Poetsen Poetsen Poetsen!

Dus je raadt af om hem gewoon met de Dodo shampoo te wassen en daarna met de Collinite te waxen? Polish doe ik dan uiteraard niet.

Als je ze mat wilt houden is dat inderdaad niet aan te raden, maar als bescherming belangrijker is dan de originele matte uitstraling dan kun je het uiteraard gewoon doen. Technisch gezien kan het geen kwaad, maar het haalt de matte look weg.
 
Waarom zou je een vrijwel nieuwe motor überhaupt gaan polijsten ?.
Dit heeft toch alleen nut bij een oude aangetaste lak.

Gewoon kleien en lekker waxen is toch genoeg?
 
Waarom zou je een vrijwel nieuwe motor überhaupt gaan polijsten ?.
Dit heeft toch alleen nut bij een oude aangetaste lak.

Gewoon kleien en lekker waxen is toch genoeg?

Een aflever poets beurtje bij een nieuwe motor/auto is voor een detailer om te huilen ;)
 
Waarom zou je een vrijwel nieuwe motor überhaupt gaan polijsten ?.
Dit heeft toch alleen nut bij een oude aangetaste lak.

Gewoon kleien en lekker waxen is toch genoeg?

Een nieuwe motor lijkt nog aardig ongekrast, maar voor de èchte pietje precies / poets addict zitten er al teveel waskrassen in.
Zonde, maar simpelweg door gebruik van verkeerde middelen (normale spons ipv microfiber, of zelfs een grove garagedoek) ontstaan er al swirls.
 
Dus je raadt af om hem gewoon met de Dodo shampoo te wassen en daarna met de Collinite te waxen? Polish doe ik dan uiteraard niet.

Met Dodo wassen kan wel, dat is geen probleem. Mits er geen glansversterkers inzitten, en die zitten niet in BtbM.

Waxen met collinite inderdaad niet doen. Gewoon een detailspray voor matte lakken, of eens in de zoveeltijd een trim restorer (hij is plastic toch?) Wil je het echt goed doen, zou ik er gyeon trim op gooien :)
 
Gisteren een order geplaatst bij Carclean:

1 100217 Mothers Wax - California Gold Micro-Polishing Glaze Step 2 - 473ml
1 101037 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
1 101219 Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
1 102088 Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm
1 102092 Monello - Wash Mitt
1 102314 Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad
1 102674 Monello - Raffini Mezzo Polish - 250ml
1 103274 Gyeon - Q²M Silk Dryer - 50x55cm

Nu is mijn vraag nog, motor staat nu in de was met een goedkoop soort was. Als ik van voor af aan wil beginnen, moet ik dan eerst de huidige waslaag eraf halen met een paintcleaner?

Mis nog een IronX en een Grid Guard! ;-) Mooi lijstje.
 
Van de week profi poetsmeuk gekocht, zaterdag 4 uur bezig geweest de lak een grote beurt te gven! Resultaat:


14j8cn4.jpg


fu05sp.jpg


2mmh1tu.jpg


11rqk45.jpg


9kpf95.jpg


Inmiddels zijn ook de uitlaatbochten schoon ;)
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Wat is nou de truuk voor je uitlaatbochten en y-stuk? Deze vervagen toch echt heel snel en pakken veel vuil aan. Is er een manier om dit weer mooi te krijgen zonder dat het al te snel terug gaat in de oude staat?

Kruidvat RVS Reiniger | Kruidvat

is dit wat?
 
Laatst bewerkt:
:W

Ik sta nu voor de tweede keer op het punt om een DAP500 aan te schaffen via carclean.. de laatste keer had ik afgebroken omdat het winterweer er aan kwam.
Echter, ik heb ook een schuurmachine nodig omdat ik m'n houten vloer wil gaan opknappen.

Nu las ik ergens op pagina 20 dat iemand een excentrische schuurmachine voorstelde waar je ook mee kon polijsten.
Gaat dit echt goed?

Als ik twee vliegen in een klap kan slaan met een excentrische schuurmachine dan doe ik dat graag. Maar ik wil geen (al te groot) compromis sluiten.

Edit;
Machinaal polijsten/waxen zal hoofdzakelijk gebeuren op de auto. Echter als ik de motor er mee kan pakken dan is dat natuurlijk wel makkelijk O-)
 
Laatst bewerkt:
:W

Ik sta nu voor de tweede keer op het punt om een DAP500 aan te schaffen via carclean.. de laatste keer had ik afgebroken omdat het winterweer er aan kwam.
Echter, ik heb ook een schuurmachine nodig omdat ik m'n houten vloer wil gaan opknappen.

Nu las ik ergens op pagina 20 dat iemand een excentrische schuurmachine voorstelde waar je ook mee kon polijsten.
Gaat dit echt goed?

Als ik twee vliegen in een klap kan slaan met een excentrische schuurmachine dan doe ik dat graag. Maar ik wil geen (al te groot) compromis sluiten.

Edit;
Machinaal polijsten/waxen zal hoofdzakelijk gebeuren op de auto. Echter als ik de motor er mee kan pakken dan is dat natuurlijk wel makkelijk O-)

Het mag ook andersom :+ schuren met een DAP500 of Kraus 5200
 
:W

Ik sta nu voor de tweede keer op het punt om een DAP500 aan te schaffen via carclean.. de laatste keer had ik afgebroken omdat het winterweer er aan kwam.
Echter, ik heb ook een schuurmachine nodig omdat ik m'n houten vloer wil gaan opknappen.

Nu las ik ergens op pagina 20 dat iemand een excentrische schuurmachine voorstelde waar je ook mee kon polijsten.
Gaat dit echt goed?

Als ik twee vliegen in een klap kan slaan met een excentrische schuurmachine dan doe ik dat graag. Maar ik wil geen (al te groot) compromis sluiten.

Edit;
Machinaal polijsten/waxen zal hoofdzakelijk gebeuren op de auto. Echter als ik de motor er mee kan pakken dan is dat natuurlijk wel makkelijk O-)

De professionele garages gebruiken exentrische poets machines, eigenlijk gewoon grote slijptollen waarvan het toerental regelbaar is, hier kan je prima mee schuren, al zou ik voor een vloer gewoon een groot apparaat huren, waarbij je kan blijven staan ipv al snel 50m2 op je knieen door te brengen....
 
De professionele garages gebruiken exentrische poets machines, eigenlijk gewoon grote slijptollen waarvan het toerental regelbaar is, hier kan je prima mee schuren, al zou ik voor een vloer gewoon een groot apparaat huren, waarbij je kan blijven staan ipv al snel 50m2 op je knieen door te brengen....

Zeker waar :Y

off topic; ik twijfel nog of ik de complete vloer doe of enkel de vervuilde planken.

On topic; Wat is het kwaliteitsverschil tussen die Kraus en dap500? Over de dap500 hoor ik veel goeds in elk geval.
 
Laatst bewerkt:
Zeker waar :Y

off topic; ik twijfel nog of ik de complete vloer doe of enkel de vervuilde planken.

On topic; Wat is het kwaliteitsverschil tussen die Kraus en dap500? Over de dap500 hoor ik veel goeds in elk geval.

Ik heb er nog geen kwaliteitsverschil in kunnen vinden, alleen bij de DAP500 krijg je er een detailing bag en wat extra's bij, de Kraus is juist zo ver mogelijk uitgekleed.
 
Zeker waar :Y

off topic; ik twijfel nog of ik de complete vloer doe of enkel de vervuilde planken.

On topic; Wat is het kwaliteitsverschil tussen die Kraus en dap500? Over de dap500 hoor ik veel goeds in elk geval.

In de volgorde van kwaliteit, Kraus, DAP500, Meguiars, Rupes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan