Poging tot diefstal Amsterdam-West

Moon

MF'er
19 jul 2003
217
0
Amsterdam
Vorige week zondag 06.30 werd ik gebeld door de politie aangezien ik niet thuis was. Wat bleek, er was die ochtend al twee keer geprobeerd om mijn motor te stelen.
Mijn motor is een Suzuki GSX-R 1000 Bj 2010

Eerste keer is het alarm afgegaan en heeft een buurmeisje de politie gebeld, de dieven waren met 3 aanwezig, 2 aan het "klussen" en 1 op de uitkijk. Pas toen de politie kwam renden ze weg. Een half uur later zijn ze weer teruggekomen om het karwij af te maken. Alleen toen kwam na een tijdje de overbuurman naar buiten die ze er op aansprak wat ze bij de motor deden. die kreeg een grote mond waar hij zich mee bemoeide, hij heeft weer de politie gebeld en toen pas zijn ze weggegaan.

Daarna zijn ze nog met een scoorter langs gereden om te kijken of iedereen weer weg was maar toen was de politie al bezig om de motor op te laden en veilig te stellen bij het politiebureau. wat een erg goede service is van de politie.

Kortom ze wilde de motor graag hebben...

Mijn motor stond vast aan de muur met dik hangslot aan een muuranker en voor een schijfremslot, startonderbreker, stuurslot en datatool alarm en altijd onder een zijl.
Alles heeft wel goed gewerkt want ze hebben hem niet meegekregen maar toch
behoorlijk wat schade, doorgeknipt slot, ze hebben de motor laten vallen dus kuipdelen en spiegel kapot, voorkap gebroken, voorvering bescherming gescheurd, schijfrem voor losgedraaid en proberen af te breken (net of je zo die schijfrem er uit krijgt zonder het wiel los te draaien) en contactslot volledig kapot en los van de kroonplaat gebroken.

Wat me nu wel zorgen baart is dat de motor daar weer terug moet, ik heb geen binnen plaats om hem te stallen

Hoe kan ik zorgen dat hij nog beter beveiligd wordt?
Is er een kettingslot wat je niet zo makkelijk door kunt knippen en kan ik door het voorwiel een beugel doen aan de muur vast, zijn die beugelsoten moeilijker door te knippen?

Voor nu voorlopig even geen motor want schade expert en bestellen onderdelen duurt even......

Alle tips over beveiliging zijn welkom!
 
Dat zijn betere buren... Waar in west? Binnen of buiten de ring?
Fijn dat 'ie niet weg is. Kut dat je alsnog met een bak schade zit. Succes met de afhandeling!
 
Binnen de ring, en inderdaad zijn het fijne buren. We wonen in een straat waar de meeste mensen elkaar wel kennen dus dan let je ook beter op elkaars spullen.
 
mazzelaar. hulde aan je buren *O* :} :} :}

Ander slot houdt ze echt niet tegen. wilen ze hem hebben dan krijgen ze hem.

Ik zou hem de komende maanden ergens anders stallen.
Zou hem persoonlijk niet meer op zelfde plek zetten, Ik zou geen oog meer dicht doen.
Dan maar een eind weg met ongemak daar aan toe. Anders zou ik het persoonlijk zelf als uitlokking gaan zien en gebrek aan nachtrust.

Helaas, je kan en mag schijnbaar niet meer genieten van je eigendommen tegenwoordig.
 
Laatst bewerkt:
Het vervelend is dat ik iedere dag woon werk verkeer rij dus verder weg zetten is niet echt een optie... ik baal er ook van. liefst een weekje met een knuppel er achter gaan zitten en hopen dat ze nog eens langskomen maar ja dat is ook niet echt een optie.....

Nog een aanvullende vraag, is er een alarm dat als het afgaat je ook op je telefoon waarschuwd als het afgaat??
 
Schijnt wel te bestaan maar denkje dat je het daar mee tegen houdt. Hooguit dat ze weer een keer terug moeten komen om hem wel te halen. Ze weten nu waar ze moeten zijn.

Ik zou dan maar met de fiets een stukje rijden om hem dan te pakken ipv wachten tot er weer iemand een (geslaagde)poging doet.
 
Laatst bewerkt:
goh, dat ze nog wat doen bij de politie. is toch geen prioriteit, een motorfiets veilig stellen als ze 2x geprobeerd hebben het object te ontvreemden. immers het is nog niet gestolen en dan nog, ach er is niemand dood of doodelijk gewond geraakt.
als ze nog wat tijd over hebben naast hun dagelijkse bezigheden (broodjes eten en koffie drinken) dan kunnen ze nog de verdachte van zijn bed lichten die de onze autotank heeft geleegd voor de benzine. de camera beelden zijn overduidelijk.

vreemde prioriteiten houd de politie van amsterdam op na :( :r
 
goh, dat ze nog wat doen bij de politie. is toch geen prioriteit, een motorfiets veilig stellen als ze 2x geprobeerd hebben het object te ontvreemden. immers het is nog niet gestolen en dan nog, ach er is niemand dood of doodelijk gewond geraakt.
als ze nog wat tijd over hebben naast hun dagelijkse bezigheden (broodjes eten en koffie drinken) dan kunnen ze nog de verdachte van zijn bed lichten die de onze autotank heeft geleegd voor de benzine. de camera beelden zijn overduidelijk.

vreemde prioriteiten houd de politie van amsterdam op na :( :r
Dont-Feed-the-troll.jpg

:r
 
Laatst bewerkt:
Pas toen de politie kwam renden ze weg. Een half uur later zijn ze weer teruggekomen om het karwij af te maken.
Konden ze sneller dan een politieauto rennen :o

Snap 'm wel, maar waarom niet een agentje extra die ze aan de andere kant opwacht?
 
Waarom schieten ze niet op die lui? Ik erger me echt kapot aan dieven, wat mij betreft mag je met scherp schieten, de pakkans is al klote laag in dit land, laat de sterftekans dan wat toenemen voor mijn humeur? :+
 
Alsof jij nog nooit wat heb gestolen!

Ik vroeger een krakeling uit de Jamin :$ kon nog net op tijd ontsnappen voordat die twee agenten hun automatisch pistolen op mij leegten :+
 
heel simpel:) 1 lange ketting.
zet die vast aan het ankertje aan de muur waar je ook je motor aan hebt vastgemaakt.

zet dan 3 zeer felle honden eraan:)

P.S wel even een overdekt plekje maken + water en brokken bakjes! arme hondjes hé krijgen anders pas te eten als die dieven tedichtbij komen>:D
 
Schijfrem krijg je d'r idd niet zomaar uit, maar je kunt'm wel met tie-wraps vastzetten en dan draait je wiel ook mooi rond. Scheelt weer een skateboard jatten!
 
Stalling zoeken in de buurt, en hier een alarminstallatie inbouwen, of laten bouwen. door een nader genoemd iemand, genaamd Ruben91.
 
:^

je weet nu toch al dat je motor gejat gaat worden. Met zo'n trackjack kun je toch nog een beetje contact houden.
 
goh, dat ze nog wat doen bij de politie. is toch geen prioriteit, een motorfiets veilig stellen als ze 2x geprobeerd hebben het object te ontvreemden. immers het is nog niet gestolen en dan nog, ach er is niemand dood of doodelijk gewond geraakt.
als ze nog wat tijd over hebben naast hun dagelijkse bezigheden (broodjes eten en koffie drinken) dan kunnen ze nog de verdachte van zijn bed lichten die de onze autotank heeft geleegd voor de benzine. de camera beelden zijn overduidelijk.

vreemde prioriteiten houd de politie van amsterdam op na :( :r

Ben het met je eens dat het een vreemde prio is maar ik was er wel blij mee en het was zondag morgen dus erg veel anders zal er wel niet zijn. Het is altijd beter dan een bekeuring geven voor 7 km te hard......
 
Konden ze sneller dan een politieauto rennen :o

Snap 'm wel, maar waarom niet een agentje extra die ze aan de andere kant opwacht?


Ja dat snap ik ook niet. Ze schijnen met een slakkegang de straat in te zijn komen rijden. Maar ja dan zijn ze er snel vandoor. Ik woon in een doodlopende straat met aan het einde water dus dan zijn ze sne weg en kun je er niet bij met je auto....
 
Terug
Bovenaan Onderaan