Poetsen Poetsen Poetsen!

Zoals de instructie aangeeft, gebruik ik Kerosine. Werkt geweldig!
Na het schoonmaken laat ik het wel een dag uitdampen voordat ik de ketting opnieuw invet.

Picture012-7.jpg
 
Oliehandeltje hier in de buurt die altijd de tank van de generator komt vullen verkoopt ook kerosine. Benzinepompen hebben het meestal niet, en motorzaken verkopen je liever schoonmaakmiddel a 20 euro de liter. ;)

Gister en vandaag ook maar even de auto en motorfiets gedaan.

1. Afspoelen van de blubber met de tuinslang.
2. Natte sponzen met water voor de vogelpoep.
3. Tijdje wachten.
4. Afspoelen met water.
5. Inzepen met dubro, met het handje.
6. Afspoelen met water.
7. Een emmer warm water en dubro, een emmer warm water met niks.
8. Inzepen met de spons, een keer strijken, spons afspoelen, repeat until emmer leeg.
9. Laatste keer met koud water afspoelen.
10. Afzemen
11. Eerste laag was erop, tijdje wachten, boenen.
12. Tweede laag was erop, tijdje wachten, boenen.
13. Laagje supershine erover, zachtjes opboenen..

Eind van de middag nog even alle vloeistoffen gechecked/bijgevuld waar nodig. Hoefde alleen de ruitenwisservloeistof bij te vullen in de auto. + Leuk om te zien hoe de regen nu van de auto afparelt. Krijg er een warm gevoel van.

Ketting van de motor heb ik schoongemaakt met tjukkiebakkie cleaner en ingevet met tsjukkiebakkie vet trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Afgelopen zaterdag me motor opgehaald. :) Helemaal blij mee!
Gisteravond nog een stukje wezen rijden, maar blijkbaar met een knopje van de motorjeans langs de tank gekomen met het uit de schuur halen.
(probeer je goed je best te doen om de spiegels erop te laten zitten als je door de deurpost gaat heb je dit weer)
Ik snap ook niet zo goed waarom ze van die druk dingen op een motorjeans maken :S
Die er wel gelijk afgehaald.. Maar zit nu wel met een krasje op me tank..
nu is mijn vraag.. Denken jullie dat dit er nog uit te poetsen is?
En zo ja, door iemand met weinig ervaring of beter ergens laten doen.

Het is een klein krasje, maar ik voel het wel als ik er met me nagel overheen gaat!
Baal er gewoon van dat dit gelijk nu gebeurd.. eerste kras is het ergst zeggen ze altijd.. maar vind dit werkelijk echt &*t!

Hierbij de foto's van de door mij aangerichte schade:

2hpqhpc.jpg


2n85v8z.jpg
 
@Jordy, de lak is echt weg, dat valt niet meer te fixen.
Je kan wel gewoon een zwart lakstifje kopen voor een paar euro en de zaak verdoezelen
 
Krasje goed opvullen met en lakstift. Goed uit laten harden, en daarna wat commandant, daarna met wat goeie autowas glad poetsen.
 
Waarom gebruiken zoveel mensen nog Commandant trouwens?
Er zijn er zoveel betere middelen te krijgen dan dat.

Ik zou de kras proberen op te vullen met een sateprikker en lak. Hierna wetsanden om het vlak te maken en tot slot met een machine de glans er weer in polijsten.
 
Goedemorgen allen,
Even een vraag over het poetsen van mijn leren alpinestars motorpak. In het verleden gebruikte ik altijd Revit! Conditoner/Cleaner om mijn motorpak te onderhouden, nu zag ik gisteravond dat de conditioner op is en vroeg ik mijn af of ik de Mequiars Gold Class leather conditioner ook gewoon kan gebruiken voor het invetten van mijn motorpak ? (Deze conditioner is normaal gesproken voor leren auto bekleding)

FAR008_0000UF_300RGB08-500x500.jpg

15702422.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reacties!
Ik ga van het weekend samen met een maat van mij die flink wat ervaring heeft met poetsen proberen het weg te werken. Eerst even wachten tot de lakstift binnen is :)
Ik zal uiteraard een fotootje posten van het resultaat! :)
 
zijn deze producten ook de juiste voor mijn matgrijze z 750? [afbeelding]

Yes, helemaal correct. Gyeon Cure is eventueel ook nog een optie :)
Goedemorgen allen,
Even een vraag over het poetsen van mijn leren alpinestars motorpak. In het verleden gebruikte ik altijd Revit! Conditoner/Cleaner om mijn motorpak te onderhouden, nu zag ik gisteravond dat de conditioner op is en vroeg ik mijn af of ik de Mequiars Gold Class leather conditioner ook gewoon kan gebruiken voor het invetten van mijn motorpak ? (Deze conditioner is normaal gesproken voor leren auto bekleding)

Geen probleem, alleen ff oppassen dat het leer niet glad wordt. Sommige conditioners hebben dat effect. Overigens werkt een spray leer conditioner vaak niet zo zuinig. Kan je imo beter voor een gelei gaan :)
 
Laatst bewerkt:
Yes, helemaal correct. Gyeon Cure is eventueel ook nog een optie :)Geen probleem, alleen ff oppassen dat het leer niet glad wordt. Sommige conditioners hebben dat effect. Overigens werkt een spray leer conditioner vaak niet zo zuinig. Kan je imo beter voor een gelei gaan :)

Bedankt voor de tip! :Y
 
Voor leer gebruik ik dat spul voor paardenzadels, rapide geloof ik. Kost geen kont bij een ruiterzaak. Had laatst een pot van 1 liter voor 8 euro gehaald. En een klein potje van 150ml voor op vakanties etc. Werkt ook prima voor de nette leren schoenen. Ik heb de versie zonder kleuring erin.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Een geweldige topic om te lezen en ik denk dat ik links en rechts ook wel wat geleerd heb.
Dit gezegd hebbende krijg ik dus ook geweldig veel zin om de volgende stap te zetten in het poetsproces.
Graag zou ik een poets/polijst machine willen hebben maar die dingen kosten best een hoop geld!
100 euro zit je zo aan, goed dan heb je waarschijnlijk wel een goede maar het is en blijft veel geld....
Nou heb ik bij toolstation.nl een polijstmachine gezien en mijn vraag is of dit iets is. Hier onder volgt de link:
1.200W polijstmachine
en voor het geld wat dit ding kost (55 euro) zou ik mijn vrouw nog wel eens kunnen overhalen (hahaha)

Ik hoor het wel....
mvg. Boud
 
Voor leer gebruik ik dat spul voor paardenzadels, rapide geloof ik. Kost geen kont bij een ruiterzaak. Had laatst een pot van 1 liter voor 8 euro gehaald. En een klein potje van 150ml voor op vakanties etc. Werkt ook prima voor de nette leren schoenen. Ik heb de versie zonder kleuring erin.

Precies. Kost een stuk minder. Spul van de HEMA werkt ook best. Je betaalt in een motorzaak vaak het dubbele als het niet meer is.
 
Gister ben ik eens bezig geweest met de ultimate compount, alleen die swirlz blijf ik zien..
Moet ik het beter inwrijven of zit het gewoon te diep?
 
Swirls zitten niet diep. Als het echt swirls zijn moet je gewoon beter inwrijven. Het duurt sowieso met de hand echt wel even voor je resultaat hebt. Motorlak is vrij hard.

Motorlak van de huidige fietsen is juist heel zacht.
Hallo allemaal,

Een geweldige topic om te lezen en ik denk dat ik links en rechts ook wel wat geleerd heb.
Dit gezegd hebbende krijg ik dus ook geweldig veel zin om de volgende stap te zetten in het poetsproces.
Graag zou ik een poets/polijst machine willen hebben maar die dingen kosten best een hoop geld!
100 euro zit je zo aan, goed dan heb je waarschijnlijk wel een goede maar het is en blijft veel geld....
Nou heb ik bij toolstation.nl een polijstmachine gezien en mijn vraag is of dit iets is. Hier onder volgt de link:
1.200W polijstmachine
en voor het geld wat dit ding kost (55 euro) zou ik mijn vrouw nog wel eens kunnen overhalen (hahaha)

Ik hoor het wel....
mvg. Boud

T werkt vast wel, maar het is niet echt handig om met een rotary te beginnen. Zeker niet op motorfietsen met al die gekken hoeken. Je gaat daarmee gegarandeerd hologrammen krijgen, omdat je te veel druk op 1 kant van de pad hebt.

Gister ben ik eens bezig geweest met de ultimate compount, alleen die swirlz blijf ik zien..
Moet ik het beter inwrijven of zit het gewoon te diep?

Waar wrijf je het mee in?
 
Laatst bewerkt:
Motorlak van de huidige fietsen is juist heel zacht.T werkt vast wel, maar het is niet echt handig om met een rotary te beginnen. Zeker niet op motorfietsen met al die gekken hoeken. Je gaat daarmee gegarandeerd hologrammen krijgen, omdat je te veel druk op 1 kant van de pad hebt.Waar wrijf je het mee in?

Microvezel doek, of moet dit ook met een pad? Voor wax heb ik wel pads
 
Microvezel doek, of moet dit ook met een pad? Voor wax heb ik wel pads

De polijstkorrels gaan dan vaak in je doek zitten, dus je kan het beter met een foamen pad doen. Het liefst zelfs 1 met een polijstgraad erop (monello easy detailing pads bijvoorbeeld).
 
Terug
Bovenaan Onderaan