Poetsen Poetsen Poetsen!

Ik ga meestal naar de wasbox: voorspuiten, wassen, afspuiten, wax, naspuiten, klaar voor € 3 a 4. Af en toe doe ik het thuis: zelfde programma, alleen is wax dan handwerk en doe ook nog even met dashboard cleaner. O ja, en de ruit doe ik na de wasbeurt altijd met dat gele flesje. Gelukkig heeft de mijne weinig 'naakt', waardoor hij er al snel weer mooi uitziet.
 
Ik gebruik eigenlijk dezelfde spullen als bij onze auto...

Eerst de motor met zachte straal afspoelen om het groffe vuil eraf te spoelen. Daarna met Poorboys shampoo en 2 emmers de motor wassen (overigens met langharige microvezel spons). Daarna weer afspoelen en afdrogen met een Miracle Dryer van Chemical Guys.

Na het wassen eens in de zoveel tijd de kappen kleien om het laatste vuil weg te halen. Daarna met Monello polijstmiddel alles polijsten in verschillende stappen van grofheid om zo de eventuele krassen eruit te polijsten. Dit kleien en polijsten doe ik bij de auto ongeveer 2x per jaar, maar bij de motor nog niet gedaan.

Daarna Dodo Juice Lime Prime Lite om de lak voor te bereiden op de wax en tot slotte 2 lagen Dodo Juice wax (harde en zachte wax).

En voor het leer, banden, velgen etc heb ik ook verschillende detailmiddeltjes.

Heb vroeger ook Turtlewax, Dasty etc gebruikt, maar vanwege onze auto en de shows toch maar knap spul aangeschaft. Na 1x alle stappen hoef ik de auto normaliter 3 maanden lang alleen maar af te spoelen en eventueel te soppen bij grof vuil.
duidelijk een kenner.......hier ook zo met ongeveer dezelfde producten
full
 
Matzwart poets je niet, dus ik heb een makkie.

Gebruik zelf Zymöl shampoo, HD reiniger met foamkit, Washmitt, Meguiars APC, Meguiars Motorcycle EZ Clean, 1Z W99 en als laatste Autosmart Tango 1:10.

En maak ik hem droog, velgen doe ik met WD40.
 
Ik pak de afwasborstel, spons, warm water en afwasmiddel. Zo makkelijk :)
 
duidelijk een kenner.......hier ook zo met ongeveer dezelfde producten[afbeelding]

En zo hoort het ook :)

Hey poetsen :P gewoon netjes bijhouden, het spul kost allemaal geld zat dus netjes bijhouden *D
Voorheen autoglym gebruikt maar ik wil die Mequairs spul maar eens proberen 8-) *D
[afbeelding]

Autoglym is ook echt niet slecht. Zeker niet als je de super resin polish hebt. Die zit vol met fillers, waardoor je een hele hoop krassen tijdelijk onzichtbaar maakt, en je dus heel makkelijk een mooi resultaat kan halen :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de motor schoongemaakt. Eerst natspuiten, dan sopje carwasch shampoo van valma. Dan afspuiten en drogen met een zeem. Is voor nu goed. Volgende week wel weer lekker uitgebreid soppen.
 
ff een vraagje voor de kenners..

Ik heb een wat oudere motor.. alleen het grijze plastic werk van de cockpit e.d. heeft de tand des tijds niet zo mooi weerstaan als ik zou willen.

Na het schoonmaken ziet het er redelijk goed uit, alleen na een paar uur is het weer vaal..

Iemand tips?
 
Hier ook wat leuk poetsspul aanwezig.

Meguairs nxt shampoo.
Mothers klei kit
Poorboys world white diamond glaze
poorboys world EXP sealer
Poorboys world blue natty wax.
 
flinke regenbui met 140km/u doorkruisen en daarna met een doekje het laatste vuil eraf vegen. verder zit het wel best.
 
Hier ook wat leuk poetsspul aanwezig.

Meguairs nxt shampoo.
Mothers klei kit
Poorboys world white diamond glaze
poorboys world EXP sealer
Poorboys world blue natty wax.

Omg.

Ik gebruik gewoon zeep + water + spons en daarna met een zeem eroverheen.
Dat soort zooi kopen doe ik wel als ik een nieuwere motor heb en geen TC van 96 :+
 
ff een vraagje voor de kenners..

Ik heb een wat oudere motor.. alleen het grijze plastic werk van de cockpit e.d. heeft de tand des tijds niet zo mooi weerstaan als ik zou willen.

Na het schoonmaken ziet het er redelijk goed uit, alleen na een paar uur is het weer vaal..

Iemand tips?
Probeer het eens met Simoniz back to black.
Dit is gemaakt om verweerde autobumpers weer mooi zwart te maken. Het blijft wat langer zitten, na een weekje of anderhalf wordt het resultaat minder en spuit je her er gewoon weer op.
 
van die poetsnichten met overal een speciaal doekje en middeltje voor :')


Nee, je moet lekker lopen aankloten met zooi van 2,- euro. :')

Weet niet wat je rijdt, maar in mijn geval rij ik nog een redelijk up-to-date fiets die ik graag netjes hou. Dus idd een doek voor het blok, een doek voor de velgen en een doek voor het kuipwerk.

Als ik een of ander klote ding zou rijden gewoon voor woon-werk zou het me ook geen reet interesseren. Maarja bij mij is motorrijden puur hobby om het rijden en om de mooie bike.
 
Laatst bewerkt:
Heyyy,

Heb een tijdje gezocht, maar kon zo 123 niks vinden. Maar mijn vraag is dus: wat gebruiken jullie om jullie fietsen er weer blinkend uit te laten zien? Ik pak meestal maar een combinatie van doekjes uit mijn moeders vele laden maar, heb het gevoel dat dit niet optimaal gaat.

Drogen met theedoeken, poetsen met motor-poets-spray-die-ik-erbij-kreeg en wat doekjes zal niet ideeaal zijn haha. Wat zijn jullie bevindingen?

Greetz!


Niets. En blinken hoeft ie al helemala niet. :N

Twee keer per jaar een soppie er over, drogen doet ie daarna vanzelf wel.
Na een regenbui wordt ie ook weer droog.
 
Heb wat lichte krassen op mijn motor.
Hoe kan ik deze het beste weg krijgen?

Heb Commandant 4 en Velma (? eens een keer bij Heuts gekocht) wax.

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan