poetsen windscherm

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
354
71
Heerlen
DE beschermlaag van mijn windscherm gaat steeds meer tijdens het poetsen verdwijnen en wordt niet mooi meer.
Heb geprobeerd met cleaner nr, 5 dat is redelijk fijn, maar daarmee wordt het er ook niet mooier van.
Eigenlijk moet het opnieuw gepolijst worden zegt een motorvriend,maar hier ben ik niet bekend mee
omdat het om een transparante kunststof ruit is.
Wie heeft hier ervaring mee, heb al bij de dealer geïnformeerd maar een nieuwe is niet meer leverbaar.
Zijn er speciale producten hier voor en waar te koop ???.
 
Ga eens naar een goeie autozaak, soms hebben de koplampen zo'n verweerd uiterlijk en die halen ze ook helemaal op.
Is vandaag bijna alles acryl oid.maar dat krijg je weer goed.
 
Ik polijst de koplampen van het koekblik 2x per jaar met Commandant 4, werkt op zich wel goed, zoals je op de foto wel kan zien.
Eigenlijk zou er een keer zo'n uv coating overheen moeten, zoals MasterTommy al aangeeft, nu worden ze langzaam weer dof.
20180710-121046.jpg
 
Heb zelf greygate plastic polish gekocht, best prijzig want kleine potjes. Gebruiken ze voor het polijsten van straaljager koepels. Bij de auto groothandel kocht ik een schuimrubber opzet stuk voor de boormachine. Daar zit klitteband op en kun je allerlei fijne polijst pads op plakken, tot 2500 oid. Als de motor altijd onbeschermd buiten staat is een UV coating wel een plan. Staat ie altijd binnen en is het resultaat goed zonder lak of wat ook, zou ik het zo laten.

Het is altijd een beetje pielen en proberen bij zulke ondernemingen. Kan een plan zijn voorzichtig te beginnen op een plek waar een goed resultaat niet essentieel is.

Succes!
 
Ik polijst de koplampen van het koekblik 2x per jaar met Commandant 4, werkt op zich wel goed, zoals je op de foto wel kan zien.
Eigenlijk zou er een keer zo'n uv coating overheen moeten, zoals MasterTommy al aangeeft, nu worden ze langzaam weer dof.
20180710-121046.jpg

Je hoeft ook niet te polijsten met zo’n coating. Schuren, ontvetten en de coating vloeit na het aanbrengen in de oneffenheden. Zichtbaar als nieuw en de coating laat niet snel meer los. Zijn ook genoeg filmpjes te vinden op youtube.
 
Ik heb jaren geleden het forse windscherm van m'n (eerste) motorfiets wat richting melkglas ging, gepolijst met Xerapol (groen tubetje). Dat ging perfect en maakte het scherm als nieuw. Wel aardig wat handwerk maar gelukkig hoefde ik het niet vaak te doen, eens per 2-3 jaar. Heb nu nog steeds een halflege tube liggen, dus van de pasta gebruik je maar heel weinig per keer.
 
Het resultaat van het poetsen is afhankelijk van welk materiaal het windscherm is gemaakt!
Op mijn GW1500 poetste ik het scherm altijd met gewone was zodat de regen er snel af ging.
Het vervangings scherm wat er op kwam hield niet van de was en snel er na bleef het dof en was niet meer helder te krijgen helaas.
Ik kan me voorstellen dat koplampen van een auto van ander materiaal zijn dan een motor windscherm?
De starter van deze vraag heeft nog niet uitgelegd over welk scherm het gaat, en het antwoord zal ik ook schuldig blijven, omdat ik het juiste antwoord ook niet weet helaas.
 
Het windscherm is van LEXAN gemaakt weet wel dat de was die ik er op deed er wel op bleef en het scherm bleef glanzend. Volgens de dealer,is zo,n scherm die ik er op heb niet meer leverbaar , een andere motorrijder bij mij in de straat achter mij wonend geen MF lid vertelde mij gebruik eens jiff op je polijst schijf wat moeders in de keuken gebruikt voor schoonmaak van de afwasbak (roestvrijstaal) , wat denken jullie hiervan ??? ik ga er denk ik zaterdag mee beginnen .
 
En het gedoodverfde Brasso?

Op de LTS maakten we alles dat Lexaan, PVC, koper en alle andere dat glimmen moest daarmee gladder dan een Duitse Helm in de Maneschijn
 
Laatst bewerkt:
Het windscherm is van LEXAN gemaakt weet wel dat de was die ik er op deed er wel op bleef en het scherm bleef glanzend. Volgens de dealer,is zo,n scherm die ik er op heb niet meer leverbaar , een andere motorrijder bij mij in de straat achter mij wonend geen MF lid vertelde mij gebruik eens jiff op je polijst schijf wat moeders in de keuken gebruikt voor schoonmaak van de afwasbak (roestvrijstaal) , wat denken jullie hiervan ??? ik ga er denk ik zaterdag mee beginnen .
Jiff wordt Lexan dof van, je moet een veel fijner polijstmiddel gebruiken.
 
Mijn eigen scherm nog niet hoeven polijsten.
De koplampen van de auto wel. Dit gedaan met Brasso koperpoets. Deze zijn weer als nieuw. Voor een potje van 1 euro 80 zou ik dit zeker eens proberen.
Spons met water erbij om tussendoor even schoon te spoelen en je ziet snel resultaat.

Succes
 
Het windscherm is van LEXAN gemaakt weet wel dat de was die ik er op deed er wel op bleef en het scherm bleef glanzend. Volgens de dealer,is zo,n scherm die ik er op heb niet meer leverbaar , een andere motorrijder bij mij in de straat achter mij wonend geen MF lid vertelde mij gebruik eens jiff op je polijst schijf wat moeders in de keuken gebruikt voor schoonmaak van de afwasbak (roestvrijstaal) , wat denken jullie hiervan ??? ik ga er denk ik zaterdag mee beginnen .

Ik heb ze weleens met een brander over een Lexan???ruit vol krassen zien gaan, het resultaat was weer een glashelder windscherm.
 
Het windscherm is van LEXAN gemaakt weet wel dat de was die ik er op deed er wel op bleef en het scherm bleef glanzend. Volgens de dealer,is zo,n scherm die ik er op heb niet meer leverbaar , een andere motorrijder bij mij in de straat achter mij wonend geen MF lid vertelde mij gebruik eens jiff op je polijst schijf wat moeders in de keuken gebruikt voor schoonmaak van de afwasbak (roestvrijstaal) , wat denken jullie hiervan ??? ik ga er denk ik zaterdag mee beginnen .
Jif werkt uitstekend op een RVS spoelbak en het vernielt een lexan windscherm.
Een polijstschijf gebruiken is net als met een kanon op een mug schieten.
Echt: nat doekje en tandpasta en zachtjes poetsen maar, hoe langer hoe helderder.
 
Jif is een schuurmiddel denk dat dit krassen maakt op je scherm.

Kunstof poetsen met een polijstmachine moet je wel voorzichtig doen.
Te snel draaien of, te lang op 1 plek houden krijg je kringen, smelt/brandplekken.
Zoon schijf kan aardig heet worden door wrijving.
Zou het met de hand poetsen
 
Jif is een schuurmiddel denk dat dit krassen maakt op je scherm.

Kunstof poetsen met een polijstmachine moet je wel voorzichtig doen.
Te snel draaien of, te lang op 1 plek houden krijg je kringen, smelt/brandplekken.
Zoon schijf kan aardig heet worden door wrijving.
Zou het met de hand poetsen


Jep` weet ik helaas uit ervaring .. en dat krijg je er niet weer uit ..
 
Nou ik ben zaterdag bezig geweest scherm er af gehaald en ben gaan werken met watervast schuurpapier korrel 2000 het scherm werd aan de binnenkant dof en ben stug doorgegaan , daarna ben ik gaan polijsten met cleaner 5. Heb zelf een haakse slijptol met regelbaar toerental en heb er een polijstschijf (zacht schuimrubber) op gemonteerd van zo,n poets machine met twee handvatten , had ik nog liggen ,de poets machine is zelf waardeloos spul ,diameter 24 cm ,heb ik ingekort tot 20 cm en ben op een laag toerental gaan polijsten (WAT EEN WERK ZEG) .Het scherm is opgeknapt mooier dan eerst maar als ik GOED kijkt zie ik nog hele kleine krasjes aan de bovenkant , m.n vrouw zegt : Ach het is geen nieuwe .Zal ik dat proberen er uit te halen met de BRASSO koper poets . Wat zeggen jullie !!!
 
Ben nu twee avonden bezig geweest had het windscherm van de motor gehaald en ben er best wel tevreden over . Er zitten nog een paar kleine krasjes er op maar die kan ik er uit poetsen nu ik het windscherm er weer op heb zitten,ik kan er nu heel goed doorheen kijken wat eerst maar een beetje was,die koperpoets doet het goed
 

Bijlagen

  • CIMG1611.JPG
    CIMG1611.JPG
    50,3 KB · Weergaven: 62
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Terug
Bovenaan Onderaan