werkt is dat prachtig.
Punt 2: Je gokt verkeerd maar ik vind de hoeveelheid schoonmaakmiddelen die ik heb staan niet erg relevant. Dat is net zoiets als vergelijken wie de langste heeft of de snelste motor. Prachtig, maar dat wil nog niet zeggen dat je kan rijden of kan wippen.
Punt 3: Ik heb heb ook schade gezien van Dasty (en ook van normale zogenaamde goede producten). Ik heb dan ook niemand verteld Dasty te spuiten op zijn gehele motorfiets als all purpose cleaner om maar een voorbeeld te noemen. We hadden het over velgen toen ik over Dasty begon en die kunnen mits van aluminium, gecoat of geverfd met goede verf echt wel wat hebben.
 
De enige reden waarom je Dasty boven rijmreiniger zou gebruiken is omdat het veel goedkoper is. Of mis ik iets?

Dasty kan hele lelijke plekken achterlaten als je het te lang laat zitten op verkeerde onderdelen.

Dasty is totaal ongeschikt daarvoor. Remreiniger laat als het goed is niks achter, Dasty wel. Dasty laten zitten is sowieso een ontzettend dom idee.
 
Punt 1: Is begrijpend lezen moeilijk? Sommige vet resten krijg je met een sopje niet weg, maar met bijvoorbeeld WD40 wel. Een WD40 siliconen achtige waas bestaat namelijk niet dus we hebben geen idee wat er op zijn kuipdelen zit. Zelfs met een foto zou ik nog steeds geen idee hebben. WD40 is behoorlijk vriendelijk om te proberen dus er is geen reden dat niet te doen. Kost geen zak en als het werkt is dat prachtig.
Punt 2: Je gokt verkeerd maar ik vind de hoeveelheid schoonmaakmiddelen die ik heb staan niet erg relevant. Dat is net zoiets als vergelijken wie de langste heeft of de snelste motor. Prachtig, maar dat wil nog niet zeggen dat je kan rijden of kan wippen.
Punt 3: Ik heb heb ook schade gezien van Dasty (en ook van normale zogenaamde goede producten). Ik heb dan ook niemand verteld Dasty te spuiten op zijn gehele motorfiets als all purpose cleaner om maar een voorbeeld te noemen. We hadden het over velgen toen ik over Dasty begon en die kunnen mits van aluminium, gecoat of geverfd met goede verf echt wel wat hebben.


Een vette waas haal je niet weg met een vettig middel.
Ik gokte zo omdat je constant met huishoud troep aan komt zetten en ik dus twijfel of je weet van het bestaan van fatsoenlijke producten
Ik zou graag de schade zien , die jij gezien hebt, van goede producten..


Btw met een zuur middel als dasty etc moet je dus absoluut geen velgen doen, vooral geen motorvelgen.
 
Gister even wat geprobeerd op mn uitlaat bochten. Van het weekend de uitlaat bochten is goed bijwerken en op poetsen.
20190116_171507.jpg
20190116_171515.jpg
 
Gister even wat geprobeerd op mn uitlaat bochten. Van het weekend de uitlaat bochten is goed bijwerken en op poetsen.Bekijk bijlage 1348542Bekijk bijlage 1348543


Wat voor middel heb je gebruikt of wat ga je nog gebruiken ?!
Qua uitlaat bochten ben ik er nog steeds niet helemaal over uit wat er nu het mooiste werkt om ze echt weer strak te krijgen, behalve polijsten.

Staat klaar voor de voorjaars zon })

Kijk !! ZO ziet een verzorgde fiets er uit !!
 
Wat voor middel heb je gebruikt of wat ga je nog gebruiken ?!
Qua uitlaat bochten ben ik er nog steeds niet helemaal over uit wat er nu het mooiste werkt om ze echt weer strak te krijgen, behalve polijsten.

.

Je kan ervan vinden wat je wil haha maar die uitlaatbochten heb ik wc eend op gedaan. 2 minuutjes erop en even met n kwast borstelen en afgespoeld en dat had dit resultaat. Was voor mij ook eerste keer.

Komend weekend ga ik ze even goed poetsen met wc eend dus. En erna nog even met belgom erover heen
 
Yup. WC-eend, Harpic Max, etc. Polijsten blijft wel nodig. Die middelen zijn puur om het ergste eraf te halen. Ikzelf heb goede ervaring met Peek en met Meguiars metal polish. Je bent wel even bezig en ikzelf heb destijds mijn bochten compleet van de motor af gehaald. Lekker op mijn gemak in de woonkamer.

Disclaimer: dit zijn ook weer huishoudmiddelen })
 
Yup. WC-eend, Harpic Max, etc. Polijsten blijft wel nodig. Die middelen zijn puur om het ergste eraf te halen. Ikzelf heb goede ervaring met Peek en met Meguiars metal polish. Je bent wel even bezig en ikzelf heb destijds mijn bochten compleet van de motor af gehaald. Lekker op mijn gemak in de woonkamer.

Disclaimer: dit zijn ook weer huishoudmiddelen })

Klopt het zijn huishoudmiddele maar het werkt dus wel goed.
Peek zat ik ook aan te denke om erna over te doen. Voor mn vrachtwagetank gebruikte ik wel eens white diamond. De tank was als n spiegel erna. Kan ik ook is proberen.

Verder was ik de motor gewoon met producten die voor n motor bedoeld zijn
 
Belgom pakte ik ook altijd voor het polijsten, tot ik great lion ontdekte! Werkt sneller en makkelijker en kost ongeveer het zelfde ;)

Ik gebruik een cone voor op de boor machine zodat ik het lekker met de machine kan doen en ook meteen alle lastige stukjes kan pakken ( waart de meeste vervuiling zit )
 
Goedenmiddag.

Ik heb n tijdje terug n vriendin mee achterop gehad. Nou had ze op een gegeven moment heerlijk warme voeten. Helaas was haar voetverwarming mijn motoruitlaat😥😥.

Dus hier komt ie... hoe krijg ik dat verbrand rubber van schoenzool er het beste af?.
 
Goedenmiddag.

Ik heb n tijdje terug n vriendin mee achterop gehad. Nou had ze op een gegeven moment heerlijk warme voeten. Helaas was haar voetverwarming mijn motoruitlaat😥😥.

Dus hier komt ie... hoe krijg ik dat verbrand rubber van schoenzool er het beste af?.
Je bedoelt waarschijnlijk: Hoe krijgt mijn vriendin dat verbrande rubber van haar schoenzool er het beste af? :Y
 
Grote delen er af schrapen, de rest kom je toch weer op polijsten uit.
Dus afhankelijk van het materiaal kan je dus weer je Belgom pakken ;)

Heb het zelf regelmatig na een circuitdag ; met de hak de bocht voor de demper geraakt, dus dikke bruin/zwarte plek er op.
Volgende dag is het dan wel lekker hard en haal ik het meeste er af met de hand/mesje oid
restantje polijst ik weg met korrel 2000 en hoger waarna ik het laat glanzen met Belgom / Great lion oid

Ook hierbij komt zo n cone weer extreem goed van pas maar het wil ook prima met de hand
 
Even oma een schop geven.

Is hier iemand die in omgeving delft woont en voor de hobby motoren poetst? Of weet iemand een adresje in de buurt? Ik zou graag mijn motoren een keer echt goed laten poetsen en wil niet zelf alle spullen aanschaffen. Uiteraard tegen vergoeding

Mijn broer doet het proffesioneel met machine vaak trekt hij 2 dagen uit voor zn hele auto.
Maar voor een motor is het aanzienlijk minder. Hij krijgt meer dan 90 procent van de oppervlakkige krassen weg. En je kunt na afloop bijna de kleur van je ogen in je lak zien, zo helder.
Omgeving Fijnaart(klein uurtje van delft)

Hij is erg "autistisch" en stopt niet voor het helemaal naar zn zin is, wat soms irritant kan zijn, maar hij ziet iets voor zich en zo moet het eruitkomen.

Ook kunstofdelen en alu, framedelen heeft hij alle middelen voor. Hij polijst met 3M , 3 korreldikstes, verschillende stappen in het polijsten, dus niet 1x eroverheen en succes ermee. Pb maar als je in contact wil komen. Prijs weet ik niet, moet je met hem bespreken.

Gr
 
Als het werkt werkt et. Kost geen fluit . Werkt ook perfect voor achterbrug om smeer mee weg te halen. Ik gebruik het al jaren daarvoor. Prima manier, waarom moeilijk doen als het zo kan👍
 
Maar er zijn altijd mensen die liever met een kast vol middelen werken , waarvan het resultaat precies hetzelfde is. En het resultaat telt uiteindelijk.

Kwa lak ben ik van mening dat goede wax, goede zeep . En 1x per jaar de polijstmachine perfect werkt. Motor ziet er altijd spik en span uit. En onderhoudkosten van cosmetisch deel zijn 50€ per jaar aan spullen en/of middelen.
 
Maar er zijn altijd mensen die liever met een kast vol middelen werken , waarvan het resultaat precies hetzelfde is. En het resultaat telt uiteindelijk.

Kwa lak ben ik van mening dat goede wax, goede zeep . En 1x per jaar de polijstmachine perfect werkt. Motor ziet er altijd spik en span uit. En onderhoudkosten van cosmetisch deel zijn 50€ per jaar aan spullen en/of middelen.

Dus een 5h coating is volgens jou gelijk aan turtle wax bijvoorbeeld ?!

Als er 1 x per jaar een polijst machine overheen moet betekend dat je verkeerd wast of met verkeerdere producten ;) op de juiste manier krijg je namelijk geen krassen. Tenzij het uitsluitend om finishen gaat en dus puur voor glans.
Motorlak is ook nog eens vrij dun en dus helemaal niet geschikt om zo vaak gepolijst te worden.

Een eigen mening is helemaal prima hoor , heeft iedereen recht op.

Maar dat alle resultaten gelijk zijn is dikke onzin en neem aan dat je dat zelf ook wel weet...
 
Gaat om het finishen. Mn broer polijst proffesioneel voor zn werk. 1x per jaar licht eroverheen met de fijnste korrel.
Dan speciale wax, halve dag laten zitten, uitpoetsen en je bent weer het mannetje, rest van het jaar de turtle wax en speciale turtle wax zeep. 50€ 👍


Kwa zicht op ogen zie jij niet wat ik gebruikt heb. Ik had tegen jou ook vertellen dat ik 5h, teflon of wat ook gebruik, terwijl het turtle wax is. Je had het geloofd. Heb het zelfs mn broer een x wijsgemaakt. Hij is een kenner. Hij erkende toen ook dat het overgrote deel spul gewoon overtrokken is, tis een flinke markt, dus hoe flitsender de verpakking, de gretiger de mens

Juist gebruik en geduldig werk levert al 85 procent resultaat, zeg niet dat sommige producten weldegelijk beter zijn, dat is zo

Maar vind ook dat je mag erkennen dat "basis" spul net zo goed werkt, want volgens mij beredeneer jij dat duurder per definitie beter is, dat is gewoon niet waar. Maar daar moet je voor open staan, mij lokken ze niet met gouden verpakkingen met cameleon kleurende stickers erop.
 
Maar er zijn altijd mensen die liever met een kast vol middelen werken , waarvan het resultaat precies hetzelfde is. En het resultaat telt uiteindelijk.

Kwa lak ben ik van mening dat goede wax, goede zeep . En 1x per jaar de polijstmachine perfect werkt. Motor ziet er altijd spik en span uit. En onderhoudkosten van cosmetisch deel zijn 50€ per jaar aan spullen en/of middelen.

Klopt. Ik heb nogsteeds een kast vol middelen uit de tijd dat ik om de dag mijn motor aan het poetsen was maar ik gebruik het steeds
Dus een 5h coating is volgens jou gelijk aan turtle wax bijvoorbeeld ?!

Als er 1 x per jaar een polijstmachine overheen moet betekend dat je verkeerd wast of met verkeerdere producten ;) op de juiste manier krijg je namelijk geen krassen. Tenzij het uitsluitend om finishen gaat en dus puur voor glans.
Motorlak is ook nog eens vrij dun en dus helemaal niet geschikt om zo vaak gepolijst te worden.

Een eigen mening is helemaal prima hoor , heeft iedereen recht op.

Maar dat alle resultaten gelijk zijn is dikke onzin en neem aan dat je dat zelf ook wel weet...

Ik begrijp dat je denkt dat jij de enige bent die de waarheid in petto heeft maar wat mij betreft laat je steeds meer zien dat ondanks je mooie middelen je soms gewoon niet weet waar je over praat.
Een kugh "5H coating" is geen wax. Heeft geen bal met elkaar te maken. Zo kan je elke discussie naar je hand zetten.
Turtle Wax is hoe vervelend dan ook voor je, echt niks mis mee. Ja, er zijn betere producten die soms langer blijven staan of makkelijker aan te brengen zijn, maar zeggen dat turtle wax troep is dat vind ik echt onzin. Persoonlijk vind ik het vervelend spul om mee te werken ( witte strepen op rubber als je uitschiet) maar als ik een fles cadeau kreeg dan zou ik niet twijfelen om turtle wax te gebruiken. Het eindresultaat is namelijk gewoon prima ermee.
Motorlak is inderdaad dunner maar 1x per jaar polishen kun je aardig wat jaren blijven doen. Ook komen krassen en swirls echt niet alleen van het wassen. Tenzij de motor stil staat in je woonkamer en er niet mee gereden wordt. Ik rij elke dag en minimaal 1 keer per week was ik hem. Tussendoor soms met de quick detailer.

Laat ik het zo zeggen. Ook jij hebt recht op je eigen mening maar je moet niet denken dat jouw mening de waarheid is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan