Poetsen

BasE

Banned User
17 jul 2002
13.202
0
nu ik toch nog niet mag rijden, ben ik mn motor aan het poetsen :X
maar ik heb een probleempje, ik heb witte velgen, en er zit allemaal kettingvet in kleine hoekjes en gleufjes waar ik dus niet bij kan...
hoe krijg ik die troep makkelijk weg? welke spul? en waar is dat te halen?

- een radeloze poetser
 
Komtie weer!

wd40.jpg


:} :} :} :}
 
ja dat spul heb ik ook.
ik spuit het er op, laat het intrekken, en na 10 minuten afspuiten met de tuinslang en die zwarte brei zit er nog steeds :o
Schrobben!(aldanniet met een tandenborsteltje!) helpt ook wel eens....anders ontvetter gebruiken of een beetje thinner of een goede reiniger als S100 ofzoiets.........
 
Op zondag 10 augustus 2003 17:42 schreef BasE het volgende:
thinner? dat is mn lak ook weer weg
Ik heb nergens geen last van gehad......

Gewoon een goed ontvettend reinigingsmiddel pakken, en in die kleine hoeken gaan schrobben met een (tanden)borsteltje
 
full


dit is dus het complete rampscenario :)
ik ga wel ff aan de slag met ovenreiniger en mn tandenborstel.
 
Meest simpele, maar ook redelijk drastische manier is: wiel eruit en met een goede stoomcleaner schoonmaken... 8-)
 
(Afbeelding)

dit is dus het complete rampscenario :)
ik ga wel ff aan de slag met ovenreiniger en mn tandenborstel.
Ok goed.....Ik had voor mijn goede auto-velgen toendertijd, tandenborstels liggen(vuile, en voor de afwerking zeg maar 'schonere'liggen)
En een goede reiniger gewoon uit de autoshop gehaald(velgenreiniger heet zoiets :X .... ;) ...)

Op zondag 10 augustus 2003 17:53 schreef dism het volgende:
Meest simpele, maar ook redelijk drastische manier is: wiel eruit en met een goede stoomcleaner schoonmaken... 8-)


En daarna goed bijhouden.......
 
Soms krijg je het ook niet meer echt goed weg (brake lak etc) dan zou je misschien je velgen kunnen stralen en coaten (via via niet zo duur denk ;) wel mooi en sterk effect. Alleen zit je even zonder bike.
 
ja dat spul heb ik ook.
ik spuit het er op, laat het intrekken, en na 10 minuten afspuiten met de tuinslang en die zwarte brei zit er nog steeds :o
Ja hallo... Wel ff beetje schrobben/vegen he :)

Ik spuit altijd wat op een doek, veeg twee keer over de velg, een keer met een "droge" doek navegen, en klaar..
In jouw geval (zag net de pic, sjezus wat een rot poets velg }) ) zou ik het eens proberen door WD40 op een doekje te spuiten (doorweken), dan om een tandenborsteltje, en dan paar keer op en neer raggen.
Geheid dat het schoon wordt.

Zo te zien is het overigens al heel lang niet meer gepoetst daar, dus ik betwijfel of er iets is wat jouw klusje gemakkelijk gaat maken.
Ik ben er echter wel heilig van overtuigd (en met mij velen denk ik) dat WD40 nu en zeker in het vervolg je oplossing is :)
 
daar komt ie: bij de Lidl (ja, je leest het goed) hebben ze een of andere keukenreiniger, maar dat ontvet als de neten! echt, dat is goeie shit....

het is een spuitflacon met oranje vloeistof en het kost iets van 1,99. ik gebruik dat altijd om het kettingvet van mijn achterbrug en velgen af te halen!

Mijn neef verklaarde me eerst ook voor gek, maar toen ik het 'demonstreerde' heeft ie gelijk zijn hele motor gecleand. En ik kan je verzekeren, hij is geen poetser, dus het vuil zat er al een tijdje op!
 
Oja, maar de LIDL heeft 'ook' wel goede producten hoor....Het hoeft allemaal niet duur te zijn, als het maar werkt!!

[off-topic]ik ben nog steeds zeer tevreden over mijn aangekochte motorhoes bij de LIDL :} [/off-topic]
 
Kettingreiniger werkt goed.
Het loopt er al meteen af als je het erop spuit.

Of de hoge drukspuit..... alleen op je velg dan.
Niet dat je alles er tussen uitspuit (smering)
 
Oja, maar de LIDL heeft 'ook' wel goede producten hoor....Het hoeft allemaal niet duur te zijn, als het maar werkt!!

[off-topic]ik ben nog steeds zeer tevreden over mijn aangekochte motorhoes bij de LIDL :} [/off-topic]

hee, die motorhoes heb ik ook. lekker groot en dat voor maar 10 euro.

wat velgen poetsen betreft: gewoon lekker laten zitten. 1 keer rijden en het is weer smerig. geen beginnen aan zeg :?
 
WD 40 werkt prima. En er zit een laagje op wat het verwijderen voor de volgende keer makkelijker maakt.
Ik poets trouwens heel mijn motor met WD 40.
Werkt perfect.

En de velgenreiniger van het Kruitvat voor 1,59 !!!!!!! werkt prima.
 
paar uur later en een lamme arm rijker is het toch gedeeltelijk gelukt. met cif ovenreiniger en wat wd40 :) meteen mn uitlaat bochten en mn rem happers meegenomen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan