Poetsen Poetsen Poetsen!

Hey poetsen :P gewoon netjes bijhouden, het spul kost allemaal geld zat dus netjes bijhouden *D
Voorheen autoglym gebruikt maar ik wil die Mequairs spul maar eens proberen 8-) *D
GroteFoto-4ALMNIRM.jpg
 
Dasty van de wibra
Motor inspuiten, spul laten inwerken ,en afspuiten met de hogedrukspuit
En een keer per jaar gaat hij voor de winterbeurt naar MP
Krijg ik hem helemaal gepoetst terug :)
 

Dasty van de wibra
Motor inspuiten, spul laten inwerken ,en afspuiten met de hogedrukspuit
En een keer per jaar gaat hij voor de winterbeurt naar MP
Krijg ik hem helemaal gepoetst terug :)


Wel grappig: Veel mensen die Dasty als poets/reinigings-middel gebruiken rijden in de winter niet in verband met pekel.

Dasty is zwaar Basisch (Hoge PH waarde (Dasty = 11. 7 = Neutraal, daaronder = zuur)) en bereikt het schoonmaak effect net als bijv. Dreft doormiddel van .... Juist, ja... NaCl oftwel: ZOUT.

Met een hogedruk spuit zorg je er tevens voor dat dat spul op plaatsten komt waar je 't niet meer weg krijgt middels (af)drogen zodat 't goed in kan gaan werken op je fiets :X
 
Laatst bewerkt:
Wtf heeft NaCl met Dreft en Dasty te maken :? Deze werken beide ontvettend, terwijl je met autoshampoo het geheel juist een beetje vettig maakt zodat troep er weer makkelijk afgaat :)
 
Ik gebruik eigenlijk dezelfde spullen als bij onze auto...

Eerst de motor met zachte straal afspoelen om het groffe vuil eraf te spoelen. Daarna met Poorboys shampoo en 2 emmers de motor wassen (overigens met langharige microvezel spons). Daarna weer afspoelen en afdrogen met een Miracle Dryer van Chemical Guys.

Na het wassen eens in de zoveel tijd de kappen kleien om het laatste vuil weg te halen. Daarna met Monello polijstmiddel alles polijsten in verschillende stappen van grofheid om zo de eventuele krassen eruit te polijsten. Dit kleien en polijsten doe ik bij de auto ongeveer 2x per jaar, maar bij de motor nog niet gedaan.

Daarna Dodo Juice Lime Prime Lite om de lak voor te bereiden op de wax en tot slotte 2 lagen Dodo Juice wax (harde en zachte wax).

En voor het leer, banden, velgen etc heb ik ook verschillende detailmiddeltjes.

Heb vroeger ook Turtlewax, Dasty etc gebruikt, maar vanwege onze auto en de shows toch maar knap spul aangeschaft. Na 1x alle stappen hoef ik de auto normaliter 3 maanden lang alleen maar af te spoelen en eventueel te soppen bij grof vuil.
 
Wtf heeft NaCl met Dreft en Dasty te maken :? Deze werken beide ontvettend, terwijl je met autoshampoo het geheel juist een beetje vettig maakt zodat troep er weer makkelijk afgaat :)

NaCl is (keuken)ZOUT en is een essentieel bestandsdeel van onderandere afwasmiddelen en.... Dasty.
 
Laatst bewerkt:
Wel grappig: Veel mensen die Dasty als poets/reinigings-middel gebruiken rijden in de winter niet in verband met pekel.
Dasty is zwaar Basisch (Hoge PH waarde (Dasty = 11. 7 = Neutraal, daaronder = zuur)) en bereikt het schoonmaak effect net als bijv. Dreft doormiddel van .... Juist, ja... NaCl oftwel: ZOUT.
Met een hogedruk spuit zorg je er tevens voor dat dat spul op plaatsten komt waar je 't niet meer weg krijgt middels (af)drogen zodat 't goed in kan gaan werken op je fiets :X

Hm...... ik had al steeds die juichverhalen over Dasty gehoord en besloot het zelf ook eens te proberen. Na de tweede wasbeurt zag ik dat de lak op m'n motorblok los begon te laten. Nu gebruik ik dat spul alleen nog op de velgen en de achterbrug.
Jouw verhaal zou dus goed kunnen kloppen, het spulletje is best agressief.......
 
ik gebruik de nieuwe Turtle wax met nano en afwerken met de wax/polish wax werkt erg goed ook de krassen zijn wat minder. je ziet het water er echt opliggen en aan de zijkante glijd het er zo af. voor mijn bling gedeelte :P Belgom en/of Peek
topie.
 
Hm...... ik had al steeds die juichverhalen over Dasty gehoord en besloot het zelf ook eens te proberen. Na de tweede wasbeurt zag ik dat de lak op m'n motorblok los begon te laten. Nu gebruik ik dat spul alleen nog op de velgen en de achterbrug.
Jouw verhaal zou dus goed kunnen kloppen, het spulletje is best agressief.......

Velgen en je brug kun je ook goed schoonmaken met een op petroleumbasis gemaakt produkt. Goedkope lampolie van de Wibra/Action voldoet....

Of als je toevallig WD-40 hebt staan.... dat kun je beter als reinigingsmiddel/ontvetter gebruiken dan als smeermiddel _O-
 
Dasty is top spul , je moet het alleen weten te gebruiken ....
Wij gebruiken het al jaren lang in de motocross , het werkt beter als een motorreiniger.
Er zijn alleen dingen die je in de gaten moet houden .....

- niet op een droge motor spuiten en laten intrekken
- niet op laten drogen
- niet laten inwerken op allu , je ziet anders naderhand de lekstrepen van Dasty zitten.
- niet op je lakdelen spuiten ( of zwaar verdunnen )

Ik doe het op deze mannier ....
De motor nat spuiten , insprayen met Dasty even wachten en meteen afspuiten , op mijn weg motor gebruik ik het alleen op de delen waar vet zit en op de wielen , ik gebruik het beslist niet op mijn kuipwerk en lakdelen.
Bij de crossers word alles er gewoon mee ingespoten ......
Het is een goed , maar best agressief spulletje
 
Laatst bewerkt:
Ontvetten ketting en velgen: Lampenolie / Dasty van de Aldi

Motor laten glimmen: Procycle wax

Nou heb ik een motor uit '92 die er ook zo uit ziet, dus ik ben met bovenstaande middelen al klaar :Y
 
Ik wou eigenlijk eens weten of hier meer mensen last van hebben, ik poets ook altijd met dasty maar hierdoor laten mijn balanceer gewichtjes los van de velg.
volgens mij lost de lijmlaag hierdoor op, klinkt dit bekend??
 
En na al het schoonmaken komt het mooiste! Lekker genieten met een drankje van een glimmende, blinkende, schonen oogverblindende motor. Ja dan is het goed nathouden en niet laten verdrogen! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan