Poetsen Poetsen Poetsen!

Gyeon cancoat werkt heel makkelijk en ook erg goed op de niet gelakte delen.
Ik doe zelf het lakwerk met MOHS en dan de rest met cancoat.
 
Pas wel op met heel veel van die producten op je blanke of gepolijste aluminium delen. Vinden ze niet zo fijn
 
Iemand een idee of ik deze kras uit mn velg ga krijgen ? (Mt09sp)
FB_IMG_1588188457577.jpg
 
Iemand een idee of ik deze kras uit mn velg ga krijgen ? (Mt09sp)
Bekijk bijlage 1493934
Normaal wel, je ziet nog steeds alleen de kleurlaag en geen primer/kaal metaal.
Maar de velgen hebben geen blanke lak en mijn ervaring met de lak op de rest van de motor is dat de lak dun is.
Dus je zal heel voorzichtig moeten polijsten.
Ik zou het zo laten, ik heb ook een kras in dezelfde velgen maar vind het te riskant om een laag lak weg te halen.
 
50% is weg te krijgen, zelfs met handpolijsten
die andere 50% zie je gewoon wit, zit dus geen lak meer.

Toevallig veroorzaakt door kettingslot ? even de metalen delen intapen zodat je hem kras vrij door het wiel kan halen ;)
 
50% is weg te krijgen, zelfs met handpolijsten
die andere 50% zie je gewoon wit, zit dus geen lak meer.

Toevallig veroorzaakt door kettingslot ? even de metalen delen intapen zodat je hem kras vrij door het wiel kan halen ;)
Dank, niet door een slot. Ik gok een steentje. Of door het schoonmaken terwijl ik al super voorzichtig te werk ging. Dan baal je wel effe
 
Iemand tips welk merk en type ik het beste kan gebruiken om poets swirls uit de lak te polijsten? Tank en koplampkap gaat het om.
 
Ik wil ook graag goed de motor eens wassen en poetsen met fatsoenlijke spullen ipv water en autoshampoo die ik normaal gebruikt.

Ik heb een street triple Matt graphite
(niet deze, wel deze kleur)
bikepics-2399852-984.jpg


ik zoek een spullen voor
- motorblok / frame etc reiniger kan dit met een APC een kwastje voor de lastige plekken tussen achterwiel en schokbreker zeg maar ?
- Lak schoonmaken
- iemand een tip voor het zadel ?
 
Ik wil ook graag goed de motor eens wassen en poetsen met fatsoenlijke spullen ipv water en autoshampoo die ik normaal gebruikt.

Ik heb een street triple Matt graphite
(niet deze, wel deze kleur)
bikepics-2399852-984.jpg


ik zoek een spullen voor
- motorblok / frame etc reiniger kan dit met een APC een kwastje voor de lastige plekken tussen achterwiel en schokbreker zeg maar ?
- Lak schoonmaken
- iemand een tip voor het zadel ?
Ik gebruik als shampoo Nanolex matte en voor de velgen en vet te verwijderen eerst lampolie. Dan na het wassen ook nog even Motul matte surface clean erover om af te werken. Wassen uiteraard met de 2 emmer methode en wash mitt.
 
Vraagje aan de poetsers hier wat ik zo 123 niet kan vinden. Ik heb sinds kort een 600rr repsol dus hij is voor 75% sticker. Nou zou ik het oranje graag wat op willen poetsen. Kan ik de stickers ook gewoon mee poetsen of moet ik hier echt omheen gaan of afplakken etc. Heb ook een liquid wax en neem aan dat die wel gewoon over de stickers heen mag? Ben ook bang voor die witte randen bij de stickers. Als voorbeeld de tank, dan heb je de tankdop een repsol sticker een tankpad een Honda logo en dan de zwarte strepen, dat is een drama om allemaal af te gaan plakken. Of is dit wel nodig en denk ik er veel te makkelijk over?

Spullen zijn van autoglym.
Poets, autoglym dark polish(ivm wit krijt spul van de super resign polish overgestapt en heb een donkere auto)

Wax, rapid aqua wax. Zo een snel wax voor na het wassen.
Plastic, vinyl en rubber care.

Dit heb ik nog liggen en op zich goed tevreden over het resultaat. Maar als er iets anders is waarmee ik wel de stickers ook mee kan nemen vind ik dat ook geen probleem.
 
Stickers pak ik zelf uitsluitend mee met de laatste stap polijsten, oftewel het finishen dus en dus ook met finish middel.. wil er zelf niet te veel in gaan schuren etc omdat het veel zachter is dan lak.. mits ze onder de blanke lak zitten, dan krijgen ze de volle laag ;)

kleien wil ook wel werken maar is wel een gepiel en beetje risico ivm randjes van de stickers.

Wax kan gewoon overal op , onder , aan etc
 
Als ik m’n motor was ben ik makkelijk 3u bezig. Zag een opmerking over alleen wassen met autoshampoo en water? Heb je dan geen last van vieze velgen of ketting?

Maar goed, mijn ritueel.. 2 emmers koud en 1 plantenspuit met lauw. Geen beschikking tot tuinslang en wil geen hoge druk. Zadel eraf. Ligt er aan hoe vies ze is, anders accu er ook uit. Velgen en ketting nat spuiten, daarna met wasbenzine die troep van m’n velgen halen.. ketting en tandwielen met chaincleaner en borstels. Kom je overal goed tussen :) Afspuiten en herhalen tot ik geen zwart meer zie (OCD). Daarna de rest van de motor.. eerst met die plantenspuit erover heen, dan met de spons aan de slag. Doe ik meestal 2x. Hierna gooi ik meestal m’n plantenspuit leeg tegen de motor aan.
Als laatst doe ik m’n remmen met brake cleaner. Allemaal bussen van putoline of motul, borstelset van muc-off.

En dan wax ik haar helemaal in, apart spul voor mat en glanzend. Nog ff de ketting opnieuw inspuiten.. doe ik nog een keer na het 1e ritje na schoonmaak wanneer de ketting warm is :Y Ben nog op zoek naar een foamer, als iemand tips heeft...
 
Ik gebruik liever warm water.
Fijner voor de handen en vuil Lost beter op.
Een washmitt of microvezel doekje werkt beter dan een spons.
Ben benieuwd hoe lang een ketting mee gaat met dat fanatieke schoonmaken.
 
Ik gebruik liever warm water.
Fijner voor de handen en vuil Lost beter op.
Een washmitt of microvezel doekje werkt beter dan een spons.
Ben benieuwd hoe lang een ketting mee gaat met dat fanatieke schoonmaken.
Dat laatste bedacht ik me ook. Ketting gewoon lekker vet laten, en alles er omhee schoonmaken.
 
Ik gebruik liever warm water.
Fijner voor de handen en vuil Lost beter op.
Een washmitt of microvezel doekje werkt beter dan een spons.
Ben benieuwd hoe lang een ketting mee gaat met dat fanatieke schoonmaken.

Spons met een microvezel buitenkant :) en fanatiek? Volgens mij valt dat reuze mee. Denk dat een ketting langer meegaat als je hem goed schoonmaakt dan dat je al het zand en troep ertussen laat zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan