Poetsen Poetsen Poetsen!

Eerst afspuiten met tuinslang. Dan carshampoo met water, lekker soppen. Dan afspuiten met tuinslang. Met zeem afdrogen. Daarna thurtle wax, uitvrijwen met niet pluisende doek en klaar is Kees. Evn rijden en hup hij zit weer onder de rommel en dan begint na een week of twee alles weer van voor af aan. ;)
 
Eerst afspuiten met tuinslang. Dan carshampoo met water, lekker soppen. Dan afspuiten met tuinslang. Met zeem afdrogen. Daarna thurtle wax, uitvrijwen met niet pluisende doek en klaar is Kees. Evn rijden en hup hij zit weer onder de rommel en dan begint na een week of twee alles weer van voor af aan. ;)

Toch niet meer poetsen dan rijden hoop ik ? _O-
 
Ik gebruik dursol chroompoets voor de tank van mijn Kreidler, spiegels voor zonnecentrales reflecteren minder licht dan mijn tank, prachtspul. :}
Voor het frame gebruik ik turtlewax, best goed spul daarvoor. :Y
 
powercleaner van de action werkt beter dan de duurste velgenreiniger voor de velgen ook je uitlaat wordt weer blinkend het is echt wonderspul wel afspoelen met water want het behoorlijk agressief spul, je uitlaat wordt gewoon blinkend chroom met die zooi
 
Ik maakt mijn motor als volgt schoon:

Eerst de motor afspuiten.
Inspuiten met verdunde dasty(ontvetter van de wibra), 1 op 1 met water.
Nogmaals alles goed afspuiten, echt zorgen dat al het grove vuil weg is want dat krast.
Heet sopje met turtle wax shampoo, deel voor deel schoonmaken en afspuiten.
Volgens de verpakking mag je de shampo namelijk niet in laten trekken.
Vervolgens maak ik de velgen schoon met pure dasty op een doekje en een zachte borstel.
Ook dit spoel je goed af.

Daarna droog maken met de mequiars water magnet of een goede zeem.
Nog even met perslucht alle gaten en kieren droogblazen.

Dan gebruik ik cartec PTFE wax, deze lekker inpoetsen en dan een half uur tot uur laten intrekken. Daarna weer uitpoetsen en je bike is clean :9~
Voordeel van deze wax is dat het een teflon beschermlaag achterlaat.

Let wel op dat je altijd een schone doek en spons gebruikt, laat je hem op de grond vallen gooi je hem weg. Dat zand wil je echt niet langs je kappen schuren.
 
:o poetsen?

Na de winter inspuiten met Dasty en in de regen zetten!
Dan bloemkolen afsteken en hier en daar wat wd40 sprayen, tegen verdere roest en om een beschermend & maskerend laagje vuil te laten hechten. Na een jaar de procedure herhalen.
 
Groene(gele) zeep en water en inzet.
Spons, zeem, borsteltjes hier en daar niet vergeten.
 
poetsen??????

matzwart poets je niet :(


full
 
Haha bedankt voor jullie reacties, ik krijg er alleen maar meer vragen van :-P

-Mensen hebben tegen mij gezegd dat je er geen hogedrukspuit op moet zetten, slecht voor de motort? En zijn er plaatsen die je eigenlijk liever niet nat hebt, behalve de luchtinlaat dan?

-Waar halen jullie die turtlewax? Zie wel verschillende webwinkels maar ga toch liever even langs de winkel :-)

-Spuit je met de compressor niet juist het water op plaatsen waar je het niet wil hebben?

-En als laatste, ik las laatst van iemand dat hij bij een bepaald meetstation kon inloggen om zo te zien of er nog pekel lag. Heeft iemand van jullie dit voor Limburg? Ben namelijk best wel benieuwd. Ik rijd momenteel niet vanwege de nachtvorst, dus dan zullen ze wel strooien, maar wanneer kan ik weer rijden?!?!?!?!
 
Eerste flink met de hogedrukspuit eroverheen en dan wassen met autowas middel. Dan goed afspuiten.
Dan afdrogen met een handdoek en turtlewax inwrijven. Dan poetsen met een schone doek.
Dan een beetje wd40 op de scharnierpunten en daarmee metaal schoonmaken en poetsen. :]
 
Poetsen... oh ja dat heb ik met mijn eerste motor nog wel eens gedaan, maar na twee of drie keer ging de lol er wel vanaf eigenlijk :z Laatste keer dat ik m'n motor gepoetst of uberhaubt schoongemaakt heb, moet zo'n 7 of 8 jaar geleden zijn.
Wat vinden jullie poetsers er zo leuk aan?
 
Poetsen... oh ja dat heb ik met mijn eerste motor nog wel eens gedaan, maar na twee of drie keer ging de lol er wel vanaf eigenlijk :z Laatste keer dat ik m'n motor gepoetst of uberhaubt schoongemaakt heb, moet zo'n 7 of 8 jaar geleden zijn.
Wat vinden jullie poetsers er zo leuk aan?
Het resultaat. Ik word blij van een blinkende motor. Meer is het niet. :)
 
Wat ik gebruik om te glimmen is ZOMER! Nu doe ik gewoon geen moeite... En tegen de tijd dat het zomer is heb ik genoeg oude t-shirts en sokken om te poetsen. Met Turtle Wax.
 
Poetsen... oh ja dat heb ik met mijn eerste motor nog wel eens gedaan, maar na twee of drie keer ging de lol er wel vanaf eigenlijk :z Laatste keer dat ik m'n motor gepoetst of uberhaubt schoongemaakt heb, moet zo'n 7 of 8 jaar geleden zijn.
Wat vinden jullie poetsers er zo leuk aan?
Lekker in het zonnetje aan je motor poetsen tot ie helemaal als nieuw is en dan met een koud drankje het eindresultaat bewonderen :)

Daarbij vallen mogelijke gebreken eerder op (losse boutjes/ lekkage) omdat je overal met je neus bovenop zit ;)
 
Volgens mij hoor ik hier maar weinig mensen onder de 25 met een supersport spreken of niet? (A)
 
Ja, die ouwe lullen kunnen niet zo lang voorovergebogen staan, en gehurkt zitten om alles te poetsen he :+ Komen ze niet meer omhoog of schiet het in de rug :P
 
Ja, die ouwe lullen kunnen niet zo lang voorovergebogen staan, en gehurkt zitten om alles te poetsen he :+ Komen ze niet meer omhoog of schiet het in de rug :P

Klopt, ouwe lullen zijn er al achter dat je met posen weinig opschiet........ en dat een glimmend gepoetste brommer écht niet sneller is...... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan