Poetsen, Poetsen, Poetsen

Heb bij de Wibra een reinigingsmiddeltje ontdekt... superontvetter is het, werkt echt perfect. Is soortje gifgeel spul waarmee je zowat alles schoon krijgt..

Weet niet hoe het heet, maar zit in spuitflacons...
 
zo heb ik het ook gedaan vorige week. En dan sopje was nodig om met m'n nagel alle aangekoekte vliegen eraf te krijgen. Dat heb je, als je je poes een keer in het half jaar wast :P
Voor vliegjes + andere aangekoekte zooi: Pledge meubelspray met bijenwas. D'r op spuiten en met een zachte doek uitvegen en alle vliegelijkjes gaan eraf.
 
NOOIT met Dreft wassen. Dreft en alle andere afwasmiddeltjes bevatten veel zouten. Niet alleen werkt dat nogal corrosief, maar het krast je lak ook behoorlijk. Autoshampoo of als je niks anders hebt, gewone haarshampoo, werkt prima.

NOOIT de hogedrukspuit. Door de hoge druk wordt het water je lagers ingeperst. Niet écht aan te raden.... Water komt ook op delen waar het normaal niet komt. Bovendien, alles wat die straal raakt, inclusief scherpe deeltjes, word met hoge snelheid over je lak heen getrokken. Dat wil wel een beetje krassen....

S100 totalbike cleaner. Fiets er mee inspuiten. Ff met een bokkepootje oid op de meest vieze delen uitsmeren. Afspuiten met een tuinslang met koud water....en schoon is tie.....
Duur spul, maar écht goed. Scheelt je ook een hoop tijd.
 
Inderdaad.. Ik heb voor m'n hornet ook al vanalles geprobeerd, S-100 werkt het makkelijkst en het best.. even inspuiten, half uurtje wachten, afspoelen, klaar.. :)
 
...ik poets mijn Duc monster1000 na elke rit met turtlewax en gebruik GEEN water behalve als de koplamp met vliegend ongedierte is beplakt(met een natte zeem).
verder alle aluminium en rubber(behalve de banden he!!!) met siliconenspray.
geen water op mijn fiets!!!!
heb ook dat S100 geprobeert maar dat is wel erg vet oplossend (agressief) want mijn loodjes vielen van mijn velgen...
als je de motor gewoon goed bij houd qua schoonmaken is dit echt maar een half uurtje werk en behoud van je fiets.
verder zie je eerder verdachte dingen (mankementen).
 
...ik poets mijn Duc monster1000 NA ELKE RIT met turtlewax en gebruik GEEN water behalve als de koplamp met vliegend ongedierte is beplakt(met een natte zeem).
verder alle aluminium en rubber(behalve de banden he!!!) met siliconenspray.
geen water op mijn fiets!!!!
heb ook dat S100 geprobeert maar dat is wel erg vet oplossend (agressief) want mijn loodjes vielen van mijn velgen...
als je de motor gewoon goed bij houd qua schoonmaken is dit echt maar een half uurtje werk en behoud van je fiets.
verder zie je eerder verdachte dingen (mankementen).

Wordt alleen een beetje lastig als je hem voor woon-werk gebruikt :P
 
...ik poets mijn Duc monster1000 na elke rit met turtlewax en gebruik GEEN water behalve als de koplamp met vliegend ongedierte is beplakt(met een natte zeem).
verder alle aluminium en rubber(behalve de banden he!!!) met siliconenspray.
geen water op mijn fiets!!!!
heb ook dat S100 geprobeert maar dat is wel erg vet oplossend (agressief) want mijn loodjes vielen van mijn velgen...
als je de motor gewoon goed bij houd qua schoonmaken is dit echt maar een half uurtje werk en behoud van je fiets.
verder zie je eerder verdachte dingen (mankementen).

De loodjes donderen van je velg door s100 :?
 
je poes moet je wassen met VAGI CLEAN,bevat melkzuren die de zuurgraat van de VAGI.. niet aantasten.
Oftewel een schone poes met een fijne zuurgraat om maar te spreken. :+
 
schone poes met een fijne zuurgraat

Nou snap ik waar de vislucht vandaan komt, of bedoelde je zuurgraad?

Voor het ontvetten van velgen (kettingvet) gebruik ik altijd motorcleaner. Even inspuiten, paar minuutjes intrekken en afspoelen. De rest gewoon met Hema autowasmiddel en een spons. Voor muggen heb ik een spons met een aparte zijde met grovere structuur.

Wel spuit ik de motor van tevoren al goed nat, zodat het hardnekkige vuil kan inweken.
 
Waar blijft de panty nou ?
Niks beters om geplette vliegen mee te verwijderen dan een panty
en wat lauw water
 
Ik maak mijn motor altijd schoon met MotoWash van BelRay, Motul heeft deze trouwens ook, is volgens mij hetzelfde goedje. Eerst goed afspuiten met de hogedruk vevolgens de MotoWash erop spuiten en met een bokkepoot (schilderskwast) alles goed insoppen en vervolgens weer met de hogedrukspuit afspuiten. LET WEL OP!: Deze schoonmaakmiddelen moet je niet volop in de zon gebruiken, kan vlekken veroorzaken. En als ie droog is spuit ik hem in met geloof het of niet; Pledge meudelwas, niet duur en werk perfect.
 
Heb bij de Wibra een reinigingsmiddeltje ontdekt... superontvetter is het, werkt echt perfect. Is soortje gifgeel spul waarmee je zowat alles schoon krijgt..

Weet niet hoe het heet, maar zit in spuitflacons...

Volgens mij bedoel je Dasty ontvetter...

Ik zag maar zo dat 't hier ook in de keuken stond, staat o.a. ook een motorfietsje op de verpakking.

Toevallig heb ik gisteren m'n motor schoongemaakt...
Dit werd een langdurige geschiedenis omdat ik m'n chromen uitlaten eerder met WD40 had ingespoten en toen ben gaan rijden zonder het eraf te poetsen.
Hels kawei om alles weer een beetje gilmmend te krijgen omdat het helemaal aangekoekt zat.

(Had ik toen maar geweten dat ik een fles Dasty had staan. |( )

Ik zat gisteren ook serieus te overwegen om de motor in te ruilen voor iets wat ik nooit meer hoef te poetsen, of gewoon in de zomer op m'n winterbrik door te rijden die niet gepoetst hoeft te worden. :r

Mijn poe(t)sroutine:

Afspoelen met de tuinslang en koud water.
Dan een sopje van afwasmiddel en lauw water en een zachte spons eroverheen.
Dan weer afspoelen met de tuinslang en koud water.
Dan laten drogen in de zon.
Dan al het lakwerk in de Turtle-wax en uitwrijven.
Al het chroom met Belgom Chroom.
Al het Alu met Belgom Alu.
De velgen en de spaken met WD40.

Hij ziet er dan zo goed als nieuw uit, maar dan ben je ondertussen dus écht wel een paar uurtjes verder.

Dan ga je rijden en kom je thuis en zie je dat je eigenlijk weer overnieuw kan beginnen... :(
 
Heb bij de Wibra een reinigingsmiddeltje ontdekt... superontvetter is het, werkt echt perfect. Is soortje gifgeel spul waarmee je zowat alles schoon krijgt..

Weet niet hoe het heet, maar zit in spuitflacons...
Dasty :} :} Wereldspul, kost geen drol en ontvet als een trein!
 
TIP 1: gebruik geen schuursponsje om de vliegen van je motor te poetsen :+

TIP 2: velgen ontdoen van kettingsmeer gaat heel goed met rode glassex (die met ontvetter). Moet je ze daarna wel weer ff snel met een beetje was behandelen.
 
Ik ga binnenkort voor het eerst mijn Poes wassen }) .

Voordat ik er een pot Dreft overheen gooi en met een fohn droog blaas, zou ik graag wat advies krijgen van de veteranen poetsers onder jullie.
Wat moet ik kopen aan spulletjes om me poes weer te laten blinken.
En hoe gaan jullie te werk?

Zal ff aan m'n ex vragen hoe zij dat altijd deed. :9
 
Schoonmaken: ik gebruik gewoon wasbenzine, werkt prima, ontvet goed en beschadigd niets. Ik moet er bij zeggen dat ik een mooiweerrijder ben, dus heb ik alleen met vliegen en stof te maken.

Poetsten: de gelakte delen met Valma Metallic Wax, zorg dat ik altijd een schone doek (oud T-shirt) heb. De uitlaatbochten met Belgom en de Akrapovic met WD-40, een nadeel, het glanst mooi maar trekt wel vuil aan.

Steenslag/ beschadigingen: heb je beschadigingen, meteen bijwerken met een lakstiftje. Vaak is zo'n kwastje erg groot dus gebruik ik een tandenstokertje om de beschadiging met verf te vullen. Eventueel iets verdunnen met terpetine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan