poetsers die NIET willen poetsen..

Ik poets ook met WD40, prachtig universeel spul.
Als een een parfum lijn uitkomt met als basis WD40 lig ik op de stoep om de 1e te zijn die het kan kopen. ;)

(Edit: In Engeland verkopen ze ook jerrycans met WD40, dus niet van die kleine spuitbusjes met drijfgas die je in NL vind. Overgieten in een plantenspuit en je kan aan de slag. Heeft iemand een adresje waar je die cans kan kopen?)
 
Laatst bewerkt:
Gewone wonder-kruip-olie-uit-bus werkt ook prima, heb er het weekend mn velgen en motorblok mee schoongemaakt. Ook nog goedkoper dan wd40 denk ik :)
 
I.p.v. WD40 gebruik ik Cyclone instantwax, werkt perfectemento haalt vet weg en geeft een mooie glans omdat je naast schoonmaakt ook gelijk uitpoetst en in de was zet. Je kunt het gegarandeerd OVERAL voor gebruiken (zwart kunstof gaat wel glimmen maar geen wit waas, kettingspetters verdwijnen als sneeuw voor de zon en je kuipdelen glimmen je tegemoet) te verkrijgen bij rob's accesoires en Lemstra in Alkmaar. Ben zelf aan een nieuwe fles toe en ik gebruik nothing else !!

C.U.


:j
 
tot nu toe gooi ik de motor effe in een soppie als ik toch aan het afwassen ben geslagen...

Maar sinds deze week ga ik voortaan met de motor elke dag naar m'n werk, dus misschien moet ik ook maar wat voorraad instant-poetsmiddel inslaan, met da driedageninhetjaar zon en derestregenweer in nederland is het natuurlijk wel aan te raden, toch?

maarre, afwasmiddel helpt ook een beetje en is goedkoper dan diesel. *D
 
mischien dealen deze junks ook wel...

misc.php


Bijlage: junks.jpg
 
tjonge jonge, wat een overtrouwen zeg
ik gebruik het zelf ook
zie bovenstaande positieve antwoorden
en het bewijs dat ik het gebruik

wd40.JPG
 
probeer lubritall eens
is het zelfde als wd40 maar dan voor industrie.
zie het de laatste tijd ook bij div automatrialenzaken.
ook blauwe bus met rode dop

Bijlage: Dsc00951.jpg
 
Bedankt voor het WD40 enthousiasme! Ik heb ook een busje gehaald op de markt a 3,50 euro. Ik spuitte een beetje op de velg het het rem/ketting vet liep er vanzelf af, doekje erover en weer wit waren de velgen. Fantastisch dus! :]
 
poetsen rules omdat ik niet mag rijden poest ik elke dag,er zitten gaten in mijn uitlaat,mijn kappen zijn zo ongeveer geschuurd(laat ik ze meteen spuiten)maar poetsen is leuk dan is je motor mooier en dat geeft mij wel een kick,of ben ik nou gek??
 
Ik gebruik Break-Up, dat is een keukenontvetter speciaal voor de horeca (keukens etc). Verdunnen met water en je spuit (of met een natte spons) de insecten, olie en vet er zo af. Kom niet te veel met dat spul aan je handen, het ontneemt al het vet.

Zelfs de smerigste velgen (ik heb witte velgen) krijg je er zo mee schoon. Zo'n 5 liter kan kost ca 80 gulden, verdunning 1op5.
 
WD40 gebruik ik altijd op me blokkie.
Voor de mensen die het nog niet was opgevallen, ik heb een scooter [Yamaha Aerox :] ], en het ziet er nog altijd lekker uit :)

Voor me kappen gebruik ik Turtle-Wax..
Voor me gepolijste onderdelen [startmotor, carterkap, remvloeistofbakkies, velgranden en voorvork :9 ] gebruik ik gewoon chroom/alu poetsmiddel, bij het tankstation gehaald, en werkt perfect.

BTW: dat polijsten is echt een rampenwerk, maar als je het eenmaal goed gedaan hebt is het echt :9~
 
nou zit ik dus jullie verhalen te lezen en nu vraag ik mijzelf af of ik nog de enige ben die haar motor met turtlewax schoonmaakt/ poetst :?

Daar krjg ik alles ook prima mee schoon en bij de beestjes smeer ik gewoon wat extra en flink poetsen :)
 
Van 't weekend ook maar 'ns WD40 toegepast bij 't schoonmaken van m'n uitlaten. D'r zaten al geruime tijd nog wat vuile plekken op afkomstig van de rubberzolen van 'n passagier. Beetje WD40, wrijven met 'n doekje.....en verhip....de vlekken die ik voorheen niet wegkreeg verdwenen nu spontaan. :) Gelijk de rest van de uitlaten ook ff schoongemaakt, want tja....als je toch bezig bent.

Toen de motor weer starten om 'm terug te rijden naar z'n 'nest'. Kijk ik om me heen, zie ik 'n blauwe walm hangen. Shit, normaal rookt ie toch nooit zo erg? :? Bleek het dat WD40 te zijn dat op de uitlaten 'n vet laagje had achtergelaten. Inderdaad, stinkt wel ff dat spul.
 
WD-40 iid (motor-forum vaktaal?) héél goed spul om vanalles mee schoon te maken. Voor de uitlaten gebruik ik, alweer enige tijd, echter NevrDull, helemaal goed spul *D (o.a. verkrijgbaar bij Motozoom en HenkAugurk..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan