Poetsen Poetsen Poetsen!

Ik heb een vraag waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen,

Ik ben in het bezit van een rode CBR600F en sinds kort is een kuipdeel lichter aan het worden (richting het roze toe). Nu is mijn vraag of dit eruit te poetsen is.

Mij is wel eens verteld dat als de lak van een auto roze uitslaat, je het er met wat geluk uitpoetst, maar hier gaat het om daadwerkelijke lak. Voor zover ik weet is mijn kuipdeel rood plastic en niet rood gespoten.

Dus ik zou graag willen weten of ik het eruit kan poetsen en zo ja, waarmee en hoe ik dat kan doen.

Alvast bedankt,

Heb het er uit kunnen poetsen met een hele fijne compound :)
Nu nog eens de tijd vinden om de hele motor te doen :9

nogmaals bedankt
 
Het vliegenkerkhof weer flink aangepakt, dit vind ik toch altijd wel het vervelendste stukje:

wbm8sqoggccnr.jpg


Lang leve de tandenborstels van de Action (8 stuks voor 99 cent)
 
Ziet er weer goed uit. En nu weer in de wax zetten zodat het de volgende keer nog makkelijker gaat ;)
 
Ik heb mn helm nog nooit in de wax gezet... goed plan man!!

Hebben jullie iets om het vizier waterafstotend te maken en dat het toch helder blijft ipv wazig of olieachtig?
 
Wat ik gebruik voor mijn vizier is CarPro Reload. Eerst zorgen dat je vizier goed schoon en ontvet is (CarPro Eraser). En dan op een doekje een beethe Reload spuiten, opbrengen en afnemen met een schone doek.

Disclaimer: doek is bij mij een CarPro BOA of soortgelijke hoogwaardige MF doek. Gebruik absoluut nooit een handdoek aangezien deze voor heel krassen KAN zorgen.
 
Ik zet het vizier ook gewoon in de wax.
Wordt hij prima waterafstotend van.

Wel wax zonder schurend middel natuurlijk.
 
Hey Jongens,
Ik wil een shampoo en een wax kopen, alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. Allemaal schijnen ze het beste te beschermen en de mooiste glans te geven :P
Maar ik had wat gezocht en was op dit uitgekomen:
Shampoo: Chemical Guys - Citrus Wash n Gloss - 473ml
wax:
Chemical Guys - Extreme Depth - 473ml - Wax On Detailing Products
WaxOn.nl - Chemical Guys - Butter Wet Wax 473ml
https://www.wax-on.nl/home/209-poorboys-world-polish-with-sealant-473ml.html

Uit de shampoo ben ik redelijk uitgekomen alleen de wax niet, welke zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt!
 
Hey Jongens,
Ik wil een shampoo en een wax kopen, alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. Allemaal schijnen ze het beste te beschermen en de mooiste glans te geven :P
Maar ik had wat gezocht en was op dit uitgekomen:
Shampoo: Chemical Guys - Citrus Wash n Gloss - 473ml
wax:
Chemical Guys - Extreme Depth - 473ml - Wax On Detailing Products
WaxOn.nl - Chemical Guys - Butter Wet Wax 473ml
https://www.wax-on.nl/home/209-poorboys-world-polish-with-sealant-473ml.html

Uit de shampoo ben ik redelijk uitgekomen alleen de wax niet, welke zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt!

Mijn persoonlijke voorkeur gaat meer uit naar een aparte polish, en de sealant zit dan meteen in de Extreme Depth+X-Seal.
Het mooiste zijn een aparte polish, sealant en wax, maar dat is een stapje duurder. Driestaps zou ik uitkomen op Citrus Wash 'n Gloss, SSR1 (Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml - Wax On Detailing Products) en Extreme Depth.
Zelf gebruik ik deze stappen:
- Monello Artico Magico foam
- CG AllClean+ en Mr. Pink (van beide een dopje in een emmer)
- CG V34 en V38
- Optioneel: CarPro Reload of Poorboy's EXP
- Monello Ibrido of CG XXX
Maar dat is wat fanatiek _O-

Bel me anders even: 06-14801213, telefonisch werkt dat beter :)
 
Laatst bewerkt:
Heb het er uit kunnen poetsen met een hele fijne compound :)
Nu nog eens de tijd vinden om de hele motor te doen :9

nogmaals bedankt

Ultimate Compound van Meguiars?
Ben wel benieuwd naar foto's
Of een keer showen bij een CBR600F clubrit!
 
Laatst bewerkt:
Hey Jongens,
Ik wil een shampoo en een wax kopen, alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. Allemaal schijnen ze het beste te beschermen en de mooiste glans te geven :P
Maar ik had wat gezocht en was op dit uitgekomen:
Shampoo: Chemical Guys - Citrus Wash n Gloss - 473ml
wax:
Chemical Guys - Extreme Depth - 473ml - Wax On Detailing Products
WaxOn.nl - Chemical Guys - Butter Wet Wax 473ml
https://www.wax-on.nl/home/209-poorboys-world-polish-with-sealant-473ml.html

Uit de shampoo ben ik redelijk uitgekomen alleen de wax niet, welke zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt!

Staat de motor binnen? Zo ja, dan zou ik mr. pink pakken en niet citrus. Citrus is een stuk agressiever, en minder vriendelijk voor je wax.

Extreme depth is opzich wel mooi :) Persoonlijk zou ik voor een wax en een sealant los gaan voor een beter effect. Maar dit is wel lekker makkelijk natuurlijk ;)

Wat ik gebruik voor mijn vizier is CarPro Reload. Eerst zorgen dat je vizier goed schoon en ontvet is (CarPro Eraser). En dan op een doekje een beethe Reload spuiten, opbrengen en afnemen met een schone doek.

Disclaimer: doek is bij mij een CarPro BOA of soortgelijke hoogwaardige MF doek. Gebruik absoluut nooit een handdoek aangezien deze voor heel krassen KAN zorgen.


Ik doe inderdaad precies hetzelfde. Vizier in de carpro reload (en mijn helm zelf staat in Gyeon Mohs :X )
 
Laatst bewerkt:
Mijn persoonlijke voorkeur gaat meer uit naar een aparte polish, en de sealant zit dan meteen in de Extreme Depth+X-Seal.
Het mooiste zijn een aparte polish, sealant en wax, maar dat is een stapje duurder. Driestaps zou ik uitkomen op Citrus Wash 'n Gloss, SSR1 (https://www.wax-on.nl/polish/356-poorboys-world-ssr1-light-abrasive-swirl-remover-473ml.html) en Extreme Depth.
Zelf gebruik ik deze stappen:
- Monello Artico Magico foam
- CG AllClean+ en Mr. Pink (van beide een dopje in een emmer)
- CG V34 en V38
- Optioneel: CarPro Reload of Poorboy's EXP
- Monello Ibrido of CG XXX
Maar dat is wat fanatiek _O-

Bel me anders even: 06-14801213, telefonisch werkt dat beter :)

haha ik vind 3 producten al erg fanatiek!
Word dan natuurlijk prijs technisch ook wel een stuk duurder.

Staat de motor binnen? Zo ja, dan zou ik mr. pink pakken en niet citrus. Citrus is een stuk agressiever, en minder vriendelijk voor je wax.

Extreme depth is opzich wel mooi :) Persoonlijk zou ik voor een wax en een sealant los gaan voor een beter effect. Maar dit is wel lekker makkelijk natuurlijk ;)

Yep motor staat binnen, thanks! Dan ga ik dat doen!
Prijs technisch is dat ook een stuk interessanter dan nog wat extra los. Mocht ik de smaak te pakken krijgen kan ik dat altijd nog bijbestellen.
 
Laatst bewerkt:
haha ik vind 3 producten al erg fanatiek!
Word dan natuurlijk prijs technisch ook wel een stuk duurder.Yep motor staat binnen, thanks! Dan ga ik dat doen!
Prijs technisch is dat ook een stuk interessanter dan nog wat extra los. Mocht ik de smaak te pakken krijgen kan ik dat altijd nog bijbestellen.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar je hebt er wel langer plezier van. Met een goede sealant er tussen houdt je wax ook langer en is het resultaat mooier. Tussendoor bijhouden met V07 Hybrid en je hebt er nog langer plezier van.
Ook zoiets: velgenwax, zodat vuil minder goed hecht, en als het hecht dan zit het op je wax ipv op je velg, en kun je het dus makkelijk verwijderen.
Het is net als met technisch onderhoud: goed onderhoud betaalt zich terug, en goede producten geven het meeste poetsplezier.
 
IMG-20160528-WA0002.jpeg


Zoals op de foto te zien is, heb ik aan de zijkanten van mijn tank doffe plekken gekregen.
Precies de stukken waar mijn leren broek tegen aan komt.

Heeft iemand een idee waarmee dit weggewerkt kan worden?
 
[afbeelding]

Zoals op de foto te zien is, heb ik aan de zijkanten van mijn tank doffe plekken gekregen.
Precies de stukken waar mijn leren broek tegen aan komt.

Heeft iemand een idee waarmee dit weggewerkt kan worden?

Hij lijkt op een aantal punten al helemaal door de lak heen te zijn, maar van de foto zie ik dat niet zo goed. Zolang het niet door de lak heen is kom je een heel eind met polijsten, dan kan machinaal met een Dual Action Polisher, of handmatig met een set hand pads en polijstmiddel. Het is geen rocket science, met zorgvuldig werken kun je dit zelf doen.

En zodra het weer netjes is er een set grip pads op zetten :Y
 
Een paar mooie plaatjes van de Aral 851/888 meeting, een mooi voorbeeld van wat een klein beetje kleien en waxen al niet kan doen:
Voor:
MFkleiner2.jpg

Na:
MFkleiner1.jpg

Verschil:
Duo-klein.jpg


Dit is meer poetsen dan echt detailing, maar het geeft een goed beeld van wat je met een klein beetje extra moeite kan bereiken. Ga je helemaal loco dan kan het nog veel mooier :Y
 
Laatst bewerkt:
Wauw, dat is al erg fraai geworden! Ik ben toch altijd bang met kleien dat ik moet polijsten erna door de krasjes. Of ik moet een nog zachtere klei gaan gebruiken, maar dit is echt waanzinnig verschil van dag en nacht! :Y
 
Wauw, dat is al erg fraai geworden! Ik ben toch altijd bang met kleien dat ik moet polijsten erna door de krasjes. Of ik moet een nog zachtere klei gaan gebruiken, maar dit is echt waanzinnig verschil van dag en nacht! :Y

Thnx! *D En dan is dit nog simpel werk.

Dat is inderdaad een kwestie van de juiste klei gebruiken, en niet besparen op de clay luber. Dit is gedaan met deze set: https://www.wax-on.nl/klei/604-chemical-guys-clay-bar-blue-luber-kit-light-duty.html
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je helemaal gelijk in, maar je hebt er wel langer plezier van. Met een goede sealant er tussen houdt je wax ook langer en is het resultaat mooier. Tussendoor bijhouden met V07 Hybrid en je hebt er nog langer plezier van.
Ook zoiets: velgenwax, zodat vuil minder goed hecht, en als het hecht dan zit het op je wax ipv op je velg, en kun je het dus makkelijk verwijderen.
Het is net als met technisch onderhoud: goed onderhoud betaalt zich terug, en goede producten geven het meeste poetsplezier.

Ja snap ik, maar voor nu is het een mooi begin ;)
Overigens mooi werk op die ducati zeg! Zal mijn progressie posten als ik klaar ben :P
 
Thnx! *D En dan is dit nog simpel werk.

Dat is inderdaad een kwestie van de juiste klei gebruiken, en niet besparen op de clay luber. Dit is gedaan met deze set: https://www.wax-on.nl/klei/604-chemical-guys-clay-bar-blue-luber-kit-light-duty.html

Ik heb geloof ik een milde en grove clay in mn bereik hier, wel n goede lubricant ervoor staan, dus met de milde moet ik zonder al te veel maring ook een eind komen, al kan de OPC wel degelijk een polijstbeurt gebruiken dus eigenlijk maakt t niks uit haha _O-
 
Ik heb een hele set spullen gekocht incl dap500, maar ik heb nog altijd niet de tijd gehad/gemaakt om er mee aan de slag te gaan :$

Wel zin om mee bezig te zijn, maar ik moet het op straat doen, met een verlengsnoer uit m'n raam (woon op 2 hoog) en grote kans dat ik tijdens het poetsen een bal op m'n auto/motor krijg (woon naast een mini speelveld).

Ik heb dus ook geen hogedrukspuit of tuinslang, dus moet eerst even langs de wasbox om het grootste vuil weg te spoelen.
 
Ik heb een hele set spullen gekocht incl dap500, maar ik heb nog altijd niet de tijd gehad/gemaakt om er mee aan de slag te gaan :$

Wel zin om mee bezig te zijn, maar ik moet het op straat doen, met een verlengsnoer uit m'n raam (woon op 2 hoog) en grote kans dat ik tijdens het poetsen een bal op m'n auto/motor krijg (woon naast een mini speelveld).

Ik heb dus ook geen hogedrukspuit of tuinslang, dus moet eerst even langs de wasbox om het grootste vuil weg te spoelen.

Je bent welkom om hier te staan hoor :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan