Poetsen Poetsen Poetsen!

Kijk dat glimt al heel wat harder, ik ben zelf vanavond ook nog even bezig geweest met stukjes tank, maar ik raad je echt zon ding op de boormachine aan.
Het gaat zoveel sneller daarmee!

Ja of gewoon een apparaat dat ervoor bedoeld is...
 
Ja of gewoon een apparaat dat ervoor bedoeld is...

[img=200,200,0]http://www.koopjegereedschap.nl/media/Creusen/Cre_700513_Polijstschijf%20linnen%20150x20x15mm.jpg[/img] & [img=200,200,0]http://www.beeldhouwwinkel.nl/media/catalog/product/cache/3/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/9/191290600_44.jpg[/img] is bedoelt om te polijsten.

Of heb je daarvoor ook weer een speciale machine?
 
Ja klopt, voor lak inderdaad

maar we hebben het over polijsten van blank staal etc...
Uitlaten, velgranden en in mijn geval mijn benzine tank :P
 
[afbeelding] & [afbeelding] is bedoelt om te polijsten.

Of heb je daarvoor ook weer een speciale machine?

Niet specifiek een machine, maar wel polijstballen die daar voor bedoeld zijn. Werken ook een stuk makkelijker dan die ronde matjes :)

ballbuster1_1.jpg
 
Beste poetsers,

Zie hier mijn uitlaat



Allemaal pekelvlekken! En die vlekken zitten al vrij diep in het aluminium helaas omdat ik na een pekelritje de fiets met warm water schoon heb gemaakt. Dom dom dom dom dommer domst kwam ik later achter.

Ik wil het dus echt weer mooi maken want dit is geen gezicht! Wat moet ik daar precies voor doen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer en heb echt concreet advies nodig. Ongetwijfeld heb ik de benodigde spullen niet in huis, ook daarover zou ik graag advies willen.
Welke spullen heb ik nodig en waar haal ik het weg?

Ik ben zelf even bezig geweest met commendant 3, en daar werd de uitlaat wel glad en wat meer glanzend van maar het haalt de pekel vlekken niet weg. Ik kan wel van alles gaan proberen maar misschien verneuk ik dan de hele uitlaat en dat moet ook maar niet.
Daarnaast kon ik door het hele topic heen bijna niks vinden wat met 'pekel aanpakken' te maken heeft.

Vandaar dat ik nu om hulp vraag.
 
@ Ventastic: die how-to staat hier ook op het forum, helaas zonder werkende plaatjes en er stonden toch behoorlijk wat kritiekpuntjes bij de reacties. Het gaat ook om een 'fender' en bij mij om een uitlaat. Of maakt dat niets uit en blijft de werkwijze gelijk?

Is er misschien niet nog een andere how-to?
 
Pagina terug zie je het resultaat na bewerken met schuurpapier en Meguirs Alu (weet niet precies hoe het heet), maar Belgom Alu werkt ook goed.

Rem-co in "Poetsen Poetsen Poetsen!"

Blanke lak afgeschuurd met watervast schuurpapier: 150, 600, 1000, 1500 en 2000. Zorg dat je flink lang met de 1500 en 2000 schuurt en maar kort met de 150 en 600.
Daarna goed poetsen, veel poetsen en meer poetsen met de Belgom / whatever. Werkt ook goed op uitlaten, maar onthou wel dat je een glimmende demper krijgt. Bij een matte finish werkt dit natuurlijk niet!
 
Heb ook weer even wat spullen besteld bij Carclean!

2,8 inch padhouder voor mijn rotery en twee 3 inch pads (wit en zwart) van Monello.
Ook nog een nieuwe washmitt en nog een doekje enz. Kreeg van Carclean een gratis foam pad van Meg. erbij. Altijd netjes! Met deze kleine pads kan ik wat makkelijker mijn motor bewerken.

587D9836-6B9B-4CE3-AE91-F7711E948BFC-3229-000000E57B93D16D_zps4b2440f0.jpg
 
Heb zelf de kleine pads van Megs en die werken ook als een trein.
Maar de Monello pads zijn zeker net zo makkelijk in gebruik. De oude LC is de velcro bij mij van mindere werking ondertussen.
Weet niet hoe de Monello zich gaan houden.
 
Pagina terug zie je het resultaat na bewerken met schuurpapier en Meguirs Alu (weet niet precies hoe het heet), maar Belgom Alu werkt ook goed.

Rem-co in "Poetsen Poetsen Poetsen!"

Blanke lak afgeschuurd met watervast schuurpapier: 150, 600, 1000, 1500 en 2000. Zorg dat je flink lang met de 1500 en 2000 schuurt en maar kort met de 150 en 600.
Daarna goed poetsen, veel poetsen en meer poetsen met de Belgom / whatever. Werkt ook goed op uitlaten, maar onthou wel dat je een glimmende demper krijgt. Bij een matte finish werkt dit natuurlijk niet!

Dank u dank u, nou ja dan maar glimmend he, het is nu wel mat maar ja wil graag die vlekken eruit en glimmend kan ook wel mooi staan denk ik.
 
Heeft iemand nog tips om het vet (van m'n net ingespoten ketting) van m'n velg af te krijgen? Er zitten nu allemaal vet spetters en krijg het er niet af helaas....verder nog geen speciale goedjes geprobeerd
 
Heeft iemand nog tips om het vet (van m'n net ingespoten ketting) van m'n velg af te krijgen? Er zitten nu allemaal vet spetters en krijg het er niet af helaas....verder nog geen speciale goedjes geprobeerd

Lampenolie/remmenreiniger/wd-40/Chain Cleaner etc..

Dank u dank u, nou ja dan maar glimmend he, het is nu wel mat maar ja wil graag die vlekken eruit en glimmend kan ook wel mooi staan denk ik.

je kunt ook gewoon opschuren tot 2000, dan hou je de matte finish
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan